Permalänk

Få Android boxar

Varför är det så klent utbud på fristående Android TV boxar?
Just nu kör jag laptopar till TV: arna men vill ju helst byta till Android enheter men har ju insett att det finns ju knappt några att välja på, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizard1900:

Varför är det så klent utbud på fristående Android TV boxar?
Just nu kör jag laptopar till TV: arna men vill ju helst byta till Android enheter men har ju insett att det finns ju knappt några att välja på, varför?

Vad är det du behöver som kräver Android TV? Bla Sony, Philips etc har det inbyggt i nya TV-apparater. Sen finns Google TV:

https://store.google.com/se/product/chromecast_google_tv?hl=s...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizard1900:

Varför är det så klent utbud på fristående Android TV boxar?
Just nu kör jag laptopar till TV: arna men vill ju helst byta till Android enheter men har ju insett att det finns ju knappt några att välja på, varför?

Finns FÖR många, de flesta är skräp som knappt får några uppdateringar.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizard1900:

Varför är det så klent utbud på fristående Android TV boxar?

För att marginalen på dem är så liten.

Rent allmänt finns det två möjligheter - gör nåt billigt eller gör något bra. För billiga boxar så har marknaden dött, eftersom det finns funktioner för det inbyggda i moderna TV. Skall man göra något bra är måttstocken AppleTV, och det är rätt svårt att göra något i den kvaliteten - speciellt med att stödja alla olika videoformat och ljudformat som alla streamingtjänster använder, och sedan visa det på de konstigaste TV-apparater. Vi har ju helt andra streamingtjänster i Sverige än i USA, t.ex, och de har ingen lust att testa med alla.

Visa signatur

5900X | 6700XT