Hej! Lyfter denna tråden istället för att starta en ny. Har precis öppnat en helt uppenbart begagnad vara som jag tänker returnera.
Beställde en MIDI-keyboard. Den såldes och levererades från Amazon i Sverige. Har prime, så fick den mindre än ett dygn efter beställning, igår vid 22. Noterade att varan kom i en oförseglad orginal innerförpackning. Alltså den förpackning där man ser vad det är för pryl etc. Jag har kollat flera unboxings och den kommer alltid i en förseglad brun ytterkartong av wellpapp. Tänker att jag lika gärna kan öppna den, men har som sagt börjat ana oråd.
Direkt när jag öppnar den syns det att den inte är ny. Skyddsplasten runt keyboarden är sliten. Det saknas en av dom tre frigolitbitarna som ska skydda under transporten. Manualen är tummad och den inkluderade USB-kabeln lyser med sin frånvaro. Tar av plasten för att kolla och det är helt uppenbart att någon använt den ett tag. Alla trimpottar står i olika positioner (dom är alltid nollade på nya prylar), alla faders är också i olika positioner. Det finns fingeravtryck och smuts här och var. Har tagit bilder på allt.
Hör av mig till Amazons kundtjänst som är helt obrydda. Som att detta är en normal sak. Jag förklarar allt ovan. Precis allt som saknas etc. Har tagit screenshots på chatten och nu fått min retur QR. Som plåster på såren får man såklart ingen kompensation, nöjet att gå till ett ombud (trots primemedlem) samt ligga ute med pengarna i två veckor. Iofs bara 3000 kr, men ändå drygt.
Dom erbjöd skicka en ersättningsprodukt, men jag bad att få stålarna tillbaka istället eftersom dom bad att få dra 3000 kr till under tiden dom skickade den nya varan men inte tagit emot returen. Tänker inte ligga ute med 6000 kr och traska till ombud etc för att dom har klantat sig.
Så tänkte bara kolla innan jag går och returnerar den. Något mer jag ska göra eller dokumentera?