Permalänk
Rekordmedlem

På det sätt som passar bäst, oftast blir det både med händerna och med bestick beroende på vilken del av den som ätes.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

4 delar, viker och käkar med händerna

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Beror på hur bråttom jag har. Antingen delar jag den i fyra bitar och trycker den på några minuter med händerna, eller så använder jag bestick för en mer kulinarisk upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Är ju massa ost och skinka där i också... Har svårt att se att allt snyggt och fint håller sig i sin "halva" om man kapar mitt på men det kanske funkar helt OK i praktiken?
Å andra sidan som sagt: om man ju ändå behöver en kniv för att kapa pizzan på hälften, varför inte använda den och en gaffel för att äta den som en vanlig måltid istället?

(ska inte påstå att jag är speciellt rationell på tillbehörsfronten dock: om jag tar hem pizza så är det ju helgerån att flytta över pizzan från kartongen till en tallrik )

Osten är trögflytande nog att den inte rinner ut, skinkan sitter ofta fast i osten. Nu vet jag inte hur välfyllda pizzor du får men de borde inte rinna ut när den delas. Sitter du på pizzastället kanske osten fortfarande är så varm att den är i mer flytande form men borde inte rinna ut som vatten. Det är mer eller mindre bara dressing i pizzan som kan ha en tendens att vilja attackera en medan man äter. Och tomatsåsen om det är för mycket av den.

Vill du käka den med kniv och gaffel, go for it. Jag brukade käka inbakade pizzor så. Någon gång för bra länge sedan var jag så hungrig att jag tänkte "eff it, get in my belly!" och började käka min inbakade med händerna, funkade så bra att jag fortsatte med det.

Tallrik till köpt pizza, bara för inbakade ifall de skulle vara rinniga av tomatsås. Annars kartong, mindre disk!

Permalänk
Medlem

Med munnen som all annan mat

Brukar bli både kniv och gaffel och händerna när det är dax för pizza

Permalänk
Inaktiv

Jag rullar ihop den till en rulle och skär små mumsbitar.
Strör lite sallad på

Permalänk
Medlem

Äter med kniv och gaffel. Skär upp en liten tårtbit och viker den blötare mitten mot den torrare kanten. Blir en bra kombination. Ett annat alternativ för att äta med händerna är att dela pizzan i cirka 8 bitar och vika denna längs långsidan för ökad stadga.

Äter normalt så mycket pizzasallad till så att äta uteslutande med händerna är inget alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Det som jag stör mig mer på än huruvida folk äter är väl att jag har bl.a. arbetskompisar som envisas att lämna kanterna, aldrig förstått detdär beteendet. Delvis för att jag tycker det är väldigt synd att lämna/kasta bort mat och delvis för att jag tycker ju nybakat pizzabotten är bland det bästa, oftast godare än nybakat bröd.

Jag hoppar oftast över det mesta av kanterna. Brukar vara för hårt och torrt (fast jag gillar vanligt hårt bröd), jag brukar vara ganska mätt på slutet (fyllningen är prio! ) och jag tror min kista egentligen mår bättre av att hålla nere på brödet.

Skrivet av nasder:

Osten är trögflytande nog att den inte rinner ut, skinkan sitter ofta fast i osten. Nu vet jag inte hur välfyllda pizzor du får men de borde inte rinna ut när den delas. Sitter du på pizzastället kanske osten fortfarande är så varm att den är i mer flytande form men borde inte rinna ut som vatten.

Ja, kombinationen välfylld helt nysmält ost och sås var det nog jag undrade om den ändå inte liksom glider utanför men jag litar på din erfarenhet Kan vara ett bra knep om man har ont om bestick!

Skrivet av nasder:

Tallrik till köpt pizza, bara för inbakade ifall de skulle vara rinniga av tomatsås. Annars kartong, mindre disk!

Jag river av locket och lägger underst. Tror aldrig jag varit med om att rinnigheten gått genom båda kartongbitarna.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Jag äter såväl pizza, som hamburgare och tacos med kniv och gaffel. Allt annat är barbariskt (på ett negativt sätt).

Håller med, kniv och gaffel och det även till smörgås. Slutändan blir oftast ett mycket mindre kladdigt skägg och mustasch

Permalänk
Medlem

Pizza med tunn botten och inte jättemycket fyllning tex capriciosa så rullar jag den till en rulle och äter som kebabrulle.

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Använder möjligtvis kniv o gaffel för att skära upp den i slices, men sen när jag väl har en slice använder jag handen

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Delar med slicer, sax eller kniv och gaffel i värsta fall.
Använder gaffel som stöd till slicarna om botten är för mjuk/slafsig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Man skär upp i "slices" sen äter man med händerna såklart

Permalänk

Jag skär en slice, 1/8, viker en gång och äter.

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Medlem

Kniv och gaffel! Annars går det för fort, man vill ju dra ut på det

Permalänk
Medlem

rullar ihop den som en kebabrulle alternativt gröper ur den med sked.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Är förvånad över att det är bara en som har skrivit med sax än så länge.. Känner åtminstone 3st som skär/klipper pizzan med sax och sedan äter den med händerna. Själv så beror det helt och hållet på vad jag käkar för pizza. Mindre pålägg mer händer mera pålägg mer bestik

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk

Hemma: Delar i 8 slices med rulle eller pizzakniv, och äter sedan med händerna.
Borta: river eller delar med bestickskniv och äter sedan med händerna.

Har pizzan oitalienskt mycket och såsiga pålägg (säg svensk kebabpizza eller en riktigt osttyngd pan pizza), så kan i undantagsfall kniv och gaffel komma fram.

Permalänk
Medlem

De flesta äter väl som BeardMeatsFood, själv äter jag med bestick.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Skär på mitten två gånger så jag får fyra delar och viker varje del på mitten och äter med händerna.

Samma metod för mig.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av THB:

Jag är uppvuxen med att pizza äter man med händerna och enbart använder kniv och gaffel i nödfall.

Hur gör ni andra?

Med munnen? 😂

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kniv och gaffel. Har lite fobi för att bli flottig om fingrarna

Kan dock hända att jag äter kanterna med händerna sen och doppar dem i vitlökssås eller nått.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd

Beror helt och hållet på vilken typ av pizza det är dvs vad som ligger på pizzan. Men vanligtvis med händerna. Men är det för mycket lösa och "flödiga" ingredienser så blir det kniv och gaffel. Valet kan ju bli lite svårt på samma sätt som det finns "troll" som äter pasta och spagetti med gaffel istället för med sked!

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem

Kör med händerna hemma om jag köper typ en grandiosa kebab pizza och delar i fyra bitar.
Eller från lokala Pizzerian om det nu inte rinner fett ifrån den så det inte går att ta i den utan att behöva tvätta händerna när man sitter vid datorn.

Billy's mini pizza t ex kör jag kniv, gaffel, och bearnaisesås, även om jag äter ute eller på jobbet så kör jag kniv och gaffel också.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Beror på vad för pizza men vanligtvis med händerna.
Min favorit-teknik med tunna pizzor är att sätta ihop två bitar till en "dubbelmacka".

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Det enda jag använder kniv och gaffel till till pizza är att skära upp bitarna för att äta med händerna

Permalänk
Hedersmedlem

Pizzan bör rullas, då blir det lättare.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Som vanligt ar svaret: "Det beror pa""
Pa restaurang: Med kniv och gaffel om den inte redan ar slicead, da med handerna. Sjalvklart borjar man med en ruta i mitten och arbetar sig utat for att avsluta med kanterna.
Hemma: Redan slicead = bara ta med handerna och ata. Oslicead? Klipp med sax och sen ata med handerna.

Permalänk
Medlem

Väldigt blandat, oftast så involverar det kniv och gaffel men beroende på pizzan så äter jag slices med händerna

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB