Har någon erfarenhet av Arzopa bärbara datorskärmar?

Permalänk
Medlem

Har någon erfarenhet av Arzopa bärbara datorskärmar?

Jag har letat efter en bra gamingskärm som är mindre än 20 tum, och jag hittade denna häromdagen på Computersalg.

Har någon erfarenhet av detta obskyra företag Arzopa och dess bärbara datorskärmar?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk

Köpte en Arzopa G1 Game från aliexpress i somras. Har bara kört den som sekundärskärm till min setup men har inte upplevt några som helst problem med den hittills.

Generellt bra byggkvalitet och bra bild. Har dock inte testat spela på den än.

Finns en hel del tester på youtube också.

144hz, 1080p IPS för ca 1500kr (som jag betalade) anser jag är bra mycket mer prisvärt än vad som finns tillgängligt i svenska butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. Eggman:

Köpte en Arzopa G1 Game från aliexpress i somras. Har bara kört den som sekundärskärm till min setup men har inte upplevt några som helst problem med den hittills.

Generellt bra byggkvalitet och bra bild. Har dock inte testat spela på den än.

https://i.imgur.com/nyVtIYL_d.webp?maxwidth=1520&fidelity=grand

https://i.imgur.com/DvR4uTp_d.webp?maxwidth=1520&fidelity=grand

Finns en hel del tester på youtube också.

144hz, 1080p IPS för ca 1500kr (som jag betalade) anser jag är bra mycket mer prisvärt än vad som finns tillgängligt i svenska butiker.

Tack för tipset om Aliexpress, där hade de en uppdaterad modell med nytt stativ istället för bara läderfodralet som följde med tidigare. Hade tänkt beställa från Computersalg för 2200 kr, men på Aliexpress kostade det bara 1300 kr samt fri frakt så jag kan nog inte låta bli.

Förresten, om du skulle behöva göra det lite mer stilrent med sladdarna till den så tipsade killen på Reddit om dessa adaptrar:
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B09KG463G7
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B0BXKBM4N9

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Tack för tipset om Aliexpress, där hade de en uppdaterad modell med nytt stativ istället för bara läderfodralet som följde med tidigare. Hade tänkt beställa från Computersalg för 2200 kr, men på Aliexpress kostade det bara 1300 kr samt fri frakt så jag kan nog inte låta bli.

Förresten, om du skulle behöva göra det lite mer stilrent med sladdarna till den så tipsade killen på Reddit om dessa adaptrar:
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B09KG463G7
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B0BXKBM4N9

Kostar nu $99 på deras hemsida med koden AZP0897.

Gratis frakt dessutom.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Det står att dem skickar från lokala lager, någon som testat - skickas det från inom EU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuomaz:

Det står att dem skickar från lokala lager, någon som testat - skickas det från inom EU?

Skickas från Tyskland
https://www.arzopa.com/pages/shipping-policy

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuomaz:

Det står att dem skickar från lokala lager, någon som testat - skickas det från inom EU?

Skrivet av upf:

Köp INTE direkt från deras hemsida. Jag beställde för tre dagar sedan, och idag fick jag ett mail från dem där det stod att min leverans beräknas anlända 4 april, vilket innebär en leveranstid på över 3 veckor. Har fortfarande inte fått mail om att min order ens skickats, så jag kontaktade dem och försökte avbeställa, men de säger att systemet ger ett felmeddelande när de försökte göra det (fick t.o.m ett screenshot efter jag ifrågasatte legitimiteten i detta påstående). Så jag antar att det blir att vänta 3 fucking veckor.

Om du ska beställa en av deras skärmar så rekommenderar jag AliExpress istället. Beställde en därifrån några dagar innan (den var inte 100% sRGB upptäckte jag i efterhand, därför la jag en beställning direkt på deras hemsida på en sån skärm) och därifrån skickades ordern dagen efter jag la beställningen och frakten verkar ta 4 vardagar (anländer på måndag). Kostande några hundralappar mer än på Arzopas hemsida, men.

Det lustiga är att beställningen jag gjorde via AliExpress uppger att ordern skickas från Tyskland. Så om varorna man beställer direkt från Arzopas hemsida också skickas från Tyskland, varför skiljer det flera veckor i leveranstid?

Detta är skärmen jag beställde från AliExpress och detta är skärmen jag beställde från Arzopas hemsida.

Meddelande i kundtjänst-chatten om leveranstiden.

Screenshot från kundtjänst som påstår att de inte kan avbryta beställningen.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Köp INTE direkt från deras hemsida. Jag beställde för tre dagar sedan, och idag fick jag ett mail från dem där det stod att min leverans beräknas anlända 4 april, vilket innebär en leveranstid på över 3 veckor. Har fortfarande inte fått mail om att min order ens skickats, så jag kontaktade dem och försökte avbeställa, men de säger att systemet ger ett felmeddelande när de försökte göra det (fick t.o.m ett screenshot efter jag ifrågasatte legitimiteten i detta påstående). Så jag antar att det blir att vänta 3 fucking veckor.

Om du ska beställa en av deras skärmar så rekommenderar jag AliExpress istället. Beställde en därifrån några dagar innan (den var inte 100% sRGB upptäckte jag i efterhand, därför la jag en beställning direkt på deras hemsida på en sån skärm) och därifrån skickades ordern dagen efter jag la beställningen och frakten verkar ta 4 vardagar (anländer på måndag). Kostande några hundralappar mer än på Arzopas hemsida, men.

Det lustiga är att beställningen jag gjorde via AliExpress uppger att ordern skickas från Tyskland. Så om varorna man beställer direkt från Arzopas hemsida också skickas från Tyskland, varför skiljer det flera veckor i leveranstid?

Detta är skärmen jag beställde från AliExpress och detta är skärmen jag beställde från Arzopas hemsida.

<Uppladdad bildlänk>
Meddelande i kundtjänst-chatten om leveranstiden.

<Uppladdad bildlänk>
Screenshot från kundtjänst som påstår att de inte kan avbryta beställningen.

Skärmen från aliexpress har ett annat stöd & på ett ställe står det 16.1" & på ett annat ställe står det 15.6"
Dessutom ser det ut som att den är tjockare på nedre delen av baksidan, den från arzopa ser helt plan ut.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Köp INTE direkt från deras hemsida. Jag beställde för tre dagar sedan, och idag fick jag ett mail från dem där det stod att min leverans beräknas anlända 4 april, vilket innebär en leveranstid på över 3 veckor. Har fortfarande inte fått mail om att min order ens skickats, så jag kontaktade dem och försökte avbeställa, men de säger att systemet ger ett felmeddelande när de försökte göra det (fick t.o.m ett screenshot efter jag ifrågasatte legitimiteten i detta påstående). Så jag antar att det blir att vänta 3 fucking veckor.

Om du ska beställa en av deras skärmar så rekommenderar jag AliExpress istället. Beställde en därifrån några dagar innan (den var inte 100% sRGB upptäckte jag i efterhand, därför la jag en beställning direkt på deras hemsida på en sån skärm) och därifrån skickades ordern dagen efter jag la beställningen och frakten verkar ta 4 vardagar (anländer på måndag). Kostande några hundralappar mer än på Arzopas hemsida, men.

Det lustiga är att beställningen jag gjorde via AliExpress uppger att ordern skickas från Tyskland. Så om varorna man beställer direkt från Arzopas hemsida också skickas från Tyskland, varför skiljer det flera veckor i leveranstid?

Detta är skärmen jag beställde från AliExpress och detta är skärmen jag beställde från Arzopas hemsida.

<Uppladdad bildlänk>
Meddelande i kundtjänst-chatten om leveranstiden.

<Uppladdad bildlänk>
Screenshot från kundtjänst som påstår att de inte kan avbryta beställningen.

Fick mejl idag om att min skärm har skickats, får se hur lång tid det tar. Beställde den i fredags.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Fick mejl idag om att min skärm har skickats, får se hur lång tid det tar. Beställde den i fredags.

Beställde du från deras hemsida? Men wtf, jag beställde i torsdags och jag har inte hört ett knyst om att den ska ha skickats. När är beräknat leveransdatum?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Beställde du från deras hemsida? Men wtf, jag beställde i torsdags och jag har inte hört ett knyst om att den ska ha skickats. När är beräknat leveransdatum?

20:e mars.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

20:e mars.

Vilken skitsida, jag beställer innan dig och ändå blir min leveranstid 2 fucking veckor längre.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Jag beställden en Arzopa Z1FC måndag förra veckan och fick den levererad hem i lördags typ kl 23. Helt sjuk leveranstid. Kurir var Airmee.
Verkar vara en riktigt fin monitor för det priset. Grymt bra bild, 144 Hz, funkar asbra för gaming. Jag är nöjd.
Ska man vara petig är medföljamde kablar för styva, så jag kommer så småningom köpa mer flexibla usb-c+mini hdmi

Här är min numera kompletta "bärbara" gaming-rig att ta med på "hemestern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Jag beställden en Arzopa Z1FC måndag förra veckan och fick den levererad hem i lördags typ kl 23. Helt sjuk leveranstid. Kurir var Airmee.
Verkar vara en riktigt fin monitor för det priset. Grymt bra bild, 144 Hz, funkar asbra för gaming. Jag är nöjd.
Ska man vara petig är medföljamde kablar för styva, så jag kommer så småningom köpa mer flexibla usb-c+mini hdmi

Här är min numera kompletta "bärbara" gaming-rig att ta med på "hemestern"
<Uppladdad bildlänk>

Får du 144Hz med hdmi?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Får du 144Hz med hdmi?

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Ok, jag fick bara 120hz med den medföljande hdmi-kabeln. Måste nog kolla igen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av upf:

Ok, jag fick bara 120hz med den medföljande hdmi-kabeln. Måste nog kolla igen.

Kabeln styr inte vilken frekvens du kan välja. Om du inte kunde välja mer än 1080p/120 Hz är den vanligaste förklaringen att GPU:ns kretsar klarar max 9 Gbps över HDMI – vanligt med en del äldre och enklare laptops. Då är 1080p/120 det högsta man kan välja.

Om du däremot kan välja 144 Hz men det blir svart och 120 Hz är det högsta du kan köra utan avbrott, då är det troligtvis kabeln som är dålig. Om 144 Hz aldrig dyker upp som alternativ i GPU-inställningarna är det kretsarna i skärm eller GPU som drar gränsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Ok, jag fick bara 120hz med den medföljande hdmi-kabeln. Måste nog kolla igen.

Ok. Skumt. Men det var inga problem för min del som sagt. Gpu är rtx 4070. Körde med medföljande kabel.