TV4-play har börjat spela filmer mm med låg upplösning.

Permalänk

TV4-play har börjat spela filmer mm med låg upplösning.

Jag har haft TV4-play oh fd Cmore i många år och haft knivskarp bild i alla år. Men den här veckan har helt plötsligt filmer sport mm börjat visas i typ gammal 360 pixels upplösning, tex i går såg jag Gåsmamman och SMS som dom visade i bild var så suddiga att det inte gick att se vad som stod.

Uppkopplingen är det inget fel på: 139,4 ner och 154Mb upp samt en svarstid på 9.1ms.
Har provat som TV4 tipsar om att köra i Firefox i stället för Chrome som jag alltid använt. Har startat om datorn (kör på en rätt ny Medion Laptop med hög upplösning på skärmen.
Det finns ju inga inställningar för bilden på TV4-play så vad gör man?
Skrev till supporten men det tar ju ca 3 dagar att få svar och jag vill se SHL i kväll!

Permalänk
Medlem

Testa avaktivera adblocker om du har en sån.

Permalänk
Medlem

Har märkt av liknande fenomen, långt ifrån knivskarp bild börjar buffra i tid och otid.
Jag streamar genom MS Edge.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av exroz:

Testa avaktivera adblocker om du har en sån.

Jag har ju adblocker i Chrome och Edge, men ej i Firefox (samma risiga bild)som jag laddade ner och provade...

Tack för tipset i alla fall!

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Har märkt av liknande fenomen, långt ifrån knivskarp bild börjar buffra i tid och otid.
Jag streamar genom MS Edge.

Något som för mej att det börjat nu nyligen?

Permalänk
Medlem

OT
Jaha nu tappa jag anslutningen helt och kan ej återuppta tittande, den här gången via tv 4 play på min samsung tvn.
Jag vill se SHL, är det här man betalar dyra pengar för? 🤬

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som har problem med TV4 Play / Hockey ikväll.

Permalänk
Medlem

Försökte titta på shl, helt otittbart.

Men 500 i månaden ska dom ha, kommer kräv ersättning.

Permalänk
Medlem

Även jag har problem med TV4 Play i natt. Det är inte första gången deras teknik strular. En helt hopplös tjänst! Hundratals kronor per månad, samtidigt som de delar ens data med andra för att få in ännu mer pengar. Sjukligt beteende.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Skandal dåligt. Hann knappt se första perioden idag. Min utflugne son hade klockren bild på en "fulstream"....

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sa upp min tv4play ikväll. Orkar inte med allt felande när man ska glo på livesport...
Men inte ens vanlig film är en bra upplevelse. Kört på LG C9

Permalänk
Medlem

Fick meddelande att det är medvetna om felet, när jag kolla på sporten innan. Bilden hacka till och blev svart sen 360p och fungera en stund, sen så sluta det fungera och sen kom bild i bra kvalitet i 1 sekund sen dåligt igen. Man kan säga att det har en aning problem.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | AMD Ryzen™ 7 5800X | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-5 Plus
Phanteks Enthoo Pro Tempered Glass | Phanteks Glacier One 420D30
MOUNTAIN Everest Max | Glorious Mako Ultralight
Roccat Kone XP | Roccat Apuri Raw

Permalänk
Medlem

Så är det någon som har detta problem rent allmänt? Oavsett om det är via chromecast eller på datorn?
Titt som tätt så dumper kvaliten ner till ren dynga och all svärta blir sjukt kass...

Jag har 1000/1000 lina utan problem så jag fattar inte vad fan är grejen? Hur felsöker jag skiten?

Permalänk
Medlem

Kollar kvällens SHL matcher, någon mer som upplever problem med upplösningen? Måste ladda om sidan för att det ska återgå till "knivskarp bild".
Som i tidigare inlägg kollar jag genom MS Edge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De kanske försöker spara pengar och har inte köpt så mycket bandbredd till servrarna, så när många tittar samtidigt så funkar det mindre bra.

Ha detta i tanken när det ska betalas

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9800X3D - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Asus 7900xtx Tuf - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Har också märkt att allt eftersom blir ljud mer och mer ur sync, är det någon mer som har märkt av det?

Visa signatur