Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Vet inte vilket whey du testat, men varje gång jag hör att det är för klumpigt så misstänker jag att man skakar shakern för kort stund och för löst.

Tack för svar,

Det var ett tag sen jag provade Whey så kom på mig själv att klumpigheten beror på skakandet som du säger. Jag har bara blandat med sked vilket förklarar saken.

Nu beställde jag faktiskt denna:
https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Veganska-Produkter/Prot...

Får se om den är bättre, har fått bra recensioner i alla fall.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Tips på övningar om axeln knakar? Märker även att vänstra axeln är lite mer öm än den högra efter ett pass. Har ju precis börjat gymma igen så kanske överstimulerad?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Tips på övningar om axeln knakar? Märker även att vänstra axeln är lite mer öm än den högra efter ett pass. Har ju precis börjat gymma igen så kanske överstimulerad?

Den här hjälpte mig mycket

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tack för svar,

Det var ett tag sen jag provade Whey så kom på mig själv att klumpigheten beror på skakandet som du säger. Jag har bara blandat med sked vilket förklarar saken.

Shaker är helt klart att rekommendera om man inte vill ha klumpar. Det har även kommit något som dem kallar clear whey som tydligen ska vara mer åt saft hållet i konsistens och utseende. Jag har själv inte provat det så kan inte ge någon recension. Men det är ju gjort på vassle så funkar inte om det ska vara veganskt.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Shaker är helt klart att rekommendera om man inte vill ha klumpar. Det har även kommit något som dem kallar clear whey som tydligen ska vara mer åt saft hållet i konsistens och utseende. Jag har själv inte provat det så kan inte ge någon recension. Men det är ju gjort på vassle så funkar inte om det ska vara veganskt.

Tack för tipset verkligen! Det ska jag prova om jag inte gillar den jag köpte nu. Behöver absolut inte vara vegansk, bara blev så då det var den jag hittade med höga betyg om just smak och konsistens.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Gjorde du den här övningen varje dag?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Gjorde du den här övningen varje dag?

Som del av min uppvärmning före jag tränade axlar, så två eller tre gånger i veckan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bästa tipset i tråden.

Aktivering och senare träning av rotatorn var det som hjälpte mig bli av med mina ständiga problem med axlarna. Hade återkommande inflammationer i flera år innan, orsakade av felaktiga lyft ovanför axelhöjd på lagerjobb.

Tyvärr en ofta förbisedd del i träningen men ack så viktig.
Var dock VÄLDIGT försiktig om ni börjar träna rotatorn med vikter, även så lite som 1kg är mycket för den lilla rackarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Bästa tipset i tråden.

Aktivering och senare träning av rotatorn var det som hjälpte mig bli av med mina ständiga problem med axlarna. Hade återkommande inflammationer i flera år innan, orsakade av felaktiga lyft ovanför axelhöjd på lagerjobb.

Tyvärr en ofta förbisedd del i träningen men ack så viktig.
Var dock VÄLDIGT försiktig om ni börjar träna rotatorn med vikter, även så lite som 1kg är mycket för den lilla rackarn.

Vän av ordning måste påpeka att det är 4 muskler och de är inte jättesmå, men jag håller med om att vara försiktig.

Det kan också vara bra att träna serratus anterior och musklerna mellan skulderbladen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vän av ordning måste påpeka att det är 4 muskler och de är inte jättesmå, men jag håller med om att vara försiktig.

Det kan också vara bra att träna serratus anterior och musklerna mellan skulderbladen.

Bra tips även det, viktigast är att man är försiktig.

Tänker ibland på hur mycket samhället hade sparat i pengar (och vi människor i minskat lidande) om detta med viktiga rörelsemönster ingått i typ gymnastiken i skolan. Och kanske en refresher när man börjar arbetslivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Bra tips även det, viktigast är att man är försiktig.

Tänker ibland på hur mycket samhället hade sparat i pengar (och vi människor i minskat lidande) om detta med viktiga rörelsemönster ingått i typ gymnastiken i skolan. Och kanske en refresher när man börjar arbetslivet.

Tror det skulle bli jäkligt mycket större intresse för skolidrotten om styrketräning ingick. På min tid var det i varje fall så att man kunde välja det som något slags fördjupningsarbete, men det var allt.
Själv gjorde jag bara det absolut nödvändigaste för att få IG. Det var liksom helt ointressant för mig och påverkade inte betygen.

Tänk om man istället haft en gammal sovjetisk tyngdlyftare som lärde ut. Det hade varit roligt på riktigt, och ovärderligt kunskapsmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ska definitivt lägga till den här som rehab för min axel. Misstänker dock att min ena armbåge inte kommer kunna hålla kontakten med väggen särskilt länge, den lär ju släppa innan jag har fått händerna över huvudet.
Men vi ger den några gånger.

Skrivet av SwedZi:

Tack för svar,

Jag har provat body science ett par gånger men det är det pulver som jag har haft svårast att skaka ut i en shaker. Det blev liksom alltid grynigt och svårdrucket.
Jag kör tyngres protein. Finns bara en smak som är vegansk och jag har inte testat den. Men priset är rimligt. 211kr kilot mot MMSports 298kr.
På tyngre kan du alltid prova lägga till koden V2 (en influencer) i kassan för 15% rabatt, koden gäller lite då och då.

Permalänk
Medlem

Whey-80 från gymgrossisten behöver jag inte ens ha något 'filter' i shakern för att få klumpfri. Kan ju vara värt att prova.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA