Detta gäller när HBO Max blir Max

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Tror nog inte HBO gör avtalsbrott, utan lyckas nog navigera i de grå gränserna alldeles ypperligt...
Jag sitter i samma båt och vi fick HBO Max som ersättning tidigare, och nu ser jag att vi fått reklamskräpet istället vilket är ett rejält nerköp. Ser hellre ingenting alls samt lägre kostnad än att betala något överhuvudtaget för en undermåligare produkt.

Det gör dom säkert, vad är ens vitsen med avtal om dom kan ändra hur som helst?, jag har iaf kontaktat dom att antingen byta tillbaka eller göra så att reklamen försvinner eller så tar jag det till högre instans, om jag skriver under ett avtal så ska det va så tills avtalet går ut, spelar ingen roll hur många prenumerationer dom lägger till, det får stå för dom, det skiter jag i liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslowins:

Telia avtalet har blivit sämre då jag skrev under i Mars att få HBO Max, Viaplay samt TV4+ med mitt Telia abonnemang, nu efter ändringen så har jag fått reklam efter varje streamad timme, något som inte fanns innan, det är tråkigt när tjänster blir sämre, för övrigt trodde jag inte att HBO sysslade med avtalsbrott.

Gnäll till Telia, de har valt den billigare formen med annonser, kräv att de uppgraderar dig så du slipper dessa

Inte HBOs fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslowins:

Telia avtalet har blivit sämre då jag skrev under i Mars att få HBO Max, Viaplay samt TV4+ med mitt Telia abonnemang, nu efter ändringen så har jag fått reklam efter varje streamad timme, något som inte fanns innan, det är tråkigt när tjänster blir sämre, för övrigt trodde jag inte att HBO sysslade med avtalsbrott.

Skrivet av Foolwolf:

Tror nog inte HBO gör avtalsbrott, utan lyckas nog navigera i de grå gränserna alldeles ypperligt...
Jag sitter i samma båt och vi fick HBO Max som ersättning tidigare, och nu ser jag att vi fått reklamskräpet istället vilket är ett rejält nerköp. Ser hellre ingenting alls samt lägre kostnad än att betala något överhuvudtaget för en undermåligare produkt.

Skrivet av Naslowins:

Det gör dom säkert, vad är ens vitsen med avtal om dom kan ändra hur som helst?, jag har iaf kontaktat dom att antingen byta tillbaka eller göra så att reklamen försvinner eller så tar jag det till högre instans, om jag skriver under ett avtal så ska det va så tills avtalet går ut, spelar ingen roll hur många prenumerationer dom lägger till, det får stå för dom, det skiter jag i liksom.

Ni behöver inte stämma någon. Logga in på Telia och byt! 0kr!!!! https://www.sweclockers.com/forum/post/20472821

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Snudge_B:

Ni behöver inte stämma någon. Logga in på Telia och byt! 0kr!!!! https://www.sweclockers.com/forum/post/20472821

Det låter ju som en schysst deal, man kan lita på att Telia fixar saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinsan:

Fick precis detta svar från deras kundtjänst

https://i.imgur.com/MKBYb6u.png

Skrivet av BasseBaba:

Tycker ändå det känns så fishy. Dom hade väl likaväl bara kunnat migrera oss till ett Premium-abb med rabatterat pris? Nån hake lär det vara.

Dom kan alltid få för sig att fimpa ett ”Före Standard” abb, det blir betydligt svårare att först konvertera oss till ett rabatterat premium och sen fimpa det. Känns som dom antingen redan har en plan, eller vill behålla en livlina att kunna kasta ut rabattkunderna.

I stort sett alla av dom jag känner som har HBO har rabatten, så skulle gissa på att dom är rätt sugna på att få bort kunder från den kontotypen…

Intressant ändå. Det kan vara så att de sitter i en rävsax. Vi som har 50%-lifetime bör nog låta det rulla ett tag och se om det faktiskt aldrig ändras. Svensk lagstiftning skiljer sig ganska mycket från amerikansk när det kommer till konsumenträtt så "MAX" kanske inte öppet erkänner att vi kommer rulla på som tidigare med 4K, men att det ändå blir så.

Jag tror personligen att de kommer kolla efter en period och se hur många av oss som ökat vår streaming i plattformen. Ligger majoriteten kvar som mestadels passiva användare så inser nog MAX att den här gruppen, som intäktskälla betraktat, är körd om de börjar ändra något. En naiv förhoppning sådär, det är ju vackert väder trots allt.

Permalänk

Tänker inte bry mig om 4k då jag inte har en tv som är det.
Intressant dem tog bort en del serier tex vikings walking dead.
M.m. Hela Werner bros hubben. It filmerna är borta.

Samtidigt för mig att de la till guld rush samt wheeler delers positivt för mig. För det varför jag hade discoveri+ en gång i tiden .

När jag sa upp så discovery+ erbjuder dem mig samma för 29 kr per månad i ett år, discovery+ alltså innan det här. Vilket jag inte tog, ansåg att jag såg för lite. Vilket är deras värde...

Då jag visste om det här. Det är två tjänster. Trodde det skulle bli en. Få ser var det landar.

Bortsett från 4k Vilket jag inte bryr mig om så. Jag förväntade mig värre. Kommer nog fortsätta betala.

Permalänk
Skrivet av stargolder:

loggade in på max o kolla abonnemang... nu står det "Före standard" 49,50kr/mån ... :)... vaddå Före?... haha

Har engelska som språk på mitt konto och för mig står det "Legacy Standard". Inte superbra översättning till svenska kan jag tycka.
Som många andra skrivit redan antar jag att det är så de löst det så att vi med 50% kan betala för Standard men ändå få 4K etc. Frågan är ju bara hur länge vi får ha det så innan det går ner till "vanlig" Standard.
Det är ju också lite otydligt exakt vad som ingår i "Legacy Standard", på kontosidan står ju bara priset.

Permalänk

Har någon verifierat att vi faktiskt får 4k och dolby med 50% dealen i Max?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Har någon verifierat att vi faktiskt får 4k och dolby med 50% dealen i Max?

Ja, både DV och Atmos.
Succession är tom i DV nu. Det var det inte tidigare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslowins:

Telia avtalet har blivit sämre då jag skrev under i Mars att få HBO Max, Viaplay samt TV4+ med mitt Telia abonnemang, nu efter ändringen så har jag fått reklam efter varje streamad timme, något som inte fanns innan, det är tråkigt när tjänster blir sämre, för övrigt trodde jag inte att HBO sysslade med avtalsbrott.

Klart förvirrande, det står tydligt i mailet från Telia, där jag har film o serier-paketet inklusive HBO, att dom nedgraderar det till bas-abonnemanget med reklam, men att reklamen sänds mellan filmerna och serieavsnitten, inte mitt i filmerna (som ju är längre än en timma) så de ljög en rakti skärmen alltså...

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Klart förvirrande, det står tydligt i mailet från Telia, där jag har film o serier-paketet inklusive HBO, att dom nedgraderar det till bas-abonnemanget med reklam, men att reklamen sänds mellan filmerna och serieavsnitten, inte mitt i filmerna (som ju är längre än en timma) så de ljög en rakti skärmen alltså...

Fast reklamen kom var 7de minut när jag kollade på en serie tidigare idag, jag har inte fått mail från Telia om detta. En nämnde i tråden att man an välja 129 kr abonnemanget nu utan extra kostnad (tills vidare), förmodligen för att folk gnällt eller kommer gnälla så garderar dom sig, jag ska ringa dom och fråga så att det är 0kr för det abonnemanget tills avtalet går ut så man inte blir överraskad med 129kr till på fakturan.

Permalänk
Medlem

Skärmdumpar listorna jag har på mina profiler hos HBO Max och Netflix och går tillbaka till att lösa det på "alternativa" sätt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslowins:

Fast reklamen kom var 7de minut när jag kollade på en serie tidigare idag, jag har inte fått mail från Telia om detta. En nämnde i tråden att man an välja 129 kr abonnemanget nu utan extra kostnad (tills vidare), förmodligen för att folk gnällt eller kommer gnälla så garderar dom sig, jag ska ringa dom och fråga så att det är 0kr för det abonnemanget tills avtalet går ut så man inte blir överraskad med 129kr till på fakturan.

Var 7:e minut!!!!??? Jag har ännu inte installerat den nya appen i Apple TV, så hade ingen aning.
Det ger mardrömslik kallsvettig flashback till när jag var i USA där jag slog på TVn i hotelrummet och blev helt matt när man såg hur illa ställt det var där. Där hade de några få minuters programsnuttar mellan reklamena.
Jag gick genast in på telia, och som tur är det som du säger att man, tills vidare i alla fall, kan ta standardabonnemanget istället för bas utan kostnad.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Ja, både DV och Atmos.
Succession är tom i DV nu. Det var det inte tidigare...

Tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ni behöver inte stämma någon. Logga in på Telia och byt! 0kr!!!! https://www.sweclockers.com/forum/post/20472821

Dude! Dagens mest hjälpsamma inlägg! Rosor till dig - reklamfritt till mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Har du numret kvar till supporten? Försökte hitta men de har gömt det nånstans. Ska fråga varför svenskt tal försvann på Harry Potter filmerna med nya Max appen.

Tidigare var de heä numret. 0770-455 000 vet ej om de är aktuellt nu.

Permalänk

Nån mer än jag som haft problem med original-url:en? (www.hbomax.com)

Tänkte jag skulle gå dit och bli automatiskt redirectad till den nya addressen (den rimliga varianten). Men istället möts jag av en helt trasig URL tidigare idag. Nu hamnar jag av någon anledning på den Holländska siten senare på dagen. Men fortfarande kvar på www.hbomax.com.

Jag hittade till slut den nya addressen (www.max.com) och kunde logga in med mitt konto där. Efter två försök med samma inloggningsuppgifter...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Dude! Dagens mest hjälpsamma inlägg! Rosor till dig - reklamfritt till mig!

Funkade det för dig? Bytte men tjänsten försvann helt hos Max då och Telia säger att det är strul när man bytt men att det kommer ordna sig men vet inte när.

Permalänk
Medlem

Drog igång Dune 2 igår och den tyckte Katalanska var en bra idé. Textning försvinner allt som oftast också.

Permalänk
Skrivet av Tom76:

Kul hur olika man kan se på saker ändå. Med så mycket bra serier det finns på HBO så sätter du hoppet till att dyng…innehållet på D+ ska rädda upp MAX. Vi är olika där, minst sagt 😄

Med det sagt så kanske du sett de flesta redan. Om inte är det ju en guldgruva i serieform som ligger där.

Har ju tittat på en del grejer på hbo. Men discovery har alla säsonger av vägenshjältar, och flera liknande dokuserier som jag gillar från kanal 5. Har inte gått igenom max ännu, vad som tillkommit mer. Men sånna serier spelar ingen roll att dom är i 1080p 😄 Är väl att vi har fler betal streaming sidor än vad vi har behov av.

Permalänk

MAX vill bli av med livstidsabonnenter

Hade det där "Halva priset livet ut" men missade att det kortet de skulle dra från gick ut. Kortet låg också för betalning på ett annat bolag och där fick jag en påstötning om att byta kort, vilket jag gjorde.

HBO MAX, däremot, skickade bara ett mail om att abonnemanget nu var avslutat automatiskt när det inte gick att dra månadskostnaden, men med en knapp man kunde klicka på för att återansluta sig. Men då till fullt pris, en kontakt med deras Kundotjänst gav inget. Så jag har slutat med MAX innan de ens började. Det skulle ju ändå varit ett högre pris för ett sämre abonnemang.

Permalänk
Medlem

Nu var det dags att säga upp tjänsten efter att inte ha använt den på 1 år.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Sportpaket 260:-, det kan de ju glömma bara intresserad av Eurosport som kostar 179:-, tycker det är rätt mycket.
men behöver det bara för tour de France och värlscupen i mtb, iofs är Eurosport kassa på att producera mtb, redbull var bättre så kanske skippar Eurosport oxå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av laxan96:

Tidigare var de heä numret. 0770-455 000 vet ej om de är aktuellt nu.

Tack för hjälpen, men hittade deras chatt efter en stund på hemsidan

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Nä, avslutar mitt abonnemang nu och byter eventuellt till Apple TV+ istället.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara se klart Fargo,
Men nej borta, finito, titta på golf championships Fargo istället

Dra åt #$!##$***!!!
Avslutat och kommer aldrig glömma vad de gjorde med westworld

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Tänkte bara se klart Fargo,
Men nej borta, finito, titta på golf championships Fargo istället

Dra åt #$!##$***!!!
Avslutat och kommer aldrig glömma vad de gjorde med westworld

På HBOMax stod det tidigare att Fargo skulle tas bort.
S1-4 finns på TV4Play annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

På HBOMax stod det tidigare att Fargo skulle tas bort.
S1-4 finns på TV4Play annars.

Jag har nog inget större problem att hitta sista säsongen och är ganska säker på att inget annat jag söker någonsin kommer att finnas på max (inte hamburgare heller)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommypeters:

Hade det där "Halva priset livet ut" men missade att det kortet de skulle dra från gick ut. Kortet låg också för betalning på ett annat bolag och där fick jag en påstötning om att byta kort, vilket jag gjorde.

HBO MAX, däremot, skickade bara ett mail om att abonnemanget nu var avslutat automatiskt när det inte gick att dra månadskostnaden, men med en knapp man kunde klicka på för att återansluta sig. Men då till fullt pris, en kontakt med deras Kundotjänst gav inget. Så jag har slutat med MAX innan de ens började. Det skulle ju ändå varit ett högre pris för ett sämre abonnemang.

Sådär har det fungerat hela tiden, ända sen vi fick ta del av livstidserbjudandet. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Sådär har det fungerat hela tiden, ända sen vi fick ta del av livstidserbjudandet. :/

Japp. Och dom var tydliga med att det var det som gällde.
Blev av med min rabatt när jag tappade kortet och behövde spärra det.