Youtube snabbspolar automatiskt videor för Adblock-användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Skönt man slipper alla problem med premium. 20kr månaden för Youtube Premium + Music är obetydlig summa för alla timmar man använder det

20kr? Det är väl 119kr?

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthra:

uBlock måste vara uppdaterad för att fungera korrekt.
Jag har någon gång varit tvungen att uppdatera manuellt när det inte fungerat automatiskt.
Kan det vara vad som spökar?

Du citerade fel person

Skrivet av Xverminator:

Jag fick upp att man måste betala eller så visades reklamen ändå med uBlock Origin! Fast nu var det ett tag sedan jag fick det och har inte tittat om det funkar bättre nu. Kanske räcker i så fall med bara uBlock Origin.

Det har jag typ inte fått upp sedan årsskiftet typ.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

20kr? Det är väl 119kr?

Man kan (kanske inte numera?) VPNa sig till annat land, t.ex ryssland, argentina eller andra länder och "flytta" sitt konto till respektive land. Då kunde du utifrån deras valuta och kostnad köpa premium, därav priset ca 20 kronor (199 rubel i ryssland, ca 23kr).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det är lite mer komplicerat än så, det finns absolut sätt att utnyttja Youtubes API på som är omoraliskt, men jag kan konstatera att ladda ner enstaka Youtube-filmer för att kolla på dem offline, eller för att utnyttja citaträtten inom upphovsrätten, är inte omoraliskt. Inte heller att blockera annonser - i slutändan är det användaren själv som väljer vad hen vill titta på.

Att ladda ner något från Youtube *kan* vara piratkopiering, om man t.ex. laddar ner något som finns på Youtube utan upphovsmannens tillstånd, men är i de flesta fall inte det.

Det är även omoraliskt att gå mot röd gubbe, cykla utan cykelhjälm och köra 72 km/h på 70-väg.

Permalänk
Skrivet av KeTonic:

Jag skaffa Youtube family och flytta över alla till Youtube music och avsluta Spotify.
Bland det bästa jag gjort, trodde inte jag skulle gilla det så mycket men Musikvideos är GRYMT, tar en tillbaka till MTV / ZTV dagarna

Bra idee men omöjligt iom alla spotify listor man gjort över åren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Bra idee men omöjligt iom alla spotify listor man gjort över åren...

Nej då inga problem.
Ska fixa fram sidan jag använde för att migrera mina spellistor och länka den till dig.
Betalar du inte får du göra en i taget och var det max 10 eller 20 per dag men det är drygt att göra fler kan jag meddela så var ganska lagom

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Bra idee men omöjligt iom alla spotify listor man gjort över åren...

https://soundiiz.com
Kostar 4,5 euro per månad om du vill göra det enkelt för dig och flytta allt på en gång.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Haha, vad har det för betydelse? Om jag köper en tjänst som säger att jag slipper reklam och jag inte gör det - så har jag inte fått vad jag betalat för eller hur? Jag har ett avtal med YouTube och inte med alla "content creators".

Hur skulle du reagera om Netflix började ha reklam i sina filmer och skyller på att det är filmskaparna som lagt in reklamen? Men jag gissar att poletten inte trillar ner av det exemplet heller va?

Ja, köper man premium för att enbart hålla sig till en typ av underhållning så kan jag förstå att det känns dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Majoriteten av youtubers intäkter kommer därifrån, hade youtube stoppat det hade youtube dött som platform när alla slutade lägga ut videor.

Hur har youtube funkat i alla dessa år, utan reklam? Varför finns ingen direkt konkurrent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Haha, vad har det för betydelse? Om jag köper en tjänst som säger att jag slipper reklam och jag inte gör det - så har jag inte fått vad jag betalat för eller hur? Jag har ett avtal med YouTube och inte med alla "content creators".

Hur skulle du reagera om Netflix började ha reklam i sina filmer och skyller på att det är filmskaparna som lagt in reklamen? Men jag gissar att poletten inte trillar ner av det exemplet heller va?

Jag skulle våga satsa en slant på att det finns filmer på Netflix med produktplacering osv, vilket inte är helt sällsynt i filmvärlden och ofta märks rätt tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om du hade läst nyheten så hade du inte skrivit denna fråga

Tråkig attityd. Hoppas du får en bättre dag

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

20kr? Det är väl 119kr?

Bara använda VPN till annat land ex Turkiet när man tecknar premium så får man det för spotstyver.
Haft premium i flera år för dessa priser, och fungerar utmärkt även idag. Även om vissa länder som Argentina har blivit krångligare att få igenom. Bytte nyligen till månadsprenumeration med VPN i Turkiet, då jag hade en årsprenumeration tidigare i Argentina.

Men räcker man gör det 1 gång om man tar månads sen rullar det på varje månad, VPN behövs bara när man tecknar det.

Finns massor av info om detta om man googlar.

Permalänk
Medlem

Invidio.us, ingen reklam

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Finns inget värre än You Tube just nu..spottloskan sitter väldigt löst...

Att tvingas se 5 sec klipp kan jag acceptera...att tvingas se ett 30 sec klipp efter att ha tittat 25 min är kräkreflex när man väljer back och klippet försvinner...hoppas beslutsfattarna på YT får många parkeringsböter eller värre. Man hoppas att deras bilar får punktering och att deras grillar bränner grönsakerna för de tror säkert att de gör ett bra jobb (vilket de så klart inte gör) så fkcing bad for humanity att de är beslutsfattare hos YT.

En dag hoppas vi alla att de inser hur illa det blev..YT var en bra plattform att se och sprida inof..btw...prova att klicka på ett meditation clip...4K mysvideo som efter 3 min ska sälja IKEA möbler...amazing irriterande.

Permalänk
Medlem

Jag blev precis utlänkad till denna sida när jag klickade på ett videoklipp.
https://support.google.com/youtube/answer/10588440?nohelpkit=...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.