Anmäl dig till Roborock Challenge!

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Har fått mitt datum tidigarelagt från Amazon, från att skickas på onsdag (13/11) så ska paketet vara framme på måndag (11/11).

<Uppladdad bildlänk>

När beställde du? Det verkar ju nu som att ganska få får sina konsoler den här veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

När beställde du? Det verkar ju nu som att ganska få får sina konsoler den här veckan.

Gjorde beställningen den 13:e oktober.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad ska detta föreställa 😅

Permalänk
Medlem

Inga 60fps i Elden Ring trots boost mode. DRS kommer göra att spelen presterar dåligt när upplösningen går i taket.
https://www.youtube.com/watch?v=EFbBlagU1VE

Mycket viktigt att spelen får nya patchar, men en hel del spel kan teoretiskt prestera sämre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Processorn med APU i PS5 och PS5 Pro.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Ett konstaterade att "67% larger GPU" inte nödvändigtvis ska tolkas bokstavligt?

Permalänk
Konsolgrävare

”A sequel to Hogwarts Legacy is now in production and a "very big priority."

Game is planned to coordinate storylines with the upcoming “Harry Potter” HBO series, according to WB Games president David Haddad.”

https://x.com/geoffkeighley/status/1853874415991193731?s

https://variety.com/2024/tv/news/harry-potter-franchise-futur...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ett konstaterade att "67% larger GPU" inte nödvändigtvis ska tolkas bokstavligt?

Det som sades var väl 67% fler compute units? Sannolikt så är PS5 Pro byggd på en mindre process (4nm mot 6nm) än PS5 Slim.

Permalänk
Medlem

Ser ut som det kommer finnas i butik att köpa imorrn oxå:

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Min order hos Elgiganten har förändrats från "beställd" till "behandlas".

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Det som sades var väl 67% fler compute units? Sannolikt så är PS5 Pro byggd på en mindre process (4nm mot 6nm) än PS5 Slim.

Det hette faktiskt "larger gpu with 67% more compute units". Där "lager gpu" lyftes fram som en av de 3 poängerna med Pro.

Strategiskt ordval, förstås, så att kleti och pleti oxå ska fatta.

Mer avancerad node på Pro ja, vilket bilden bekräftar. Därför jag postade den.
(plus att man aldrig kan få för mkt bilder på chip )

edit:
Google säger förövrigt 260 mm2 på Slim N6 APUn (N7 originalet landar på 308 mm2). Pro APU (N4 eller tom N4P är nog troligaste kandidaterna ja) hamnar strax över 260 (nån får mäta)?

Ska jämföras med t.ex AD104 (4070/4070S) som landar på 294 mm2 (4N, nån N5 variant). Vilket är att betrakta som snarlik storlek.

Med tanke på att Nvidia tar $599 för lätt skadeskjuten AD104 (4070S) så är det i sig inte så konstigt att Sony tar $699 för Pro (som högst troligt oxå är lätt skadeskjuten, sitter nog 64CUs därinne) - även om vinstbehovet förstås är större på grafikkortet.

Ja, hur klokt det nu är att ha Nvidia som pris-måttstock.

Permalänk
Konsolgrävare

Fick detta nyss från Webhallen:

”Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.”

Lets go!! 🎮

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Min order från Elgiganten är ändrad till behandlas från beställd.

Dock fick jag även ett sms om att den försenats till den 12 november vilket jag inte förstår. Har fått sms varje dag 8:30 i 3 dagar med 1-2 dagars försening. Pratade med kundtjänst för att avbeställa pga detta men de sa att den redan är hanterad på lagret och inte kan avbeställas haha.

Blir spännande att se när den dyker upp. Om den är hanterad på lagret kan man ju tycka att den bör skickas.

Permalänk
Medlem

Ser ut som inet skickar ut idag också.

Har ännu ingen disk läsare, ser ut att komma i december??

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Och netonnet har jag fortfarande inte hört ett pip ifrån 😅 riktigt trökigt. Åker nog till butik imon och hämtar ut ett

Permalänk
Medlem

De kommer finnas i butik, avboka och åk och köp istället.

Permalänk
Medlem

Japp, Inet verkar leverera imorgon!

Inget om Webhallens utlottning än?

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Beställde från norska Elkjøp, fick sms att förväntad leverans var försinkad från tors till fredag.

Kan jag leva med.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Japp, Inet verkar leverera imorgon!

Inget om Webhallens utlottning än?

Webhallen kommer meddela senast imorgon vinnarna.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

De kommer finnas i butik, avboka och åk och köp istället.

Haha precis när jag skulle avboka så ändrades status till skickad 😂 så den är på g tills imorgon.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu har Amazon skickat min Pro! Står att den kommer idag, om det nu stämmer. Banne mig som julafton det här!

Edit: Det stämde. Fick meddelande av Airmee att den kommer mellan 17-22 ikväll.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Nu har Amazon skickat min Pro! Står att den kommer idag, om det nu stämmer. Banne mig som julafton det här!

Fan va fusk!

Min står som skickad men med "Tidsplan för leverans" och beräknas Måndag

Edit: Går jag in och söker på kollinumret så får jag ingen träff heller

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Mono:

<Uppladdad bildlänk>

Fasiken, beställde från Inet så den kommer imorgon, men hade ju varit fett att få den redan ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

<Uppladdad bildlänk>

Jag är inte det minsta avundsjuk.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

<Uppladdad bildlänk>

Stort grattis!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Nu får jag besked om 11:e. Jag börjar misstänka att Elgiganten har gjort fulingen att ta in ordrar de inte har täckning för.

Vilka butiker kan ha PS5 Pro den 7:e tror ni i butik?

Hur fick du det meddelandet från dem. Pratade precis med Elgigantens kundtjänst (den enda infon jag fått) och de sa att jag beräknas få den imorgon. När jag går in på mitt konto hos står det också ”förväntad leverans”. Känns ganska osäkert det här.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Stort grattis!!!

Så var det för mig för någon vecka sedan, dock inte med ett ps.
När klockan var 22.00 och de fortfarande inte hade kommit så kollade jag på kartan hur det gick för dem, då var de cirka 2km från mig. Någon minut senare så fick jag sms att den levereras dagen efter istället.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Xtrfy MZ1 RGB Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem