var får man tag på koppar alt. aluminium?

Permalänk
Medlem

var får man tag på koppar alt. aluminium?

jag undrar var man kan hitta kopparbitar eller alubitar storlek 5-10*5-10*1-2cm? tänkte nämligen göra lite finare vattenblock än de jag lyckats knåpa ihop nu. (vågar inte testa dem).

på claesohlson kan man köpa plåt. men den är för tunn.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Stena Metall eller metallvaruhuset.se

Permalänk
Medlem

jag är rätt trött men jag fattar inte hur man kommer in på www.metallvaruhuset.se. eller var det inget mer än det?
tack bernt-oskar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

jag vet bara att andra har beställt därifrån, har ingen egen erfarenhet..

men stena metall är att rekommendera..

Permalänk
Medlem

är rätt noobig och fattar inte hur jag gör. var inne på stenametalls hemsida men fattar fortfarande inte. steg för steg, nån?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
är rätt noobig och fattar inte hur jag gör. var inne på stenametalls hemsida men fattar fortfarande inte. steg för steg, nån?

Jag skulle tro att Stena Metall är lite gammalmodigt och inte har webshop.. Du får nog ringa till dem

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

hår någon köpt därifrån och kan förklara hur ni gjorde? det skulle vara bra. vad ska jag säga om jag ringer dit t.ex? såg att det fanns någon grossist i göteborg (nära mig). är det någon ide att gå dit?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Metallvaruhuset ligger ju i gbg...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

jag mailade metallvaruhuset om at få en bit koppar som är 4x4x1cm, den kom på posten några dagar efter och var helt gratis!

Permalänk
Medlem

Dom gånger som jag har handlat på metalvaruhuset så har jag fått betala 100 kr med moms 125 kr.. 125 kr e tydligen ett minimibelopp..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ungen
jag mailade metallvaruhuset om at få en bit koppar som är 4x4x1cm, den kom på posten några dagar efter och var helt gratis!

hur fan skrev du då? Frågade du inte vad det skulle kosta först?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleSpirit
hur fan skrev du då? Frågade du inte vad det skulle kosta först?

nej, jag skrev typ "jag vill beställa en bit koppar med dimensionerna 4x4x1cm, nu kan skicka det till
xxxxxx xxxxx
xxxx xxx
xxxxx xxxxxxx"

jag var säker på att det inte kostade sååå mycket så jag fårgade itne.

Permalänk
Medlem

Tibnor. Du vill ha den syrefria kopparen som har 99,5% koppar. Den leder värme bäst. Jag tror den heter SS5011. (Jag tror att dom har kopparn i Köping) Du vill ha plattastång. Eller rundstång. Det brukar gå att köpa mindre bitar till skrotpris.

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."