Äntligen är NVIDIA's nya kontrollpanel här!

Permalänk
Medlem

Den äldre var bättre, tydlig och enkel att navigera. Den här är kaos, precis som AMDs motsvarighet och den är ren och skär smörja.

Permalänk
Skrivet av Larsioni:

Den äldre var bättre, tydlig och enkel att navigera. Den här är kaos, precis som AMDs motsvarighet och den är ren och skär smörja.

Håller med fullständigt.

Tycker den var betydligt mer lättöverskådlig än denna nya när jag testade den för nån vecka sen.

Personligen hoppas jag på att någon smart gör ett bra alternativ kontrollpanel om dett i framtiden är enda som kommer med drivarna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Jag är negativ så satsar på:

Jobbigare att hitta saker, mer klick för funktioner. Men det ser nytt ut!
Tungdrivet och fyllt med onödiga funktioner.
Buggar.

Tycker det är bra summering över hur olika grafiska interface har utvecklats under åren rent allmänt. Från Windows till Office till diverse appar...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså, jag förstår inte riktigt kritiken att det är "svårt att hitta". Hur kan det ens vara lättare att hitta?
På "Drivers" laddar man hem drivers.
På "Graphics" ändrar man grafikinställningar, dels per-spel och dels globalt, med två flikar för de två olika.
På "Settings" ändrar man inställningar för programmet, såsom om man vill ha NVIDIA Overlay.

Vad är det jag missar? Finns det en massa dolda saker jag inte hittat på överhuvudtaget?
Det där är ju i stort allt man kan göra med programmet än så länge, och det känns extremt enkelt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Alltså, jag förstår inte riktigt kritiken att det är "svårt att hitta". Hur kan det ens vara lättare att hitta?
På "Drivers" laddar man hem drivers.
På "Graphics" ändrar man grafikinställningar, dels per-spel och dels globalt, med två flikar för de två olika.
På "Settings" ändrar man inställningar för programmet, såsom om man vill ha NVIDIA Overlay.

Vad är det jag missar? Finns det en massa dolda saker jag inte hittat på överhuvudtaget?
Det där är ju i stort allt man kan göra med programmet än så länge, och det känns extremt enkelt.

+1
Tycker tom det är lättare att hitta än tidigare.
Ser bättre ut, flyter snabbare, möjligt att uppdatera drivers, Overlay, RTX HDR. Sen är där ju även länk till gamla kontrollpanelen om där är en inställning man saknar (tills de fått över allt).
Jag välkomnar glatt 2020-talet.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

2. ta bort driver update. deras hemsida gör redan samma sak.

4. ta bort redeem... totalt meningslöst.

min uppfattning utan att äns testa det skulle jag säga lika mycket bloatware som experience...

2. Det smidiga är att man slipper sitta och F5:a nvidia.com för att få reda på när nya drivrutiner finns. Hemsidan gör inte detta åt dig så nej, den gör inte samma sak.

4. När man köper ett nytt grafikkort och får med ett inkluderat spel behöver man lösa in dem någonstans. Eftersom de flesta hårdvarutillverkare numera vill dubbelkolla att du faktiskt har hårdvaran som spelet tillhör när du löser in koden du fått så behöver man köra mjukvara på datorn vid inlösningen. Alternativet är ett helt separat program som enbart gör det, likt AMD Rewards. Personligen ser jag hellre att den funktionen är inbyggd. Det är inte som att den funktionaliteten kommer att ligga och köra i bakgrunden eller ta märkbart med diskutrymme.

Skrivet av azguz:

Jag hittar för övrigt inga funktioner kopplad till nvidia Shield i den vilket är lite tråkigt. Brukar lokalstreama spel till tv:n med den.

Den funktionen är End of Life sedan ett tag sedan. Du får köra med Sunshine.

https://app.lizardbyte.dev/Sunshine/?lng=en

https://arstechnica.com/gaming/2023/04/nvidias-gamestream-is-...

Skrivet av Babakunde:

Hade nog hellre sett att man uppdaterar den gamla versionen av NVCP så att den är snabbare. Allt detta extra tjofräset har jag ingen användning för.

Med tanke på hur gammal den är tror jag inte den kodbasen är något man vill bygga vidare på. Man skulle därmed sannolikt ändå behöva bygga om den från grunden om man vill lägga till alla de nya funktioner man erbjuder numera.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Har provat appen nu.
Gillar jag den? Nej. Inte ÄN. Jag behöver vänja mig. Sen kommer jag inte bry mig. Jag funkar så.

Någon som vet om det kommer komma mer funktioner? Som att kunna sätta fläkthastighet och klocka?
Ni vet sådant som AMD har haft i ca tusen år.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Experience kan jag heller förstå... Totalt meningslös mjukvara man inte äns installerar...

Nvidia Freestyle.
I stort sett SweetFX fast på drivrutinsnivå, går att använda i alla spel som stöds, inga anti-fusk triggar på det eftersom det är en del av nvidias paket.

Det är det enda GFE ger imo.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Nvidia Freestyle.
I stort sett SweetFX fast på drivrutinsnivå, går att använda i alla spel som stöds, inga anti-fusk triggar på det eftersom det är en del av nvidias paket.

Det är det enda GFE ger imo.

inte äns det.

kör typ reshade i varenda spel jag äger online eller offline och inget har gnällt om det hittills inte äns helldivers 2 vars anticheat är extremt kinkigt dessutom.

så känns som att det är ganska förlegad information från förr att anticheat triggade på reshade/SweetFX.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

inte äns det.

kör typ reshade i varenda spel jag äger online eller offline och inget har gnällt om det hittills inte äns helldivers 2 vars anticheat är extremt kinkigt dessutom.

så känns som att det är ganska förlegad information från förr att anticheat triggade på reshade/SweetFX.

Antifusk bannar fortfarande reshade/sweetfx. Eftersom det injicerar kod i spel.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Antifusk bannar fortfarande reshade/sweetfx. Eftersom det injicerar kod i spel.

Vilka isf för eac, vac eller det malware som kommer med helldivers gör det iaf inte. Borde varit bannad för många år sedan om så var fallet.

Säkert nått mer anticheat jag stött på jag kört med genom åren.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Vilka isf för eac, vac eller det malware som kommer med helldivers gör det iaf inte. Borde varit bannad för många år sedan om så var fallet.

Säkert nått mer anticheat jag stött på jag kört med genom åren.

Märks att du inte har spelat MMOs i ditt liv , wargaming spel, war thunder, battlefield etc. I princip alla MMO spel som existerar. Fusk injiceras via Reshade/SweetFX som en trojan då de modifierar dll filer och injicerar sig i spelet. DICE försökte med en vitlistning men som sagt, fuskare började haka på reshade för att få in sina fusk.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Märks att du inte har spelat MMOs i ditt liv , wargaming spel, war thunder, battlefield etc. I princip alla MMO spel som existerar. Fusk injiceras via Reshade/SweetFX som en trojan då de modifierar dll filer och injicerar sig i spelet. DICE försökte med en vitlistning men som sagt, fuskare började haka på reshade för att få in sina fusk.

nä inte mycket wargaming spel nej har typ spelat BF1942 och desert combat moden eller cs source är väl närmsta man kommer men osäker på om de äns har ett anticheat såhär 15-20 år senare eller nått inget större fan av FPS spel.

Spelade wow mellan 2004-2011 men vet inte om jag använde reshade eller inte på något av de ovan nämnda eller om det äns existerade då.

Wow classic trippa iaf inte warden när jag fick ett återfall för nått år sen men wardens injection detection är ju mer eller mindre obefintligt och alltid varit ett skämt.

har många spel som man kan spela online men inga som någonsin gnällt eller fått mig bannad dock ingen koll på vilka som har anticheat öht eller inte.

och nej jag kör inte mycket online pvp spel men det händer och typ alltid bara kört in reshade för sharpening å kört utan problem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/-zDcGcXRP9Y

Test av Nvidia driver only vs minimal install vs full install vs beta app. Lite väl mycket prestandaförlust från appen 😅

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem

Horizon Forbidden West stöds fortfarande inte i appen. :/

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.