Urvalsprov till yrkeshögskola (YH)

Permalänk

Urvalsprov till yrkeshögskola (YH)

Hej alla sweclockers,

Är det någon här inne som gjort ett urvalsprov till någon av följande utbildningar?

* Medicinsk vårdadministratör
* Systemutvecklare .NET
* IT-projektledare
* Rådgivare bank och placering

Jag ska skriva ett urvalsprov på www.dugga.se och provet sker på distans hemifrån. Jag har totalt 2 timmar på mig och beskrivningen till provet är "matematisk förmåga, läsförståelse och datoranvändning".

Vad kan jag förvänta mig? Finns det digitala verktyg jag kan använda för att lösa uppgifter, AI tex?

Jag är desperat att bli antagen därav försöker jag med alla medel dessvärre...

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Gjorde ett för 4år sen på Fullstackutvecklare YH utb. Lite matte, logiska problem, mönster igenkänning.
Jag googlade "urvalsprov yh" och liknande och hittade en del exempel som jag pluggade på en del, räckte bra.

Skulle gissa att uppgifterna är gjorda så att t.ex chatGPT inte ska kunna användas så lätt.

Permalänk
Skrivet av n0kturnal:

Gjorde ett för 4år sen på Fullstackutvecklare YH utb. Lite matte, logiska problem, mönster igenkänning.
Jag googlade "urvalsprov yh" och liknande och hittade en del exempel som jag pluggade på en del, räckte bra.

Skulle gissa att uppgifterna är gjorda så att t.ex chatGPT inte ska kunna användas så lätt.

Intressant tack!

Var det mestadels flervalsfrågor?

Kunde du skrolla mellan flera frågor samtidigt eller behandlar man en fråga i taget?

Kan du minnas vilken typ av matte? Vad för problemlösning?

Din info är ovärderlig, sorry jag jag bombar med frågor.

Permalänk
Medlem

Uff sorry, kommer faktiskt inte ihåg så specifikt :/