VPN på datorn och strema till Chromecase - syns adressen?

Permalänk

VPN på datorn och strema till Chromecase - syns adressen?

Hej,
Jag funderar på hur en IP-adress syns extern när man streamar till Chromecast.
Säg att jag har en VPN-tunnel på en PC, tittar på någon kanal på PC-skärmen men sedan streamar jag den till Chromecast.
Kommer då min IP-adress synas för servern som jag streamas från?
Tacksam för tips

Permalänk
Hedersmedlem

När du ”castar” skickas adressen för streamen till chromecast, som gör sin egen anslutning till servern för att spela upp den. Så ja. Den IP chromecast är ansluten till internet med är den som kommer synas vid uppspelningen, och den kommer gå att koppla ihop med den IP du har genom VPN när du initierar strömmen.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Skrivet av Aphex:

När du ”castar” skickas adressen för streamen till chromecast, som gör sin egen anslutning till servern för att spela upp den. Så ja. Den IP chromecast är ansluten till internet med är den som kommer synas vid uppspelningen, och den kommer gå att koppla ihop med den IP du har genom VPN när du initierar strömmen.

Okey, tack.
Då var det som jag trodde - man kanske skulle ha VPN på routern istället.
Jag har en liten Edgemax X, går det att konfigurera min NordVPN på den så allt som går ut från huset är på VPN?