Erbjudanden från Amazon Prime Days!

Hur stänger jag permanent av Samsung TV Plus?

Permalänk
Medlem

Hur stänger jag permanent av Samsung TV Plus?

Hej!

Som rubriken lyder: Finns det något sätt att radera/stänga av helt Samsung TV Plus? Läst överallt men jag har inte den bland mina appar ens.. och varje gång jag startar igång tvn så startas det automatiskt med massa skit kanaler. Ibland kan jag inte ens stänga av det!! Börjat hända så efter senaste mjukvaruuppdatering. Tänkte om någon kanske haft liknande problem och löst det? Letar överallt, hittar varken appen eller meny för att stänga av det. detta är riktigt frustrerande.

Modell: TQ65Q70CATXXC

Med vänlig hälsning.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. & mindre skrik - MOD
Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av CreativeX:

Hej!

Som rubriken lyder: Finns det något sätt att radera/stänga av helt Samsung TV Plus? Läst överallt men jag har inte den bland mina appar ens.. och varje gång jag startar igång tvn så startas det automatiskt med massa skit kanaler. Ibland kan jag inte ens stänga av det!! Börjat hända så efter senaste mjukvaruuppdatering. Tänkte om någon kanske haft liknande problem och löst det? Letar överallt, hittar varken appen eller meny för att stänga av det. detta är riktigt frustrerande.

Med vänlig hälsning.

Alla inställningar/Allmänt och Sekretess/Startskärmsalternativ:

Från en D/2024-modell, men jag tror inte det är någon skillnad på din C/2023-modell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Alla inställningar/Allmänt och Sekretess/Startskärmsalternativ:
<Uppladdad bildlänk>

Från en D/2024-modell, men jag tror inte det är någon skillnad på din C/2023-modell

Hjälper ingenting. Fortfarande samma sak. Testat allt.
Detta var första inställningen jag gick in på. Fortfarande får upp Samsung Plus. Lyckades hitta gammal tråd där man kan radera alla kanaler, så det gjorde Jag. Men nu får jag upp som första meny "ingen antenn" så måste klicka på hem knapp oavsett.

Visa signatur

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av CreativeX:

Hjälper ingenting. Fortfarande samma sak. Testat allt.
Detta var första inställningen jag gick in på. Fortfarande får upp Samsung Plus. Lyckades hitta gammal tråd där man kan radera alla kanaler, så det gjorde Jag. Men nu får jag upp som första meny "ingen antenn" så måste klicka på hem knapp oavsett.

"Alla kanaler" syftar på DVB-mottagarnas kanaler. Samsung TV Plus-joxxet är deras egen streaming och omfattas inte av "Kanaler" i den betydelsen.

Enda sättet att helt slippa detta är att undvika hemskärmen och bara köra bild via HDMI. Då kan man rent av rycka nätverkssladden till TV:n och det kommer inte komma någon Samsung TV Plus igen. Med inställningen ovan startar TV:n på den senaste använda HDMI-ingången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Hej!

Med vänlig hälsning.

Det går att inaktivera appen gjorde det på en DU8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

"Alla kanaler" syftar på DVB-mottagarnas kanaler. Samsung TV Plus-joxxet är deras egen streaming och omfattas inte av "Kanaler" i den betydelsen.

Enda sättet att helt slippa detta är att undvika hemskärmen och bara köra bild via HDMI. Då kan man rent av rycka nätverkssladden till TV:n och det kommer inte komma någon Samsung TV Plus igen. Med inställningen ovan startar TV:n på den senaste använda HDMI-ingången.

Detta problemet uppkom när jag gjorde en uppdatering som sagt. Innan dess hade jag inget problem med tvn och hemskärmen. Ibland kan t.om Samsung Plus startas långt efter tvn är igång. Startar youtube eller Netflix och plötsligt går Samsung Plus i gång. Nu får jag istället som jag skrivit "ingen antenn" vid uppstart som är skönare än att behöva se störande Samsung Plus kanaler, men FORTFARANDE frustrerande att jag inte kan bara starta igång tv och se hemskärmen direkt. Uppdateringen sabbade allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Det går att inaktivera appen gjorde det på en DU8000

Nej det går inte att inaktivera appen eftersom jag har ingen app

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Nej det går inte att inaktivera appen eftersom jag har ingen app

Ok my bad det är på start menyn du kan göra det.
Testade på min tv och tog bort den nu kan jag inte få tillbaka den.
Ue55nu8055

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Ok my bad det är på start menyn du kan göra det.
Testade på min tv och tog bort den nu kan jag inte få tillbaka den.
Ue55nu8055

Jag vet vart apparna finns men just denna har jag faktiskt inte. Enda appen som är "nära" med Samsung Plus är Samsung Plus Policy. Det är enda appen jag har och den går inte ens inaktivera

Visa signatur

Permalänk
Bildexpert 📺

Samsung Plus TV är genuint skitinnehåll (inklusive reklam, ofta riktat till barn) via en egen stream som Samsung kör ut automatiskt, ibland nästan direkt efter TV:n startats mot hemskärmen. Ibland inte alls. Det är olika varje gång jag testar en Samsung och den Q80D jag har för test nu har inte kört en enda sekund Samsung Plus TV.

Så det är nog helt upp till Samsungs godtycke huruvida man får detta eller inte. Enda lösningen att helt slippa det verkar vara att köra TV:n icke uppkopplad.

Permalänk
Medlem

Om du går in på kanallista så kan du tabort alla samsung tv plus kanaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Samsung Plus TV är genuint skitinnehåll (inklusive reklam, ofta riktat till barn) via en egen stream som Samsung kör ut automatiskt, ibland nästan direkt efter TV:n startats mot hemskärmen. Ibland inte alls. Det är olika varje gång jag testar en Samsung och den Q80D jag har för test nu har inte kört en enda sekund Samsung Plus TV.

Så det är nog helt upp till Samsungs godtycke huruvida man får detta eller inte. Enda lösningen att helt slippa det verkar vara att köra TV:n icke uppkopplad.

Jag tog bort samsung tv plus på en DU8000 och min ue55nu8055 som har tizen 4.0 och på den är det lätt att ta bort dom.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Joab:

Jag tog bort samsung tv plus på en DU8000 och min ue55nu8055 som har tizen 4.0 och på den är det lätt att ta bort dom.

Det är inte jag som behöver hjälp här utan trådstartaren @CreativeX

Så berätta gärna hur du gjorde

Permalänk
Medlem

Samsung tv plus

Följ länken
Kan inte bli tydligare.

Permalänk
Medlem

Glömt bort hur jag tog bort min, trycker jag på knappen på dosan så får jag upp det här:

Men jag tror jag tog bort den på samma sätt det står att jag kan få tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Samsung tv plus

Följ länken
Kan inte bli tydligare.

@CreativeX
Funkar det inte med tipsen från länken så gör en fabriksåterställning på TV'n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@CreativeX
Funkar det inte med tipsen från länken så gör en fabriksåterställning på TV'n.

Fick du bort samsung tv plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Fick du bort samsung tv plus

Du har en tendens att citera fel personer
Inte jag som har problemet, jag citera dig för att länken var bra.
@CreativeX är det som har problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Du har en tendens att citera fel personer
Inte jag som har problemet, jag citera dig för att länken var bra.
@CreativeX är det som har problemet.

Ska försöka bli mer uppmärksam.