GTSA Infinity GT-08 14900K/4090 billigt?

Permalänk

GTSA Infinity GT-08 14900K/4090 billigt?

Länkar till gtsa.se
https://www.gtsa.se/product.html/infinity-gt08?category_id=5

detta måste vara superbilligt?
nåt jag missat

Rubrik korrigerad enl. §3.1 // MOD
Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Att det är ett skitföretag som inte bryr sig om garanti osv?
Finns en del att läsa om företaget här och de är inte "certiferad ehandel".

https://www.ehandelscertifiering.se/kontrollera-certifikat/

Permalänk
Avstängd

japp det är ungefär 8000kr billigare än annars

https://www.dell.com/sv-se/shop/station%C3%A4ra-datorer-och-a...

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ett grymt bra pris relativt vad komponenterna kostar, över 38k för bara datorn (samma specs men inte samma märken på allt).

Men GTSA (f.d. Greattech) har fått en hel del klagomål här och var inkl på SweClockers, finns många trådar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Det är samma människor som var bakom Greattech.
Att ha en Trygg E-Handel logga när dom inte alls är godkända (sök på GTSA på https://tryggehandel.svenskhandel.se/certifierade-e-handlare/ så dyker inget upp) skriker UNDVIK.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockish:

Mjae, Inet tar t ex 46.5k för liknande dator utan skärm och tillbehör samt "bara" 32gb minne. Även skärm och tillbehör saknas ju ditt exempel.

Kan inget om företaget i sig, men 10k+ mindre än konkurrenter får ändå ses som rätt billigt OM det är värt det beroende på kundtjänst/service... och att de ev ljuger om att de är certifierade av svensk e-handel... är en annan fråga.

Edit:
Aha, samma människor som bakom Greattech, något jag personligen skulle undvika trots detta pris.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Viking
Skrivet av klockish:

Varför just Alienware?
Ganska konstigt val av jämförelse.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Är detta ens en diskussion eller bara naivitet? Så en maskin med aktuella delar som kostar 49.990 ordinare nu kostar 34.900 ink skärm + tillbehör värt flera tusen. Dessutom ger han 3 års garanti när han själv bara har 1 år jämtemot ÅF själv? Sen slänger han med livstids support… efter han loosat 20 pix?

Hade han varit 1000kr billigare än konkurent så är det ingen som gör en tråd. Men när det är ren rappakaljan då vill folk veta om där är en chans till sanning…

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Jag vill bara flika in och säga att jag har köpt en dator från GTSA och det var inga konstigheter. Vet fler som köpt därifrån som är nöjda.

Permalänk
Viking
Skrivet av AkUs:

Är detta ens en diskussion eller bara naivitet? Så en maskin med aktuella delar som kostar 49.990 ordinare nu kostar 34.900 ink skärm + tillbehör värt flera tusen. Dessutom ger han 3 års garanti när han själv bara har 1 år jämtemot ÅF själv? Sen slänger han med livstids support… efter han loosat 20 pix?

Hade han varit 1000kr billigare än konkurent så är det ingen som gör en tråd. Men när det är ren rappakaljan då vill folk veta om där är en chans till sanning…

Du tror alltså att man inte får den? Trots att de har många nöjda kunder.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Du tror alltså att man inte får den? Trots att de har många nöjda kunder.

Jag tror ingenting. Jag vet att allt kosta pengar i denna världen. Jag vet att ingen bygger ihop en ny burk för att loosa 20.000kr direkt. Antingen görs detta av 3 möjliga anledningar.

1. Penga tvätt
2. Han tar av kaptial från sig själv för att locka nya kunder. Vilket risken föreligger han går på konken och dina garantier är hejdå.
3. Det stämmer inte och det hela är bogus.

Du som beställer och chansar på vilket det är. Men att tro att detta är en affär som går ihop för honom. Det är inte möjligt. Han får inte tag på delarna billigare än komplett/inet

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en dator för flera år sedan hos GTSA, jag var nöjd med köpet och supporten var bra och vi pratade vid bygget av datorn och fick status-uppdateringar etc medans den byggdes.

Men på senaste tiden verkar dom ha fått väldigt dåliga recensioner, och det verkar vara något som är snett. Sen om en ägare tvättar pengar genom sitt bolag, ja det händer ju på i alla fall 5 av 10 ställen du handlar på. Det är väldigt vanligt att dessa saker sker i verksamheter, det är dock mer synligt när priserna är så tighta med komponenterna, det är därför ni reagerar.

Deras priser har alltid varit otroligt billiga, men kolla ordentligt och fråga vilka märken på komponenter som sätts in i ert bygge, för jag kan säga att allting är inte med bra kvalitét. Men priserna är väldigt bra oavsett märke på komponenterna.

Vill du ha dator för pengarna? GTSA är ditt bästa val.
Vill du vara trygg i efterhand? GTSA är inte ditt bästa val.