Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Det är olika skärm tekniker så det går inte bara att kolla på hz rakt av.

120hz OLED har typ ingen tearing eller input lag, medans på IPS skulle det vara mer märkbart.

https://www.techspot.com/articles-info/2292/bench/8.png

Intressant! Då är det väl bara att behöva titta runt i större omfattning, som kan ses som nackdel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krafo:

På LGs sida står det att LG OLED C3 42" har 100 Hz, tänkte att 44% fler Hz borde göra skillnad. Men OLED tekniken överväger alltså?

Monitors Unboxed brukar räkna på att vad gäller "motion clarity" är OLED ungefär som LCD med 50% högre uppdateringsfrekvens, dvs 144 Hz LCD liknar 96 Hz OLED.
Men som sagt är har C2 (och alla andra B*, C* och G* förutom de senaste med 144) 120 Hz native, vet inte varför vissa sidor (även LG?!) skriver 100.

Frågan är väl om +50% kan användas på så "låga" siffror som 120/144. För spel på hög nivå vill man nog ha åtminstone 240; vissa fördelar med hög FPS går inte att få på annat vis än just (ännu) högre FPS.
Du får fortfarande en del motion blur i 120 pga "sample and hold", och input lag/latency minskar också med högre FPS oavsett skärmtyp.

Men om du bara vill spela lite CS då och då så lär 120 Hz OLED och 144 Hz LCD vara snarlika, potentiellt med vinst till OLED.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Intressant. Funderar också på en OLED-TV som datorskärm.

Är det någon speciell orsak att välja 42" framför 48" som skärm till datorn?

Min orsak är att jag inte vill ha det för stort på skrivbordet. Är rädd att 42" kommer vara på gränsen men hoppas jag vänjer mig

Har idag 2 x 27" bredvid varandra så jag tänker att bredden kommer bli något mindre, men höjden kommer öka en hel del.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Men så missar man 77” C3 ännu billigare igen då jag tänkte när jag fick mailet att tipset var samma erbjudande, alltså nedsatt till 25k och rabattkod på det som det varit ett tag nu.. Webhallen har ju haft 24990(+rabattkod) ett tag nu så knepigt om det ”lades upp” fel? Måste varit en temporär sänkning. Hoppas på fler.

Permalänk
Medlem

Kan ha fel, men såg tipset om C3-serien typ 5-10 minuter efter att det tipsades om det och då var priserna åtminstone inte nersatta ännu mer utan det var precis som det är nu.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Kan ha fel, men såg tipset om C3-serien typ 5-10 minuter efter att det tipsades om det och då var priserna åtminstone inte nersatta ännu mer utan det var precis som det är nu.

Första typ 5 minuterna så var priserna nedsatta inkl rabattkoden men rabattkoden gick ändå att applicera. Var nära att beställa men behöver ingen ny tv egentligen så avstod till slut.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Känns tveksamt om de kunderna som beställde innan felet rättade till sig verkligen får TVn för det priset.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Första typ 5 minuterna så var priserna nedsatta inkl rabattkoden men rabattkoden gick ändå att applicera. Var nära att beställa men behöver ingen ny tv egentligen så avstod till slut.

Ah, där ser man. Då var jag lite för långsam, men hade ändå inte tänkt att beställa något. 😀

Permalänk
Skrivet av Akuma85:

Jag kör en CX55 på ett skrivbord som är 80cm djupt (ej väggmonterat) och det är guld! Jag trodde det var dårskap att ställa upp min 55 tummars som ”monitor” men det visade sig vara GULD! Hade nästan kunnat gå upp till 65! 🤓

King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Vad är skillnaden på en C3 42" och en "datorskärm". Är det värt att köpa en 42" och använda som datorskärm istället för marknadens 32" för några tusenlappar mer

Jag kör en Asus 42" OLED och en LG 48" OLED som datorskärmar.

Den glansiga ytan på LG gör det svårt med glare på förmiddagar när solen står på.

42" tycker jag är mycket rimligare än 48" för arbete, även om jag arbetar på båda föredrar jag 42" på ett vanligt skrivbord.

Gasarm är ett måste!

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Min orsak är att jag inte vill ha det för stort på skrivbordet. Är rädd att 42" kommer vara på gränsen men hoppas jag vänjer mig

Har idag 2 x 27" bredvid varandra så jag tänker att bredden kommer bli något mindre, men höjden kommer öka en hel del.

42" funkar utmärkt på ett 80cm skrivbord! 48" är på gränsen, lite jobbigt ibland.

Permalänk
Skrivet av maximm:

<Uppladdad bildlänk>

42" funkar utmärkt på ett 80cm skrivbord! 48" är på gränsen, lite jobbigt ibland.

Jag har en 42" och tro mig, man vänjer sig. Jag skulle kunna tänka mig att ha större nu... 😇

Kanske inte lika stor som min bror då för han har en 55:a på skrivbordet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Produkt: LG UltraWide 38WQ75C-W 37,5" 3840x1600 75 Hz IPS 2300R
Länk: https://www.lg.com/se/monitor/ultrawide-monitor/38wq75c-w/buy...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6929280
Pris: 6166 kr

Är detta ett bra val till hemmakontoret?

Permalänk

LG UltraGear 27GP95RP-B för 3961 kr stämmer ju inte! Den kostar ju över 4400 kr. Hur kan man uppmärksamma användare som postar felaktiga uppgifter i fyndtråden utan att man behöver pma dem?

Skrivet av maximm:

<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för bord och stolar? Barför kör ni inte skrivbord med maguttag?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinkefing:

LG UltraGear 27GP95RP-B för 3961 kr stämmer ju inte! Den kostar ju över 4400 kr. Hur kan man uppmärksamma användare som postar felaktiga uppgifter i fyndtråden utan att man behöver pma dem?

Har du följt instruktionerna kring inloggad och kod? 4491 är priset utan det.

Men generellt kan du ju @:pinga medlemmen eller klicka på citera inlägget och kopiera in den texten i den här tråden.
Verkar något felaktigt så kan du även alltid klicka på att anmäla inlägget så kikar någon av moderatorerna på det.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Har du följt instruktionerna kring inloggad och kod? 4491 är priset utan det.

Men generellt kan du ju @:pinga medlemmen eller klicka på citera inlägget och kopiera in den texten i den här tråden.
Verkar något felaktigt så kan du även alltid klicka på att anmäla inlägget så kikar någon av moderatorerna på det.

Det kanske jag inte gjorde. Jag tar tillbaka mitt dumma inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag vilar magen på skrivbordet, så sitter man rejält fast vid koden.

Tänkte inte ens på att det var ett alternativ, kan bli i framtiden när jag byter skiva. Svårt att hitta musmatta dock tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

<Uppladdad bildlänk>

Jag kör 42" får inte plats med högtalarna annars

Permalänk
Medlem

Homepod Mini är på kampanj hos Power. Inget superpris direkt men det får mig ändå att undra om det kan komma nya modeller i höst. iPhone 15 har helt klart en bra deal och iPhone 16 presenteras om typ en månad.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Homepod Mini är på kampanj hos Power. Inget superpris direkt men det får mig ändå att undra om det kan komma nya modeller i höst. iPhone 15 har helt klart en bra deal och iPhone 16 presenteras om typ en månad.

Priset på iPhone 15 är extra förvånande då det sällan ens brukar vara en tusenlapp i rabatt sålänge det är den nyaste modellen. Ovanligt att se Apple rea ut iPhones så hårt som det har varit med 15 lineupen.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Priset på iPhone 15 är extra förvånande då det sällan ens brukar vara en tusenlapp i rabatt sålänge det är den nyaste modellen. Ovanligt att se Apple rea ut iPhones så hårt som det har varit med 15 lineupen.

De har haft galna deals i andra butiker också, min tjej köpte en 15 med ca 1000kr rabatt och sen extra 1500 inbytesvärde, fick 2000 kronor för en Iphone XR + 1000 rabatt så blev en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

15 är väl i princip 14 Pro igen, så inte förvånande när den till och med har gamla chippet

Fel mobil
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

15 är väl i princip 14 igen, så inte förvånande när den till och med har gamla chippet

Iphone 15 använder A16 SoC så bättre än Iphone 14 har också en bättre skärm och kamera

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag kanske är trög men hittar bara HomePod Mini till 1189:-
Är det inte vad den vanligtvis kostar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Iphone 15 använder A16 SoC så bättre än Iphone 14 har också en bättre skärm och kamera

Jag menade 14 Pro, fel av mig

Permalänk
Medlem

För bra för att vara sant antar jag?
En Marshallhögtalare för 20kr.
<Scam-länk raderad. // MOD>
Kommer ifrån Webhallen Sverige på Facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

"Webhallen Sverige" är en fejksida så där har du svaret!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mattemaz:

Ja. Länken leder till en random skitsida och Webhallen heter "Webhallen" på Facebook.
https://www.webhallen.com/se/info/23-Social-media

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

"Webhallen Sverige" är en fejksida så där har du svaret!

Skrivet av Daemon:

Ja. Länken leder till en random skitsida och Webhallen heter "Webhallen" på Facebook.
https://www.webhallen.com/se/info/23-Social-media

Okej som jag misstänkte då

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Okej som jag misstänkte då

Om du nu misstänkte det? Varför posta skiten här och sprida det ännu mera? 🤔