Hjälp att välja headset.

Permalänk

Hjälp att välja headset.

Tjo, Har möjlighet att plocka ut ett par headset via jobbet, i stort sett utan kostnad, men är osäker på vilken av alernativen de erbjuder som är bäst. Kommer att använda headsetet främst privat med att spela, kolla på film/youtube, lyssna på muscik samt snacka med polare över discord, men även till jobbet när man pratar med kollegor på distans och liknande.

Har kollat runt lite på recensioner, men alla verkar bedömma dem olika, så blir inte så mycket klokare och är istället intresserad av mer personliga erfarenheter.

De jag har att välja mellan är följande:
-Lenovo Go Wireless ANC-headset
-Jabra Evolve2 65
-Pro X2 Lighspeed Wireless Gaming Headset
-Zone Vibe Wireless Headset USB-C via Bluetooth-adapter
-Zone Wireless Teams Headset Stereo, Black
-Jabra Evolve2 75 Link380C MS

Tacksam för råd om vilken som är bäst.

§4 raderat. // MOD
Permalänk

Så är det kanske, trodde dock att det skulle finnas några som använt någon av logitech hörlurarna i alla fall, men får väl bli o chansa och hoppas man träffar rätt

Permalänk
Medlem

Ingen koll på övriga, men Jabra tycker jag är kassa. Har ett par via jobbet (kunde bara välja olika Jabra), men kör mina Steelseries istället. Har de där Evolve2 65. Trådlösa.

Permalänk
Hedersmedlem

Har precis beställt mig ett par Jabra Evolve2 65 Flex att ha på jobbet. Anledningen till dessa är att de ska vara jäkligt bra på att filtrera bort ljud från omgivningen när man sitter och pratar i ett kontorslandskap.

Jag antar dock att de har samma problem som andra jobblurar jag använt, antingen lyssnar du på musik eller pratar du på Discord. Och med detta menar jag att så fort man kopplar in micen så drar lurarna ner kvaliteten på ljudet som du hör, vilket gör tex spel jäkligt trista. Så tänker du prata på Discord samtidigt som du spelar så kan du stryka alla dem från din lista.

För spel + Discord har jag provat ett par gaminglurar, men jag har fortfarande inte hittat några med bra mic. Jag vet inte om det är något med min röst, men jag är alltid lägre än alla andra vad det verkar. Har just nu ett par Logitech G Pro X Wireless och ett par EPOS någonting. Samma problem med båda.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hade Jabra 75 vid ett tidigare jobb, tycker dem var helt ok. Liten belastning på huvud/öron samt "bra" ljud.

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte ett par Jabra Evolve2 75 för ett tag sedan, avsevärt bättre mikronfon än andra trådlösa headsets/hörlurar jag har testat. Komforten är sådär, blir lite varmt/ömt efter några timmar. Inte fått några klagomål gällande ljudkvaliten (vilke jag fick med mina Google buds pro och Sony hörlurar).
Även testat Jabras 55:or. Ungefär likvärdig mikrofon, men lite sämre på musik.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tackar innerligt för era erfarenheter! Låter som Jabra verkar bäst för jobb aspekten, men potenitellt sämre för spel + övrigt med tanke på komforten. Har haft logitech lurar förr och tyckt de vart sådär men får kanske bli dem då jag har mus + tangentbord från dem.