Fråga starta iOS-utvecklar karriär

Permalänk
Medlem

Fråga starta iOS-utvecklar karriär

Hej! Har programmerat lite med Xcode men tänkte bli mer seriös nu. Är ganska van programmerare.

Målet är att få ett jobb som iOS-utvecklare eller göra egna appar för App Store, ev. ta uppdrag.

Har kollat lite på Udemy. Där finns en utvecklare som har jobbat på Spotify som verkar vettig. Dock är kursen från 2022.

Hur pass uppdaterad bör man vara? Vad är det senaste inom iOS-utveckling.

Andra tips?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Det är inte ObjectiveC, utan Swift, du ska använda. ObjectiveC är väll 100% utdött idag har jag för mig.

Men! Appar är ganska dött idag. Enklare att göra en app som fungerar som en responsiv webbläsare. Då slipper du anpassa din app till massa framtida plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heretic16:

Det är inte ObjectiveC, utan Swift, du ska använda. ObjectiveC är väll 100% utdött idag har jag för mig.

Men! Appar är ganska dött idag. Enklare att göra en app som fungerar som en responsiv webbläsare. Då slipper du anpassa din app till massa framtida plattformar.

Annars finns det udda ting som Delphi som kompilerar till allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heretic16:

Ja, att ObjectiveC är utbytt till Swift har jag koll på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10