Problem vid reklamation av riser

Permalänk
Medlem

Problem vid reklamation av riser

Beställde ett chassi ur fyndhörnan med en felaktig Riser-kabel, (blåskärmar, frysningar m.m) kontaktar kundtjänst som glatt säger att de genast skall skicka ut en ny. Fint tänker jag å drar på 4 dagars semestertrip å skiter i att hållakoll på mailen.

Kommer hem sitter några dagar och undrar över var risern tog vägen. Kontaktar Inet som sa att jag skulle skickat in den då de gjort ett ärende. Ok Men ni kunde kanske ha sagt det istället för att bara säga att ni skulle skicka en ny?! -Nä så jobbar vi inte... DU skulle ha kollat mailen... Jaha?!?

Trrött på hela skiten så beställer jag då en riser sam skickar in den gamla. Får nu, några dagar senare besked om att jag ska få en ny och frågar då istället om de helt enklet inte bara skulle kunna kreditera mig för den jag köpte av Inet?

Nej det går absolut inte alls utan då måste jag göra en retur på den risern jag beställde å har sitter i datorn så får jag en ny istället. Överväger starkt att överge gullepussisarna för gott.

§ 1.1 / 3.1 - MOD
Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Självklart måste man lämna tillbaka den gamla, så är det överallt...

Permalänk
Medlem

Förstår frustrationen men tycker att Inet är hjälpsamma i detta fall.
Personen på kundtjänst som skulle varit tydligare har kanske lärt sig till nästa gång och för nästa person kommer allt gå felfritt(eventuellt).

Permalänk
Medlem

Tveksamt att du kommer ha en annan upplevelse av någon annan större butik. Känns som att du gör en höna av en fjäder för att det blev en miss i kommunikationen i det här fallet. Inget pekar på att dom inte kommer hedra din RMA med det du har skrivit hittills så det enda som är obekvämt för dig är att du måste vänta lite längre.

Permalänk
Medlem

Med risk för backlash så tycker jag att det är du som är lite fyrkantig av dig. De kontaktar dig på mail hur ärendet kommer gå till väga och du tar eget beslut på att lägga en beställning på en ny vara innan de får tillbaka sin gamla som du begär att de krediterar?

Nja, jag håller verkligen inte med dig här. Hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt biten med att du gick och köpte en när du vet att en ny kommer snart.
Även intressant om inet vill ha tillbaka en riser när frakten är långt från gratis, det är ju inte direkt så den går att laga utan kommer åka rakt i soporna....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Förstår inte riktigt biten med att du gick och köpte en när du vet att en ny kommer snart.
Även intressant om inet vill ha tillbaka en riser när frakten är långt från gratis, det är ju inte direkt så den går att laga utan kommer åka rakt i soporna....

Det var väl det att jag helt enkelt inte orkade vänta.

Så då beställde jag risern för att få klart bygget. Nu ska jag alltså få exakt en likadan riser hemskickad som den jag beställde. Frågade bara om det var möjligt att kvitta den som jag beställde mot den som de ska skicka, men nej det var helt omöjligt.

Hade dom bara klämt ur sig direkt om att jag behöver skicka in den. Men så lät det ju inte alls, det skulle komma en direkt på posten.

Har jobbat med kundrelationer själv och vet att det mesta går att lösa om viljan finns.

Men visst, om de gillar returer fram och tillbaks absolut...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid skicka tillbaka den du beställde om det inte gått 2 veckor

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Självklart måste man lämna tillbaka den gamla, så är det överallt...

Poängen var väl att Inet först ville ha kabeln i retur innan det skickade en ny, vilket är galet.
Men lite konstigt då Inet och typ alla ÅF alltid skickat ut en ersättningsvara direkt och sen inväntar retur på felaktig produkt.

Så jag uppfattade texten i alla fall men kanske helt fel jag fattat det

Permalänk
Medlem

Inet hörde av sig och allt är utrett. Stort tack till Inet! För den som är nyfiken så kvittar vi kabeln som jag beställde mot den som de skulle skicka.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Spiffman:

det är ju inte direkt så den går att laga utan kommer åka rakt i soporna....

den de får tillbaka kan de i sin tur skicka tillbaka till deras leverantör och få pengarna eller ersättningsvara tillbaka för den från deras leverantör.

är ganska naivt att tro att allt som skickas tillbaka till säljarna bara åker i soporna om den inte anses reparerbart.

ja visst den åker troligen i soporna när den nått tillverkaren men butikerna brukar sällan bara slänga sakerna och inte få någon ersättning öht.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows