Parental Control i Fortnite blir min död

Permalänk
Medlem

Parental Control i Fortnite blir min död

Hej!
Försöker hjälpa grabben att lägga till sina vänner i Fortnite. I Epic Games Parental Controls har jag stängt av "Require pin to add Epic friends".

När man försöker lägga till vänner i Fortnite nekas man och det krävs en sexsiffrig pinkod. Jag har därför gått tillbaka till Epic Games Parental Controls och lagt till en sexsiffrig kod, startat om Fortnite och provat lägga till en ny vän men nekas då den sexsiffriga koden är fel (trots att jag precis lagt till en ny).

För att göra en lång historia kort så har jag sen gått fram och tillbaka mellan konsoll (han spelar på Switch) och Parental Center och provat olika inställningar, koder och inloggningar men inget funkar.

Vad gör jag för fel? Hjälp en förtvivlad småbarnsfarsa innan jag får en för tidig stroke!

Permalänk

Enda vettiga sättet att inte dö i hjärtinfarkt av de här galenskaparna är att ljuga om sin ålder. Vi hade samma problem med dotterns EA-konto och jag satt i ändlösa sessioner med deras idiot-support.

Efter det var dottern alltid minst 18 när jag registrerade konton åt henne. Tyärr är ju konton som redan är registrerade svåra att göra något åt.

Permalänk
Medlem

Har ni testat att installera på en pc?

EA + Epic hade varit kul, Fortnite utan online access....

Permalänk
Medlem

Har haft exakt samma problem. Blir helt galen och vansinnig. Lagt ner många timmar i att testa och lösa problemet. Testat installera grabbens konto på både Xbox och egen dator utan någon skillnad.
Har landat i att jag betraktar kontot som döt. Vilket är mycket tråkigt då grabben lagt ner pengar på det.

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar!

Ja, jag var ju dum nog att ange verklig ålder. Det kan vara det som spökar. Precis som @Simbra säger så har ju sonen lagt ner lite pengar (men framförallt tid) på det. Får nog stänga kontot och regga ett nytt verkar det som.

Permalänk

Testa höra av dig till deras support först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredBomb:

Hej!
Försöker hjälpa grabben att lägga till sina vänner i Fortnite. I Epic Games Parental Controls har jag stängt av "Require pin to add Epic friends".

När man försöker lägga till vänner i Fortnite nekas man och det krävs en sexsiffrig pinkod. Jag har därför gått tillbaka till Epic Games Parental Controls och lagt till en sexsiffrig kod, startat om Fortnite och provat lägga till en ny vän men nekas då den sexsiffriga koden är fel (trots att jag precis lagt till en ny).

För att göra en lång historia kort så har jag sen gått fram och tillbaka mellan konsoll (han spelar på Switch) och Parental Center och provat olika inställningar, koder och inloggningar men inget funkar.

Vad gör jag för fel? Hjälp en förtvivlad småbarnsfarsa innan jag får en för tidig stroke!

Det här borde du ha tänkt på innan du skaffade barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qc3fxv3a:

Det här borde du ha tänkt på innan du skaffade barn.

fortnite är det man tänker på när man skaffar barn...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredBomb:

Hej!
Försöker hjälpa grabben att lägga till sina vänner i Fortnite. I Epic Games Parental Controls har jag stängt av "Require pin to add Epic friends".

När man försöker lägga till vänner i Fortnite nekas man och det krävs en sexsiffrig pinkod. Jag har därför gått tillbaka till Epic Games Parental Controls och lagt till en sexsiffrig kod, startat om Fortnite och provat lägga till en ny vän men nekas då den sexsiffriga koden är fel (trots att jag precis lagt till en ny).

För att göra en lång historia kort så har jag sen gått fram och tillbaka mellan konsoll (han spelar på Switch) och Parental Center och provat olika inställningar, koder och inloggningar men inget funkar.

Vad gör jag för fel? Hjälp en förtvivlad småbarnsfarsa innan jag får en för tidig stroke!

Jag lade till mig själv i EPIC games via PS4 när vi spelade nåt spel för flera år sen. Jag fick att "you dont meet age requirements" när jag lekte med epics utvecklingsmiljö på datorn långt senare. Jag valde att gå in i kontot och ladda ned rådatat om mig själv, som om jag minns rätt kom som nån XLM liknande fil där jag hittade att jag var född ett helt annat datum än jag verkligen är. Det gick inte att ändra och går inte att föra över nåt av det man tidigare köpt eller skapat i epic. Jag startade ett nytt konto för mig själv. Barnens konton verkar däremot funka, ska de börja leka i utvecklingsmiljön kanske det ballar ur. Trist att det inte går att ändra sånt här...

Jag har fått samma huvudvärk i diverse andra spel, bla EA när dottern fick nå presentkort för att köpa grejor till SIMS och det tog mig många timmar att lyckas via olika förädlrakonton och liknande att tilsist lösa det...

Microsofts store har jag nog köpt Minecraft i olika versioner 10 ggr (till mig och barnen totalt med olika versioner iofs), men det har "försvunnit" så jag fått köpa det pånytt minst en gång. Sist köpte jag nån bundle med både bedrock och java. Justja, tar jag med android och ios så blir det nog fler. Men det är ett billigt och bra spel så totalt har det ändå nog varit billigt per timme...