Hur ny iMac kan jag köra Adobe CS5 programmen på?

Permalänk
Medlem

Hur ny iMac kan jag köra Adobe CS5 programmen på?

Jag har en gammal iMac 21,5 tum från mitten av 2010 men behöver en nyare maskin
som det fortfarande går att installera hela Adobe CS5 programpaketet på.
Försökt få hjälp hos MacRent på Birger Jarlsgatan och Adobe utan ett vettigt svar.

Någon som vet?

Min nuvarande dator.
MacOS High Sierra
version 10.13.6
Processor 3,2 Ghz Intel Core i3
minne 16 GB 13333 MHz DDR3
Startskiva Macintosh HD
Grafik ATI Radeon HD 5670 512MB

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det finns ingen 64-bitars version av CS5. Du är isåfall begränsad till att köra som nyast version 10.14 av OS X. Det kom september 2018. Officiellt kan väl inte macarna köra något äldre än det dom släpptes med så det är alltså modeller som skeppades med eller kunde uppgraderas till 10.14 som gäller, modellår 2017 och 2018 borde iaf vara lugnt kan jag tycka. Om det inte finns ytterligare begränsningar från CS5 dvs.

Att sitta med så gammalt OS är väl ingen hit oavsett, du har ingen möjlighet att uppgradera från just CS5?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Jag har en nyare dator, men Det går bara att prenumerera på Photoshop och Illustrator för dyra pengar.
Jag är idag pensionär sedan många år och använder bara Photoshop och Illustrator i rent hobbysyfte.
Jag har har frågat på MacRent på Birger Jarlsgatan i Sthlm som "trodde" det fungerade i Mac från 2016.
Men de svävade lite på svaret.

Permalänk
Medlem

@macmann1: Baserat på detta lades 64-bit stöd till för just CS5. GPT förtydligar att Photoshop, After Effects, Illustrator och Premiere är programmen med 64-bitarsstöd, resterande delar av programsviten saknar det.

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Brane:

Tack för svar.
Jag har en nyare dator, men Det går bara att prenumerera på Photoshop och Illustrator för dyra pengar.
Jag är idag pensionär sedan många år och använder bara Photoshop och Illustrator i rent hobbysyfte.
Jag har har frågat på MacRent på Birger Jarlsgatan i Sthlm som "trodde" det fungerade i Mac från 2016.
Men de svävade lite på svaret.

Om byte av programvara är ett alternativ har jag hört mycket gott om Affinitys verktyg. De är inte särskilt dyra, och ett av deras säljargument är just att du betalar en engångssumma för dem.
Då kan du också komma över på en modern Mac utan problem, vilket är ett stort steg upp jämfört med allt som släpptes under 10-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

@macmann1: Baserat på detta lades 64-bit stöd till för just CS5. GPT förtydligar att Photoshop, After Effects, Illustrator och Premiere är programmen med 64-bitarsstöd, resterande delar av programsviten saknar det.

Ah där ser man, ja då var ju det inte ett problem då. Bra fångat

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450