Dragon Age: The Veilguard

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Behöver väl inte vara så enkelt heller, 10/10 och tummen upp är inte riktigt samma sak. Är en hel del som föredrar tummen upp, jag är inte en av dem. Jag skulle t.ex. ge Cyberpunk 6-7/10 och Witcher 3 10/10, båda är ju positiva betyg men tycker att ett av spelen är ett mästerverk och det andra är bara helt okej. Älskade DA:O, men jag tycker att Bioware har släppt sämre och sämre spel efter det, känns inte som det här är ett undantag.

I det här fallet finns det en viss ironi med att Steams betygssystem är så... binärt.

Tycker verkligen Steam Store skulle må bra av ett neutralt alternativ för betygssättning, vilket jag tror skulle ge en mer objektiv bild av hur folk faktiskt känner om spelen.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Fick frame gen att fungera med mitt 7900 xtx med DLSS Enabler modden. Krashar dock om jag aktiverar ray tracing

Permalänk
Medlem

Har läst nästan hela tråden här och vad jag fattar der som är till viss del är att de som tycker att detta spel är en WOKE shitstorm gör det på grunder av vad man sett i alla, OCH alla bevis på att detta är just det och att utvecklarna faktiskt har uteslutit kritiska användare att få en copy.

Det andra är att jag har spelat skiten, och jag håller med precis vad SkillUp säger.
Jag hade inte brytt mig om detta var en spel med viss "sentament" men när det verkligen pushar dig genom hela storyn så blir jag extremt fubar.
Jag är en av dem som spelar spel för dess story, GoW var en av dem, som jag verkligen fastnade för.
Flera sen dess, men det var för att jag sögs in i storyn, Jag ville veta mer, jag ville känna va min karaktär kände.
Jag vill inte se ett bord när nära och kära sitter och ber varandra om ursäkt för något de kanske gjort,som kanke skulle skapat oro hos någon...
Som andra säger, vill inte se 5åringar sitta och bli kramade av 7åringar....
Hela spelet är extremt fult och jag är så glad att jag fick detta gratis, å jag kan avinstallera det med ett brett leende...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

I det här fallet finns det en viss ironi med att Steams betygssystem är så... binärt.

Tycker verkligen Steam Store skulle må bra av ett neutralt alternativ för betygssättning, vilket jag tror skulle ge en mer objektiv bild av hur folk faktiskt känner om spelen.

Fast Steam reviews är ju bara de som faktiskt köpt spelet efter alla recensioner osv.

Säkert miljoner som inte gillar vad de sett på recensioner och skiter i att köpa spelet, Steam review precis som Steam survey on hårdvara är ett axplock och de som gör återköp räknas inte med i "overall score".

Helt fel ställe att försöka hitta en realistisk åsikt om ett spel, precis som Steam hardware survey är helt fel ställe att kolla på hur populär en viss hårdvara är när vissa får 15 frågor per år och andra inga.

Med andra ord är Steams statistik baserat på något ( ingen vet vad ), men det är inte slumpmässigt så det är inte pålitligt.

Permalänk
Medlem

Klämt lite på det. Gillar faktiskt stilen. Karaktärerna är snygga. Qunari människa med horn påklistrade begriper jag inte dock Om det ska va lbtqh eller vad det heter ska de väl tillåta aliens också?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Behöver väl inte vara så enkelt heller, 10/10 och tummen upp är inte riktigt samma sak. Är en hel del som föredrar tummen upp, jag är inte en av dem. Jag skulle t.ex. ge Cyberpunk 6-7/10 och Witcher 3 10/10, båda är ju positiva betyg men tycker att ett av spelen är ett mästerverk och det andra är bara helt okej. Älskade DA:O, men jag tycker att Bioware har släppt sämre och sämre spel efter det, känns inte som det här är ett undantag.

Men vad är poängen?

Permalänk
Medlem

Det slår aldrig fel. När det stormas om detta inom spel är det ALLTID överdrifter. Det spelar ingen roll vems agenda det är. Detsamma gällde Stellar Blade men med hela andra konnotationer och syften. Oavsett valör av kritik kan de enas om en sak. Nämligen om det faktum att det är absurt att utgå ifrån att det egna perspektiv med nödvändighet måste råda i ett spel, samt att den egna kritiska åsikten sällan representerar alla människor.

Jag gör sorti från den här träden med dessa ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Förlåt för ordet i förväg.

Största skiten jag installerat på min pc. Klarade av att spela 2tim innan jag blev för cringe och avinstallera skräpet. Dragon Age är det inte, de har dödat och begravt den.

Enda positiva i detta är att jag fick den gratis och ej betalat något.

Att man flyr för man får en känsla av saker är "cringe" är rätt omoget, specielt då alla spel, filmer och serier, samt verkligheten har moment som är pinsamma och ja det finns svenska ord, verkliga ord som beskriver order cring. Så mest unga som inte har bra ordföråd som använder det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Klämt lite på det. Gillar faktiskt stilen. Karaktärerna är snygga. Qunari människa med horn påklistrade begriper jag inte dock Om det ska va lbtqh eller vad det heter ska de väl tillåta aliens också?

Definera vad som är och inte är aliens... Det mesta i spel kan beskrivas som alienerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Har läst nästan hela tråden här och vad jag fattar der som är till viss del är att de som tycker att detta spel är en WOKE shitstorm gör det på grunder av vad man sett i alla, OCH alla bevis på att detta är just det och att utvecklarna faktiskt har uteslutit kritiska användare att få en copy.

Det andra är att jag har spelat skiten, och jag håller med precis vad SkillUp säger.
Jag hade inte brytt mig om detta var en spel med viss "sentament" men när det verkligen pushar dig genom hela storyn så blir jag extremt fubar.
Jag är en av dem som spelar spel för dess story, GoW var en av dem, som jag verkligen fastnade för.
Flera sen dess, men det var för att jag sögs in i storyn, Jag ville veta mer, jag ville känna va min karaktär kände.
Jag vill inte se ett bord när nära och kära sitter och ber varandra om ursäkt för något de kanske gjort,som kanke skulle skapat oro hos någon...
Som andra säger, vill inte se 5åringar sitta och bli kramade av 7åringar....
Hela spelet är extremt fult och jag är så glad att jag fick detta gratis, å jag kan avinstallera det med ett brett leende...

Finns en anledning att det finns åldersgräns på spel, alla är inte mogna nog att veta det är ett spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OomNom:

Definera vad som är och inte är aliens... Det mesta i spel kan beskrivas som alienerat.

Utseendet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Måste bara säga en sak till:

Gaming 2024 är inte samma sak som gaming 1998. De som spelar idag är en mkt spretigare och heterogen grupp än förr. Fler människor spelar spel, särskilt efter pandemin.

Det betyder såklart att spelen ändras. Det blir svårare för spelutvecklare att utveckla spel till en kundgrupp som är spretig. Somliga verkar tro att det bara är den klassiska misogyna ”spel/datanörden” som spelar spel. Men den tiden är sedan länge förbi. Gamers kommer att få acceptera en annan bransch där spelen vänder sig till många olika typer av människor.

Permalänk
Medlem

En sak är sann i alla fall. EA har verkligen lyckats med konsten att låta gamers marknadsföra spelet åt dem.
Innan stormarna hade inte jag inte alls hört talats om detta släpp.
Inte för att jag tror det kommer inträffa (pga ännu större ramaskri), men nu när alla vet om spelet skulle EA komma med en patch som "fixar" all kritik som folk har.

Fel företag
Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

En sak är sann i alla fall. Sony har verkligen lyckats med konsten att låta gamers marknadsföra spelet åt dem.
Innan stormarna hade inte jag inte alls hört talats om detta släpp.
Inte för att jag tror det kommer inträffa (pga ännu större ramaskri), men nu när alla vet om spelet skulle Sony komma med en patch som "fixar" all kritik som folk har.

Sony?

Permalänk
Skrivet av EdvinR:

Men vad är poängen?

Poängen är att det känns som ett 6-7/10 istället för ett 9-10/10.

"Gamers kommer att få acceptera en annan bransch där spelen vänder sig till många olika typer av människor."

EA försöker tjäna så mycket pengar som möjligt med deras spel, du är inte en människa i deras ögon, du är en säck med pengar. Självklart så vill de träffa så många människor som de bara kan, förstår inte hur du kan tycka att det är positivt när resultatet blir halvdant på alla fronter. Du gör dig själv en björntjänst när du slår ner kritik med "Ni hatar bara det här pga....". Det kanske helt enkelt är så att en del föredrar välskrivna RPGs framför halvsunkig action combat och usel dialog.

"Somliga verkar tro att det bara är den klassiska misogyna ”spel/datanörden” som spelar spel. "

Somliga verkar tro att det bara är misogyna rövhål som var gamers på 90-talet.

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång tid det tar för tråden att låsas pga alla snöflingor som tycker spelet är så woke 🤣

Har spelat litegrann och tycker det är rätt skoj. Dom verkar ha koncentrerat sig mycket på rollspelandet, och då menar jag i konversationer och så.

Känns kanske lite väl smalt än så länge, men dom sa ju redan innan att det inte skulle vara ett open world, så.
Fortsätter det så här (och kanske blir lite bättre) så kommer jag nog kunna ge spelet en 7/10 iaf.

Permalänk
Medlem

"Somliga verkar tro att det bara är den klassiska misogyna ”spel/datanörden” som spelar spel. "

Somliga verkar tro att det bara är misogyna rövhål som var gamers på 90-talet.

Japp, tycker alltid det är komiskt när folk kommer dragandes med det påståendet. Själv kan jag inte ens minnas att de ens fanns i någon störr utsträckning, innan gaming började bli mer mainstream.

Men vi på 90-talet och även tidiga 00-talet var faktiskt väldigt bra på att sköta våra egna communities. Sedan hjälpte det ju enormt att det var vi själva som ägde servrarna, och inte företagen. Så det var ju aldrig liksom en fråga om att vänta på att företaget skulle banna någon. Betedde du dig som ett rövhål och skapade en otrevlig stämning på servern, så åkte du ut på fläcken. Likväl så fanns även alternativet att helt enkelt hålla sig borta från servrar som befolkades av både vanliga och "misogyna rövhål".

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Utseendet.

Gröna gubbar?, blir rätt absurt om alla tror att aliens ser likadana ut baserat på text böcker. Specialt när det inte finns ramar vad en alien kan ha för utseende. Liksom det finns ingen gräns, specialt då inget säger att det ska reflektera jorden och verkligheten i fantasy spel. Samma sak gäller ord och namn på raser i spel, där samma namn skulle kunna användas på flera raser, även om de ser olika ut. Till exempel kan man se att troll, orks, goblins, alver i spel ser olika ut i varje spel, men tekniskt sett är den inget som säger att de flesta inte skulle kunna existera i samma universom, och beskrivningar av dessa är olika beroend av plats.

Ju mer mer man läser fantasy, spelat spel, ser filmer och serier desto större chance blir det att man glömmer att alla historier är sina egna världar och ska inte blandas ihop. Utan man bör inte känna sig kränkt av småsaker som dessa då de inte bidrar till handlingen. I likhet som att försöka jämnföra ett 8bits 2D monster med 3D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Japp, tycker alltid det är komiskt när folk kommer dragandes med det påståendet. Själv kan jag inte ens minnas att de ens fanns i någon störr utsträckning, innan gaming började bli mer mainstream.

Men vi på 90-talet och även tidiga 00-talet var faktiskt väldigt bra på att sköta våra egna communities. Sedan hjälpte det ju enormt att det var vi själva som ägde servrarna, och inte företagen. Så det var ju aldrig liksom en fråga om att vänta på att företaget skulle banna någon. Betedde du dig som ett rövhål och skapade en otrevlig stämning på servern, så åkte du ut på fläcken. Likväl så fanns även alternativet att helt enkelt hålla sig borta från servrar som befolkades av både vanliga och "misogyna rövhål".

Jag tror att du förstår min poäng. Många fler spelar idag vilket gör det svårare för utvecklarna att skapa spel som tilltalar alla.

Gamling-community fanns ju inte i stor skala på 90-talet. Jag och min kompis Henric spelare Warcraft 2 över modem. Men det är långsökt att kalla det ”gamingcommunity”. Dock växte det fram en del på t ex IRC/Dalnet. Men det är en annan verklighet idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OomNom:

Gröna gubbar?, blir rätt absurt om alla tror att aliens ser likadana ut baserat på text böcker. Specialt när det inte finns ramar vad en alien kan ha för utseende. Liksom det finns ingen gräns, specialt då inget säger att det ska reflektera jorden och verkligheten i fantasy spel. Samma sak gäller ord och namn på raser i spel, där samma namn skulle kunna användas på flera raser, även om de ser olika ut. Till exempel kan man se att troll, orks, goblins, alver i spel ser olika ut i varje spel, men tekniskt sett är den inget som säger att de flesta inte skulle kunna existera i samma universom, och beskrivningar av dessa är olika beroend av plats.

Ju mer mer man läser fantasy, spelat spel, ser filmer och serier desto större chance blir det att man glömmer att alla historier är sina egna världar och ska inte blandas ihop. Utan man bör inte känna sig kränkt av småsaker som dessa då de inte bidrar till handlingen. I likhet som att försöka jämnföra ett 8bits 2D monster med 3D.

Nej enklast för att förstå är att kolla på designen. Känner mig inte kränkt för fem öre

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Likväl så fanns även alternativet att helt enkelt hålla sig borta från servrar som befolkades av både vanliga och "misogyna rövhål".

Tror det är mer så att misogyna rövhål uppmuntras, lite som klassens clowner. Antingen påpekar man deras beteende, ignorerar eller skrattar åt dem. Dock är det lite som säger att dessa kommer mogna, om de håller för öronen eller springer och gömmer sig.
Jag själv tycker det är rätt komiskt hur folk är rädda för andras utseende, kön eller sexuell läggningar. Samt att folk vill ha spel utformade för dem och inte äns köpt eller spelat spelen. Vill man ha en spel värld som reflekterar sig egna ideela världsbild, bör man nog i kanske inte äns spela spel. Specielt då oilka utseende, kön eller sexuell läggningar alltid har funnits i spel och litteratur, skillnaden är att folk som blir kränkta bildar offer grupper och aktivt letar efter dessa saker, så de skrämmer upp sig själva.

Folk med fobier mot spindlar som vill ha spindel fria fantasy spel, Folk som är rädda för att spela som kvinnliga charaktärer, eller folk som tror att manlig vänska är gay... om inte de får sin vilja igenom sprider de rykten och bildar hatgrupper, för att smuttskasta företag och författare. Lite av detta som förstör t.ex. är det få serier, spel eller filmer som får rättvisa betyg om det är en kvinnlig huvudroll eller mörkhyad. Sen att de tror på betygen sen som de själva har skapat är rätt absurt.

Så det är rätt av företag att ge förhandsvisningar/exemplar för mogna och sakliga recensörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nej enklast för att förstå är att kolla på designen. Känner mig inte kränkt för fem öre

Designen är baserat på text tolkning...

Permalänk
Skrivet av OomNom:

Sen att de tror på betygen sen som de själva har skapat är rätt absurt.

Så det är rätt av företag att ge förhandsvisningar/exemplar för mogna och sakliga recensörer.

Ser du inte någon ironi i det här påståendet?

Permalänk
Medlem

Ser du inte någon ironi i det här påståendet?

Vilken ironi?

Att recensent är mogen och saklig innebär inte att hen kommer att ge ett positivt betyg.

Går utmärkt att vara mogen och saklig och ge ett negativt betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OomNom:

Hur vore det att isåfall ge förhandsvisningarna även till mogna och sakliga recensörer i t.ex Asien, Sydamerika och Afrika? Eller anser du att det inte finns några mogna och sakliga människor där och att alla sådana endast finnes i "väst"?

Rasismen är så otroligt utbredd bland människor som är "så öppna" för att folk ska få tycka och vara vem dom är att jag blir mörkrädd.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av OomNom:

Designen är baserat på text tolkning...

Ja finns ju all möjlighet till artistisk frihet där... Texttolkningen är väl inte från blå människa med horn? Bioware har visat mycket mer kreativitet förr. Jag menar vad är oddsen för om du stöter på en alien hen är en spegelbild av dig själv. Ett skäl är ofta för att vi lättare ska kunna tyda deras känsloliv

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det folk inte verkar fatta när man klagar på denna sorts sörja är att det handlar inte om att man är anti-trans eller homofob. Baldurs Gate 3, skitbra enligt nästan alla och rejäl kassako, finns gott om "alernativ" i den utan att bli behandlad och tvingad till val som en 5-åring. Att då göra logiska hoppet, "ni hatar vårt queer-spel för ni är homofober" är så jävla bekvämt och helt fel, för samma personer man säger hata det eller liknande konsumerar sådant "när det är bra". Det blir inte automatisk bra bara för man är queer, straight, bi, trans, etc... men det är inga jag ser som skriver om sig själv "jag är vit man och superglad att få sprida mina stories och jag ska krossa feminismen", dvs. det är den pissiga indentitetspolitiken som följer med som ett plåster på hela "woke"-paraden som är stora problemet. Jag älska som barn Priscilla Queen of the Desert, jag tycker Brokeback Mountain är en fantastisk film, och jag ser gärna filmer från Wachowski-syskonen, tycker BG3 var årets spel, och har verkligen gillat Dragon Age innan när det OCKSÅ har varit LBHQ... Men klagar man på nya DA Veilguard så är man transfob (för det verkar vara det enda spelet ska fokusera på, inte att allt i spelet handlar om det, men att det ska vara så unikt att ett RPG är så utvecklat av "progressiva"). All kritik hänvisas som troll. På samma sätt skulle all beröm hänvisas till att man är så diverse och inclusive, inte att man har samlat grymt jävla bra storytellers och developers obereonde deras sexuella läggning, nu verkar det ju beviseligen inte som man har samlat det bästa branschen har att erbjuda. Men poängen kvarstår, live by the sword, die by the sword.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av OomNom:

Att man flyr för man får en känsla av saker är "cringe" är rätt omoget, specielt då alla spel, filmer och serier, samt verkligheten har moment som är pinsamma och ja det finns svenska ord, verkliga ord som beskriver order cring. Så mest unga som inte har bra ordföråd som använder det...

Så att man inte är intreserad utav spelet för att man tycker den är ren skräp utav politiska korrektheter och dialogerna i spelet som om de våre skrivna för ett barn gör mig till omogen och att jag vill fly? Fly har inget med saken att göra eller omogen, men om jag som 42 år gammal ska behöva bli uppfostrad i ett spel hur man ska kalla en person korrekt eller i detta fallet en karaktär\Npc då har man tappat mig som spelare, inget mer än så och då talar jag för mig personligen och ingen annan. Detta var bara ett ex utav många i spelet. Ordet cringe använder inte bara unga kan jag meddela, om du vill gå in på svenskan kan du ju börja med att stava rätt först som tips

Dina stav fel
Specielt=Speciellt
verkliga ord som beskriver order cring=verkliga ord som beskriver ordet cringe

Det är enkelt ett sitta vid datorn bakom en skärm och kalla någon omogen och leka lärarare. Men var då säker på att du känner personen i verkligheten och inte gör några fel själv. Och nej all filmer, spel och serier har inte moment som är pinsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av High1ander:

Det folk inte verkar fatta när man klagar på denna sorts sörja är att det handlar inte om att man är anti-trans eller homofob. Baldurs Gate 3, skitbra enligt nästan alla och rejäl kassako, finns gott om "alernativ" i den utan att bli behandlad och tvingad till val som en 5-åring. Att då göra logiska hoppet, "ni hatar vårt queer-spel för ni är homofober" är så jävla bekvämt och helt fel, för samma personer man säger hata det eller liknande konsumerar sådant "när det är bra". Det blir inte automatisk bra bara för man är queer, straight, bi, trans, etc... men det är inga jag ser som skriver om sig själv "jag är vit man och superglad att få sprida mina stories och jag ska krossa feminismen", dvs. det är den pissiga indentitetspolitiken som följer med som ett plåster på hela "woke"-paraden som är stora problemet. Jag älska som barn Priscilla Queen of the Desert, jag tycker Brokeback Mountain är en fantastisk film, och jag ser gärna filmer från Wachowski-syskonen, tycker BG3 var årets spel, och har verkligen gillat Dragon Age innan när det OCKSÅ har varit LBHQ... Men klagar man på nya DA Veilguard så är man transfob (för det verkar vara det enda spelet ska fokusera på, inte att allt i spelet handlar om det, men att det ska vara så unikt att ett RPG är så utvecklat av "progressiva"). All kritik hänvisas som troll. På samma sätt skulle all beröm hänvisas till att man är så diverse och inclusive, inte att man har samlat grymt jävla bra storytellers och developers obereonde deras sexuella läggning, nu verkar det ju beviseligen inte som man har samlat det bästa branschen har att erbjuda. Men poängen kvarstår, live by the sword, die by the sword.

Du verkar inte riktigt ha koll på vilken typ av kritik spelet har fått. Spelet har fått stå exempel för rena konspirationsteorier om att DEI-maffian har infiltrerat spelindustrin och därmed förtär den inifrån.

DEN typen av kritik är ett problem. Inte kritiken per definition. I övrigt tycks många uppskatta spelet.