Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Hos mig kan man bara välja mellan Telia och tele2

Permalänk
Medlem

Har nyligen bytt till Bahnhof villafiber från Telia. Hade Telia i 7-8 år utan ett enda avbrott vad jag noterade. Bra hastighet och toppen ping också.
Min erfarenhet av Bahnhof hittills är tyvärr inte den bästa. Jag har redan under de första månaderna haft avbrott en hel förmiddag. Övergången till deras fiber kändes rörig. Deras kundtjänst svarade inte på mail och långa telefonköer. Telia var tyvärr väldigt mycker dyrare annars hade jag inte bytt.
Så Bahnhof må vara bra på integritet, men Telias är tekniskt bättre och har mycket bättre kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jo, det tycker jag, jag kan få 1200/100 på KOAX, medans max på fiber är 1000/1000 som dessutom är förpestat av stadsnätet. Det fanns en tid då BBB skötte Fiber och då var det bra, men det är nog 20 år sedan.

Koax är dock objektivt sämre än fiber, så inte något klokt val

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Telia har varit min favorit, hade dom som fiberlev från 2013-2020 två gånger som vi vet var det problem med leveransen, kört tele2 nu sedan dess och det funkar nästan lika bra, dippat typ 2-3 ggr under två år, stabilt internet från båda, även ”äkta” ipadresser inget isp nat.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

Jag har haft, Comhem, Tele2, Bahnhof, Telenor, T1 och Ownit etc.
Om samtliga leverantörer använder sig av fiber, tex Telias, då är den bästa leverantören alltid den som är billigast!

Förr brukade Bahnhof vara billigast men tror inte att de är det längre.

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Koax är dock objektivt sämre än fiber, så inte något klokt val

Jo, för det är jag som ska ha det och inte ett objektiv.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Inaktiv

Bahnhof har alltid varit bra, men behöver man komma i kontakt med dersas kundtjänst när något väl strular så tar det lång tid.

Permalänk
Medlem

När tekniken fungera , så är det samma skit. Men när tekniken inte fungera och first line supporten består av sinnesslöa kebab tekniker, då blir frustationen påtalig.

Telenor, Telia och tele2 i mitt tycke usel fungerade support eller låg förmåga att lösa problemet.

Har aldrig gillat telia, sedan televerket satte 2600 hz filter på 020 nummer så man inte kunde ringa BBS:er i andra länder.

Fundera idag på att skaffa 5G router och flytta hela nätverket till 5G istället. Då får man frisurf för 129:- månaden. Man höjer priset för fiber hela tiden. Det förstår man , numera även TV beroende av bredbands uppkoppling.

Visa signatur

Allmänt dataintresserad gubbe – Mina datorer genom livet: Sinclair ZX81, ZX Spectrum, Commodore 64, Atari 520STM, Atari Portfolio, Atari PC1, Amiga 500, Amiga 1200,CBM 8030 och massor av PC allt från 8088 till Intel Core i9. och även några Macar har avverkas ifrån SE/30 till framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Om priset inte spelar någon roll får du nog bäst helhetsresultat om du har Telia i alla led, i större delen av landet.
För mina behov verkar Bahnhof fortfarande ge mest för pengarna, men det kostar i form av högre latens (åtminstone en del av min trafik kopplas via en nod i en helt annan del av landet), och när jag fortfarande hade IP- telefoni var den måttligt pålitlig med Bahnhofs box bakom en vettig router.

Fast får man det? Har några bekanta som predikar om Telia och att dom är så bra (speciellt deras support) men fy fan va mycket problem jag hade med dom under det året jag hade bredband från dom! Och supporten va totalt inkompetent när det kom till mer tekniska frågor och felsökning.. problemet visade sig vara avtal mellan Telia och nätägaren vilket gjorde att jag bara fick 500/250 istället för 500/500 men tog 5 olika personer säkert 3-5 timmar i telefon och två veckor att få det svaret..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GinTonic:

Telia har en fulgrej för sig. Man binder upp sig i 12 mån för att få lite extra billigt och om man inte håller koll på datumet och gör en nyteckning i tid så får man ett sämre erbjudande till man får arslet ur vagn och byter leverantör eller kontaktar dem och säger att man tänker byta leverantör om de inte ger bättre pris.

Telia är jvlgt snabba på att ringa som tokar när man väljer att dissa dem(lite försent kanske?) men de är knäpptysta när ens bundna 12 månader går ut och man plötsligt får betala 300 kr mer i månaden för sitt bredband.

Telias tjänst är inte dålig, men metoderna för att binda upp och sen låtsas som ingenting för att debitera lite extra luktar lite ägg-mök. Deras affärsmodeel är ganska lik elbolagens där man hamnar på dyrt abonnemang om man inte är extremt aktiv och skriver upp alla datum man måste hålla koll på för att inte bli ruinerad.

Om du inte kommer ihåg, lägg till en påminnelse i telefonen, bredbandsabonnemang byts med fördel under Black Week.

När ditt bundna abonnemang har gått ut gäller det att byta, det gäller, som redan påpekats, i stort sett alla bundna abonnemang med lägre priser.

Vad du istället bör titta på är för vilka skäl som en ISP ger sig rätten att ändra priset på ett bundet abbonemang under bidningstiden och om det måste meddelas i förtid till kund. Där är Telia bland de bästa och tex Bahnhof uruselt.

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

NWT Media bredband , 271kr för 100mbit
8ms , får ca 103/102 i hastighet.
Haft snart 1 år utan några problem.

gick från bahnhof.

Är det ordinarie pris eller kampanjpris? Stadsnät?

Permalänk
Medlem

Ur etiskt och open source-perspektiv så är Bahnhof lätt val i listan.

Bor dock i BRF och föreningen gjorde förra året kollektivavtal med Sappa. Och hade jag inte gett låg vikt på pris, så hade det blivit jämt skägg.

Betalar nämligen endast 51kr/månad för 1GB båda riktningarna.

Permalänk
Medlem

Ingen som har något att säga om Halebop?
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Bytte från telia till Banhof förra året för Telia höjde min avgift från 299 kr till 599 kr helt plötsligt.

Permalänk
Medlem

Inte någon. Alla är riktigt dåliga.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Fast får man det? Har några bekanta som predikar om Telia och att dom är så bra (speciellt deras support) men fy fan va mycket problem jag hade med dom under det året jag hade bredband från dom! Och supporten va totalt inkompetent när det kom till mer tekniska frågor och felsökning.. problemet visade sig vara avtal mellan Telia och nätägaren vilket gjorde att jag bara fick 500/250 istället för 500/500 men tog 5 olika personer säkert 3-5 timmar i telefon och två veckor att få det svaret..

”Hela vägen” var nyckeltermen i mitt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Inte någon. Alla är riktigt dåliga.

Hur ofta behöver man ha kontakt med leverantören?
Sen min operatör grävde ner fiber till mig, så har jag kontaktat dem en gång och det var för att FTTH boxen hade gått sönder.
Anmälde dem på morgonen och runt lunch var de och bytte den. Problem solved.

Ser mängder av dessa trådar här på Sweclockers, men ser inte från mitt perspektiv hur det kan vara massa bekymmer. När man kommer ifrån att det bara funkar..

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Helt klart Telia.

Har även Telenor och Bahnhof just nu (har fyra bostäder, vissa utan valmöjlighet).
Telia är konstant bäst och ibland billigast.

Slipper CGN, bäst routing, lägst ping, bäst support, väldigt sällan problem. Aldrig haft problem med några advokatbrev som vissa säger sig få.

Bahnhof har varit sämst av de stora, enda orsaken det är kvar är för att det står i flickvännens namn. Ett rent helvete att ha och göra med supporten (som vi behövt kontakta ofta, tog flera samtal över flera veckor bara för att uppgradera från 100Mbit till 250Mbit, sen CGN som kommer och går även fast men t.om betalat 50kr i månaden för att slippa det!).

Detta! Jag betalar gärna några Kr mer, för en stabil lina.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tele2/comhem sen 99(?) när de lanserade bredband, aldrig haft ett enda problem och alltid högre hastighet än vad som utlovas.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Har inga som helst förutsättningar att konstatera vilken som är bäst.

- snabbast enligt avtal?
- minst latency?
- minst neretid?
- billigast?
- bäst på [random function]

Vem infriar alla ovanstående?

Jag hade Bahnhof i många år och kan inte klaga men då jag skrev om min telefon till Telenor (av ett synnerligen specifikt skäl som egentligen inte har med leverantörskvaliteten att göra) så hakade jag på mängdrabatten man får och flyttade så väl tv abonnemanget, ip-telefon och brendbandet över dit så jag totalt ligger på mindre kostnad nu än tidigare.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Jag har Telenor och de har funkat bra i de ca 5 år jag har haft dem. Däremot är priserna kanske inte alltid de bästa.

Permalänk
Medlem

Har haft Telia sedan Tele2 och nu Bahnhof.
Telia började jag med ADSL sedan fiber via BRF. Skönt att slippa modem
(Var en av en dom första i min stad som fick ett erbjudande att testa ADSL.)
Rankar:
Bahnhof 1
Telia 2
Tele2 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homdax:

Har inga som helst förutsättningar att konstatera vilken som är bäst.

- snabbast enligt avtal?
- minst latency?
- minst neretid?
- billigast?
- bäst på [random function]

Vem infriar alla ovanstående?

Jag hade Bahnhof i många år och kan inte klaga men då jag skrev om min telefon till Telenor (av ett synnerligen specifikt skäl som egentligen inte har med leverantörskvaliteten att göra) så hakade jag på mängdrabatten man får och flyttade så väl tv abonnemanget, ip-telefon och brendbandet över dit så jag totalt ligger på mindre kostnad nu än tidigare.

Bäst support anger många som en anledning har jag sett.

Personligen har jag aldrig behövt kontakta någon av operatörerna i annat ärende än anslutning/byte/uppsägning så jag vet inte alls hur deras support är. Aldrig använt deras egna utrustning... så då har jag inte ens någon rätt till support av dem.

Permalänk

Hade jag varit yngre hade jag svarat Bahnhof, mest på grund av att de alltid stått upp för integritet på nätet. Det är något jag fortfarande uppskattar, men idag finns andra kvaliteter som jag också värdesätter i valet av operatör. Istället säger jag nu utan att tveka att Telia är störst, bäst och vackrast. Mina erfarenheter grundar sig inte främst på den privata sidan utan i arbetslivet där jag jobbat på flera företag i egenskap av nätverkstekniker och / eller systemspecialist och därmed jobbat nära infrastrukturen. När det var dags att välja Internetleverantör till min nuvarande arbetsgivare föll valet på Telia, dels för att de har bäst peering av alla svenska operatörer samt att vi har väldigt bra erfarenhet av dem när det kommer till support. Vi har exempelvis alltid en och samma person (med direktnummer) som vi ringer och pratar med när det gäller något vi undrar eller behöver hjälp med och de gånger som vi haft strömavbrott på vårt kontor (och sålunda förbindelsen har gått ner) ringer de inom någon minut och meddelar att de uppmärksammar att förbindelsen har gått ner.

Men - tänker ni nu - det är klart att om man betalar för en företagsuppkoppling att man får bättre service än en privat uppkoppling. Jo, men jag jämför inte med privat utan jag jämför med andra företagsabbonemang. Vi hade tidigare Bahnhof och även om de levererade en snabb och stabil tjänst så var de riktigt kassa när man väl behövde kontakta dem. Jag var för några år sedan också på en arbetsintervju hos dem och blev negativt överraskad över den stämning jag kände av när jag besökte deras lokaler. En slags nervositet blandad med osäkerhet (som inte hade med mig att göra, utan de anställda sinsemellan). Jag har också erfarenhet av Tele2 på enterprise-nivå och det är lite samma sak där... tekniskt levererar de en fullgod tjänst, men deras kundtjänst var urkass (då betalade vi dem ändå ca 5 miljoner per månad (ja, vi hade många uppkopplingar)).

På ett privat plan har jag endast erfarenhet av Telia som ISP i mobilen. De har alltid varit tekniskt överlägsna deras konkurrenter. Under en period när jag körde med dubbla SIM (Telia privat och Tele2 från arbetsgivaren) så jämförde jag bandbredden jag fick över 4G-nätet. För Tele2 fick jag 120 Mbit/s ner och 20 Mbit/s upp, vilket jag tyckte kände bra. Åtminstone tills jag slog om till Telia och gjorde om samma test på samma telefon, samma tidpunkt och exakt samma geografiska plats. Ned fick jag 240 Mbit/s och upp ca 80 Mbit/s. Detta då över 4G-nätet (ej 5G). Jag gjorde om testet flera gånger med samma resultat som följd.

Nuvarande BRF kör NetAtOnce. Jag har ett ganska "meh"-intryck av dem. Vi ska ha 1 Gbit/s enligt avtal men det verkar vara väldigt beroende av våra grannars förbrukning. Ibland ligger jag på 200 Mbit/s och ibland på 900 Mbit/s. Mig gör det inte så mycket i dagsläget då jag endast behöver mycket bandbredd när jag tankar hem något från Steam, men hade jag fått välja ISP själv hade valet nog inte fallit på dem. Vi hade Telenor i en tidigare BRF och jag vill minnas att de levererade en stabil tjänst som aldrig låg nere under de år jag bodde där. Kan ju dock haft att göra med att infrastrukturen från början var BBB. Sedermera gick BRF:en över till Bahnhof och jag - som då satt med i styrelsen - minns att vi var väldigt missnöjda med den kundtjänst (eller bristen på den) som vi fick.

Visa signatur

i7-9700k, 32 GB, RTX 4070, 970 EVO Plus

Permalänk

jag skulle säga Bahnhof, bästa operatören man haft någon sin på alla sätt och viss. kommer inte byta ut dom mot något, så som det ser ut idag. bästa på både service och integriteten. alla andra operatörer, har dålig service. det skyller på kunden eller ska dra upp hela formuläret/listan innan man kan börja. tros att man säger vad man har gjort och inte gjort. 90% av fölket på deras service del är okunniga enligt mig. Bahnhof behöver man inte krångla med, säger man bara det man har gjort och inte gjort och det resultat man fått ut av sin tester. så kollar dom upp allt på sin sida, eller så kan man bara säga skicka en tekniker. det gör dom utan problem, inge mot frågor eller krångel, det säger bara det fakta man behöver veta. det gör att man behöver aldrig bråka om något man vet att man har 100% rätt i. men det kan med bero på sen första problemet man hade, som inte berodde på dom. det känner igen mig, när man ringde till dom. för det problem man hade innan, som berodde på någon klåpare. alltså tekniker, som sköter nätet här där jag bor. har haft rätt 100%, så fort det vart fel. första gången berodde på att det tekniker hade kopplat in min granne på min lina och kopplat bort mig totalt. han trodde, att den kabeln inte skulle sitta där, allt för den inte var uppmärkt. alltså med andra ord klåpare som sköter stads nätet här. sen alla andra problem som med vart där efter, för att det var en gammal kabel, som gick i baken som höst troligen skyddet runt den var trasigt. så att när det vart fuktigt ute, så bröts nätet. så varje någon jag fick sådan problem eller som den första, så fick jag kompensation från bahnhof. trots att det inte var deras fel, har fått gratis nätet/fria månader lite när som. när sådan händelse hände. har totalt fått 10-12 månader fritt nät av dom. detta skulle jag aldrig fått hos andra operatörer, för att nätet bryts eller hastigheten sjunker med 90%, både upp och ner hastighet. sen kan vi tala om eller prata om, när klåpare grävde av min lina. det tänkte inte fix det. men det fixa det och det kosta nog lite mer än det hade tänkt, för tänkte över allt och la ditt ny asfalt innan det fixa kabeln. så det fick gör om och göra rätt en vecka senare. när klåpare håller på, då är man glad att man har bolag/företag som faktiskt bry sig om sin kunder. det tänkte inte fixa kabeln, för att fiber skulle ner. det var illa tvungen att fixa kabeln. om inte det hade gjort det, så har det blivit problem. för hyresvärden tog nämligen 3år och 7 månader på sig att koppla in Fiber i huset. fiber kabel, låg nämligen ute så länge. jag var även då på den tiden den ända i hela huset som körde ADSL, för alla andra körde 4G routrar. men köra 4G och man spel en hel del och kollar på streaming och tankar ner en hel del data, så funkar inte 4G för mig. kommer bli så himla dyrt då. så jag är tacksamma för Bahnhof och är en stolt kund till dom. har aldrig haft en så trevlig och bra operatör, bäst service någon sin. fölk i min närhet som har andra operatörer, har haft mer problem än mig och då har jag även där vart den som fått vart medlaren till operatören. allt för att hjälpa till, men ändå kvar stod deras problem. men så fort det byte till bahnhof, så försvann deras problem. bahnhof är den jag rekommendera till alla jag känner, sen alla min problem man haft och bahnhof har vart hjälpsamma och villiga att lösa problemen. så jag kommer inte byta en så länge. kommer va en trogen kund, länge...

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

Aldrig haft anledning att byta från bahnhof.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Aldrig haft anledning att byta från bahnhof.

funderat starkt på att byta "Den 29 september slutade mitt internet att fungera. Hittade felet direkt att det var fiberekonverten som hade slocknat. Ringde Bahnhof på måndagen och frlanmälde detta och förklarade vart felet låg och den 19 oktober byttes den ut på 20 minuter, plågsamt att surfa på en mobil. Bahnhof hade svårt att förstå att jag redan påtalat vad som felade i utrustningen,, f. f.."

Permalänk
Medlem

Klickade Bredband2 för det är det jag kör just nu, men Banhof är inget fel på heller. Lite avundsjuk på polaren som betalar typ 50kr mindre än mig som har 1000/1000 och han bor i lägenhet men har ändå deras villafiber på 10/gbit tyvärr kan jag inte få 10/gbit så får nöjja mig med 1/gbit.

Permalänk
Skrivet av anton studs:

funderat starkt på att byta "Den 29 september slutade mitt internet att fungera. Hittade felet direkt att det var fiberekonverten som hade slocknat. Ringde Bahnhof på måndagen och frlanmälde detta och förklarade vart felet låg och den 19 oktober byttes den ut på 20 minuter, plågsamt att surfa på en mobil. Bahnhof hade svårt att förstå att jag redan påtalat vad som felade i utrustningen,, f. f.."

hmm, säker på inte det är teknikerna som strulat till det hela. alltså glömt bort sin order på det hela?
fråga du ens teknikerna när hen kom, varför det kom så sent?
i många fall, bero sådan saker och ting på orden inte skickas vidare, när olika instanser ska va iblandade. vet av det, jobbar som målare och ibland skickar bolaget som vi har kontakt med in sin order sent eller får vi den sent av vaktmästarna, som ska dela ut orden till oss som målare för fastighets bolaget. alltså orden från högre ort/service tjänsten är registrerad/orden skickad. men vaktmästarna har inte gjort sitt jobb. så som skickat den vidare till oss målare på något sätt. det gör att ibland kan kunder bli arga och sura på oss som målare, för vi kommer sent eller inte meddelar i tid. det kan va sådan faktum för dig med i detta fallet. därför är det viktigt att fråga när person som ska fix problemet kommer, varför det tog tid och så vidare. har själv aldrig haft problem med Bahnhof, men med andra operatörer och är en mycket nöjd kund till Bahnhof. som du kan läsa mitt inlägg högre upp om varför och så vidare..

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Aldrig haft anledning att byta från bahnhof.

håller med dig och har inget att klaga på. dom är den bästa operatören jag haft någon sin...

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )