Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Jag skulle hålla det som mindre självklart att G3 är bättre än C4 i specifikt ett mörkt rum. Beror på vad man vill uppnå. Om man ändå måste hålla nere ljusstyrkan för att passa rummet blir de två i praktiken ekvivalenta. Egentligen samma sak med B-serien mot C-serien. Om allt man behöver för rummet är ≈100–200 nits i SDR är det sak samma om den ena peakar vid 300+ och den andra vid 400+ nits.

Kör man dem på fullt blås kommer förstås G3 att lysa förbi C4, särskilt om man kör dem sida vid sida så att ögat ankrar mot den ljusstarkare bilden. Då kommer alltid den ljusstarkaste TV:n vinna jämförelsen.

Jag tror att det är få som kör sina OLED på fullt blås i ett mörkt rum för det blir ofta mer ljus än vad situationen kräver, även vid HDR. Förmodligen sitter en stor mängd G3-ägare idag och drar ned ljuset i sitt mörka rum så att det relativt är närmare en C4 och i praktiken rätt snarlik bild. Fast alla är ju olika förstås.

Börjar vi prata studionivåer lik att nå 100 nits i SDR tappar G3 dynamiskt omfång när man försöker dämpa ljusnivåerna ditåt. Posteriseringen blir allt tydligare när man drar OLED-ljusstyrka närmare botten på G3:n där både C3 och C4 behåller sitt dynamiska omfång oavsett. G3:n är byggd och optimerad för att hålla i rumsmiljöer som mer närmar sig ljusnivåerna på ett kontor.

C4:n lyfter också ljusstyrkan beytdligt mot C3 betydligt i fråga om högre lägstanivå. C4:n kommer därför närmare G3:n i förmågan att hålla ett ljust bildinnehåll igång utan att mattas, särskilt om man då är i ett läge att man dämpar ljuset för att passa rummet.

Givetvis har du rätt i allt du skriver. En liten, liten protest är att en TV för referensnivåer för SDR i ett mörklagt rum är en nisch av en nisch. Sitter själv med en G3 och den är köpt främst för HDR och då tycker jag inte att bilden är för ljus i Film Maker-läget, den ger mer tryck i bilden där det ska vara ljust och ger ett bra omfång i ljusa scener där icke-MLA Oled kanske inte riktigt räcker till. Och jag har heller aldrig känt att jag vill dra ner på ljusstyrkan i HDR när jag mörklagt. I SDR så har jag dragit ner till 20, vilket är ljusstarkare för mina ögon än vad min C2, och min gamla C8 ger på 50. Ljusa och jämnfärgade scener (snöiga scener, fotboll) har också klart mindre DSE (dirty screen effect) och färre färgskiftningar pga bättre betraktningsvinklar. MLA är helt enkelt en bättre panel.

Sedan är såklart en C4 givetvis fantastiskt fin också och lär vara väldigt nära.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Novdid:

Givetvis har du rätt i allt du skriver. En liten, liten protest är att en TV för referensnivåer för SDR i ett mörklagt rum är en nisch av en nisch. Sitter själv med en G3 och den är köpt främst för HDR och då tycker jag inte att bilden är för ljus i Film Maker-läget, den ger mer tryck i bilden där det ska vara ljust och ger ett bra omfång i ljusa scener där icke-MLA Oled kanske inte riktigt räcker till. Och jag har heller aldrig känt att jag vill dra ner på ljusstyrkan i HDR när jag mörklagt. I SDR så har jag dragit ner till 20, vilket är ljusstarkare för mina ögon än vad min C2, och min gamla C8 ger på 50. Ljusa och jämnfärgade scener (snöiga scener, fotboll) har också klart mindre DSE (dirty screen effect) och färre färgskiftningar pga bättre betraktningsvinklar. MLA är helt enkelt en bättre panel.

Sedan är såklart en C4 givetvis fantastiskt fin också och lär vara väldigt nära.

Min erfarenhet när jag kalibrerar i hem (studiomiljö är ju annat och strikta 100 nits/gamma2.4 för SDR) är att det är jag som drar på ljusstyrkan mer än den som ska använda TV:n vill. Det är få som vill ha 160+ nits i ett mörkt rum när jag föreslår det för en mer kraftfull bild, utan det är just studionivåerna om 100 nits de upplever som önskvärda. Kan vara så att det finns ett övervägande del av personer med ljuskänsligare ögon som faktiskt letar upp mig för en kalibrering och att detta väger över i min erfarenhet. Medan ljusknarkaren mest knarkar ljus och inte behöver mig för att injicera rätt mängder. Hrrm.

Jag tycker DSE på C3 och C4 är betydligt mindre än på C2 och särskilt C1 som kunde vara DSE med rosa färgband. Där kunde man inte alltid få en fullt verksam bild vid kalibrering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Min erfarenhet när jag kalibrerar i hem (studiomiljö är ju annat och strikta 100 nits/gamma2.4 för SDR) är att det är jag som drar på ljusstyrkan mer än den som ska använda TV:n vill. Det är få som vill ha 160+ nits i ett mörkt rum när jag föreslår det för en mer kraftfull bild, utan det är just studionivåerna om 100 nits de upplever som önskvärda. Kan vara så att det finns ett övervägande del av personer med ljuskänsligare ögon som faktiskt letar upp mig för en kalibrering och att detta väger över i min erfarenhet. Medan ljusknarkaren mest knarkar ljus och inte behöver mig för att injicera rätt mängder. Hrrm.

Jag tycker DSE på C3 och C4 är betydligt mindre än på C2 och särskilt C1 som kunde vara DSE med rosa färgband. Där kunde man inte alltid få en fullt verksam bild vid kalibrering.

Missförstå mig inte. Jag menar inte att mer än 100 nits för SDR är önskvärt, utan att G3/G4 ger mer ett större dynamiskt omfång. Ska försöka att inte bli förolämpad om ljusstyrkan där utan tänker att om man vill knarka ljus så köper man en TLC-MiniLED i deras högre spann och lägger sig med valfri munch i soffan och kör.

Permalänk
Medlem

G4 vann HDTVTests årliga "blindtest" i skarp konkurrens med Samsung S95D, Sony A95L och Panasonic Z95A.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Novdid:

Missförstå mig inte. Jag menar inte att mer än 100 nits för SDR är önskvärt, utan att G3/G4 ger mer ett större dynamiskt omfång. Ska försöka att inte bli förolämpad om ljusstyrkan där utan tänker att om man vill knarka ljus så köper man en TLC-MiniLED i deras högre spann och lägger sig med valfri munch i soffan och kör.

He-he! Ja, dynamiken finns där när man drar på ljuset. Men när man behöver dämpa ljuset på en G3 minskar den skillnaden mot C4:n rätt drastiskt är min uppfattning. Det är vid sådana här tillfällen man önskade man satt på rtings kapacitet med 50+ anställa och en enorm lagerlokal. Bara att plocka fram de två ur lagret och sätta dem sida vid sida i exempelvis en 30 lux mysbelsyning och se hur man egentligen vill ha dem inställda i fråga om ljusflödet.

Mycket av testerna tenderar att fokusera på ändläget likt hur de presterar med max ljusstyrka. För mig som möter faktiska användare och försöker nå den lösning som fungerar bäst för dem är dessa extrema situationer sällan där. Och då kommer en G3:a mest köras med dämpat ljus och därmed inte kunna ge den dynamik den har.

Samtidigt skadar det inte att ha den extra resursen hos G3 när det väl krävs. Ett svenskt vardagsrum kan ju i sig vara rätt dynamiskt. Det är en väldigt skillnad att titta på film kl 18 i november och kl 18 i juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Jag tror att det är få som kör sina OLED på fullt blås i ett mörkt rum för det blir ofta mer ljus än vad situationen kräver, även vid HDR. Förmodligen sitter en stor mängd G3-ägare idag och drar ned ljuset i sitt mörka rum så att det relativt är närmare en C4 och i praktiken rätt snarlik bild. Fast alla är ju olika förstås.

HDR är väl gjort för att köras i fullt blås? Jag har ännu inte satt mig ner för att studera detaljerna kring HDR, så jag kanske är ute och cyklar, men är inte tanken att skala det relativt mellangrå? Alltså, mellangrå bestäms vid mastringen och omfånget skalas sen utifrån TV;ns kapacitet.
Säg att vi tar en C4 och G4 sida vid sidan. Materialet är mastrat så att mellangrå hamnar på 80 nits och de ljusaste högdagarna kan nå upp till 1000 nits. Överlag borde då bilden vara lika förutom att G4;an har mer detaljer och ljusstyrka i de ljusaste partierna.

Har jag missförstått något här?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av DasIch:

HDR är väl gjort för att köras i fullt blås? Jag har ännu inte satt mig ner för att studera detaljerna kring HDR, så jag kanske är ute och cyklar, men är inte tanken att skala det relativt mellangrå? Alltså, mellangrå bestäms vid mastringen och omfånget skalas sen utifrån TV;ns kapacitet.
Säg att vi tar en C4 och G4 sida vid sidan. Materialet är mastrat så att mellangrå hamnar på 80 nits och de ljusaste högdagarna kan nå upp till 1000 nits. Överlag borde då bilden vara lika förutom att G4;an har mer detaljer och ljusstyrka i de ljusaste partierna.

Har jag missförstått något här?

G4 har en peak på ≈1400 nits
C4 har en peak på ≈1000 nits

Ifall materialet är mastrat som du beskriver, max 1000 nits då ska de ge identisk bild vid ögonblicket om båda fungerar på rätt sätt. Även G4:n ska lysa med max 1000 nits, inte med max 1400 nits.

Nu blir det ändå annorlunda eftersom G4:n har bättre kylning och kan lysa 1000 nits utan att nå sin fysiska peak. Den kan hålla ljusnivåerna en längre tid innan den måste lugna ned panelen. C4 kör i scenariot på max och kommer nog inte hålla den nivån mer än någon minut.

G4:n kan också lysa fullt ur och tonemappa 1000->1400 nits och 80 nits till typ 90 nits (eller vad ST.2084 stipulerar). Vilket brukar vara default på så gott som alla konsument-TV jag testar.

Det är inte säkert tittaren trivs med 1400 nits (eller 1000 nits) i högdagar utan vill ha det mildare på en nivå där 80 nits fortfarande är ≈80 nits men kanske att 1000nits->700 nits eller liknande. Då kommer sådana ändringar dämpa både G4 och C4 till nivåer där de blir mer identiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Elgigantens Black Friday-priser på C3-modellerna verkar bli:

42C3 - 10990:-
48C3 - 11990:-
55C3 - 13990:-
65C3 - 18990:-
77C3 - 24990:-
83C3 - 39990:-

Vill man spara några kronor finns B3-serien till följande pris:

65B3 - 16990:-
77B3 - 22990:-

Elgiganten
Start onsdag kl 20:00 för registrerade medlemmar.

Vad händer iår? Bara Philips än så länge?

Permalänk
Medlem

Mycket snack om ljusstyrka nu 😁 har varit sjuk sista 2 veckorna och därför använt min C3 77 typ 12 timmar om dygnet varje dag.

Den är verkligen extremt ljussvag. Största akilleshälen utan tvekan.

Rummet behöver inte ens ha direkt solljus utav bara en vanlig morgon och skärmen känns direkt ljussvag.

Oavsett om det är kolla SDR serie på svtplay med Filmmaker 100% ljusstyrka eller spela Xbox black ops 6.

Mycket Xbox blir det. Även på kvällarna i nästan helt mörkt rum kör jag 100% ljusstyrka, alltid för den blir inte överväldigande ljusstark. Och då dagtid, ja då fattas enorm mycket ljus.

Så kan ni köpa G modellen, gör det

Permalänk
Hedersmedlem

@eucalyptus Hm, det är nog mycket en smaksak. För mig som är rätt ljuskänslig är 100% i mörkt rum extremt ljust i de flesta fallen. Brukar köra runt 20-40% när jag kollar YouTube och liknande (i SDR då). Detta på en C1 som bör vara lite mörkare än C3.

I dagsljus kan jag hålla med däremot. Hjälpte grannen installera PS5 Pro igår; testspelet i HDR såg helt OK ut med dagsljus från flera fönster precis bredvid, men det var ju också med ljusstyrkan på max.
Att kolla på saker med mörkt innehåll då är inte lätt -- men jag har inte heller någonsin sett en skärm som gör det bra. Mörka scener ska ju vara just mörka, så att se på dem med dagsljus blir aldrig bra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Mycket snack om ljusstyrka nu 😁 har varit sjuk sista 2 veckorna och därför använt min C3 77 typ 12 timmar om dygnet varje dag.

Rummet behöver inte ens ha direkt solljus utav bara en vanlig morgon och skärmen känns direkt ljussvag.

Oavsett om det är kolla SDR serie på svtplay med Filmmaker 100% ljusstyrka eller spela Xbox black ops 6.

Mycket Xbox blir det. Även på kvällarna i nästan helt mörkt rum kör jag 100% ljusstyrka, alltid för den blir inte överväldigande ljusstark. Och då dagtid, ja då fattas enorm mycket ljus.

Intressant!

Jag har inte samma rum eller ögon som du, så jag har inte samma upplevelse som du har.

Jag kör en C3 77", och under dagtid kör jag upp den på 14% OLED-brightness i SDR. På kvällstid kör jag 0% och önskar att jag hade kunnat sänka ännu mer.

I väntan på mörkläggningsgardiner kör jag bara persienner för tillfället. För mig är utgångspunkten att kunna kontrollera ljusmiljöer och ha konsekvent ljus. En vinterdag och en sommarkväll har olika ljusförutsättningar. Mörklagt har alltid samma förutsättningar. Förstår också att det inte är rimligt eller ens möjligt i alla hem, och med alla familjer. Men jag har möjligheten, och för mig skulle G-serien inte fungera, pga den höga lägstanivån på ljus.

Permalänk
Medlem

Mellan sen höst till tidig vår kör jag nattläget på min C3 konstant. 40 på OLED Brightness med Peak Brightness på Off. Byter jag dock till mina mer ljusstarkare bildlägen och kör dem ett några minuter och sen går tillbaka till nattläget känns det väldigt mörkt och trist. Det är dock en vanesak och efter en stund tänker jag inte alls på det.

Det brinner dock i ögonen om jag kör något annat än nattläget under kvällen, det känns så obekvämt ljust så att du pallar med 100 Oled Brightness under mörka förhållanden betyder väl att vi har väldigt olika känsliga ögon.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Lite oklart. Läste i någon annan tråd att ev. så släpps OLED-erbjudandena lite senare, kanske nästa vecka.
Inga andra ÅFs har släppt någon större rea på LG 2024 OLED ännu vad jag kan se. (B4/C4/G4)

LG själva har inte heller några erbjudanden ännu så vänta och se om något kommer där. Tidigare låg det en nedräkning som skulle sluta på onsdag nästa vecka. Den är nu borta så ja, lite rörigt.

Den som lever får se antar jag men jag skulle nog invänta nästa vecka iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Webhallen har ju en LG Oled i bannern om man väljer deras Black Friday TV erbjudande så det kommer nog senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Webhallen har ju en LG Oled i bannern om man väljer deras Black Friday TV erbjudande så det kommer nog senare.
<Uppladdad bildlänk>

Förmodligen. Dom vill väl sälja slut så mycket som möjligt av förra årets modell innan dom rear ut årets modell.

Permalänk

På sida 3 i den här tråden finns en länk till powers annonsblad, där kan man se årets bf priser på lg oled c4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias38:

På sida 3 i den här tråden finns en länk till powers annonsblad, där kan man se årets bf priser på lg oled c4

Intressant. Håller tummarna att typ webhallen lägger sig någon tusing under som dom gjorde med G3.
https://annonsblad.power.se/?page=10

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av eucalyptus:

77C3 är inte extremt ljussvag. Den kommer utan problem kunna hålla en ≈250-300 nits i starkt ljusa scener till blandade scener vid SDR, vilket är mer än majoriteten basmodeller. Däremot kommer den default påslagen med energisparlösningar pga EU-regler och dessa styrs av en ljussensor som också brukar vara på från början. Om du inte stängt av dessa är den alltid dämpad.

Och som jag återkommande måste skriva regelbundet i tråden: reglaget Peak Brightness/högsta ljusstyrka är det som reglerar med vilken ljusstyrka hela panelen arbetar. Effekten av OLED-pixelljus-reglaget på 100% är helt avhängt denna inställning. Filmmaker mode är inte för ett ljust rum från början utan för ett mörkt rum. Då är det bättre att gå på Expert/Ljust rum så är du närmare från början i inställningarna.

Du kan ha ett ljusare rum än du tro och du kan vara hyposensitiv (dvs motsatsen till ljuskänslig) så att du frodas i ljusstyrka. Men det kan också vara så enkelt att du kör den med fel inställningar. Upplevelsen är alltid relativ den TV man har innan. Vilken TV hade du innan? Det kan berätta om det är så att du faktiskt har fel TV eller bara fel inställningar.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Tigerhamster:

Jag kör en C3 77", och under dagtid kör jag upp den på 14% OLED-brightness i SDR. På kvällstid kör jag 0% och önskar att jag hade kunnat sänka ännu mer.

Samma svar till dig: reglaget Peak Brightness/högsta ljusstyrka är det som reglerar med vilken ljusstyrka hela panelen arbetar. Effekten av OLED-pixelljus-reglaget på 100% eller 0% är helt avhängt denna inställning. Om du har Pixelljus-reglaget på 0% och det fortfarande är för ljust torde du vara på Peak Brightness High eller liknande. Kör man Peak brightness: Off och 0% OLED-pixelljus brukar det vara extremt lågt, närmare 20 nits eller så de få gånger jag mäter i den extrema änden av skalan. Nu kan 20 nits vara starkt även för någon med hypersensitivitet, men kolla även dina inställningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Lite oklart. Läste i någon annan tråd att ev. så släpps OLED-erbjudandena lite senare, kanske nästa vecka.
Inga andra ÅFs har släppt någon större rea på LG 2024 OLED ännu vad jag kan se. (B4/C4/G4)

LG själva har inte heller några erbjudanden ännu så vänta och se om något kommer där. Tidigare låg det en nedräkning som skulle sluta på onsdag nästa vecka. Den är nu borta så ja, lite rörigt.

Den som lever får se antar jag men jag skulle nog invänta nästa vecka iaf.

Verkar som flera startade idag med massa rea på 2024 på både C4 och G4. Konstigt nog så verkar LG själva inte ha något och de brukar ju nästan bli billigast med rabattkoder. Tyckte jag läste att LG skulle starta 25 nov för sin nya webbshop men det syns inte längre nånstans och nu är gamla webbshoppen igång igen med vissa BF erbjudanden på gamla modeller igen. Underligt.

Permalänk
Medlem

42C4 för 9490:- på Inet och Hembiobutiken.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | LG 42C4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disagio:

42C4 för 9490:- på Inet och Hembiobutiken.

Från Inet & Power:s annonsblad.

42 C4 9500
48 C4 12000
55 C4 14000
65 C4 19000
77 C4 25000
83 C4 40000

Permalänk
Medlem

G4 finns oxå på kampanj

Notera att väggfäste ingår dock så verkar Hembiobutiiken sälja 55 & 65:an i version med fot oxå.

55 G4 19000
65 G4 23000
77 G4 33000
83 G4 48000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

77C3 är inte extremt ljussvag. Den kommer utan problem kunna hålla en ≈250-300 nits i starkt ljusa scener till blandade scener vid SDR, vilket är mer än majoriteten basmodeller. Däremot kommer den default påslagen med energisparlösningar pga EU-regler och dessa styrs av en ljussensor som också brukar vara på från början. Om du inte stängt av dessa är den alltid dämpad.

Och som jag återkommande måste skriva regelbundet i tråden: reglaget Peak Brightness/högsta ljusstyrka är det som reglerar med vilken ljusstyrka hela panelen arbetar. Effekten av OLED-pixelljus-reglaget på 100% är helt avhängt denna inställning. Filmmaker mode är inte för ett ljust rum från början utan för ett mörkt rum. Då är det bättre att gå på Expert/Ljust rum så är du närmare från början i inställningarna.

Du kan ha ett ljusare rum än du tro och du kan vara hyposensitiv (dvs motsatsen till ljuskänslig) så att du frodas i ljusstyrka. Men det kan också vara så enkelt att du kör den med fel inställningar. Upplevelsen är alltid relativ den TV man har innan. Vilken TV hade du innan? Det kan berätta om det är så att du faktiskt har fel TV eller bara fel inställningar.

Sen tror jag också det kan vara ovant för många med den blanka skärmen. Det kan leda till att den upplevs som problematisk på samma plats i rummet som den gamla TVn, helt enkelt för att rummet kan överrösta panelen, framförallt i mörka scener

Och såklart att den ankrar mot faktiskt svart när det ska vara det

Har man skarpa lampor bredvid soffan, eller väldigt ljus och välbelyst interiör så kan de reflekteras och skina igenom bilden som visas. Reflektioner av fönster är också såklart något som är svårt att missa

Jag tror det är likt ’dirty screen effect’, något som som vissa helt enkelt inte kan förbise utan störs av

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av medbor:

Sen tror jag också det kan vara ovant för många med den blanka skärmen. Det kan leda till att den upplevs som problematisk på samma plats i rummet som den gamla TVn, helt enkelt för att rummet kan överrösta panelen, framförallt i mörka scener

Och såklart att den ankrar mot faktiskt svart när det ska vara det

Har man skarpa lampor bredvid soffan, eller väldigt ljus och välbelyst interiör så kan de reflekteras och skina igenom bilden som visas. Reflektioner av fönster är också såklart något som är svårt att missa

Jag tror det är likt ’dirty screen effect’, något som som vissa helt enkelt inte kan förbise utan störs av

Det typiska OLED-reflexfiltret är förvisso spegelblank men det dämpar mer totalt än nästan alla andra reflexfiltret. Det vill säga reflexerna som kommer är tydliga speglingar när de väl syns men den totala nivån av blänk i panelen är mindre.

De enda TV-apparater som blänker mindre är sådana som det på QN95 och liknande, typ senare versioner av The Frame som har det matta filtret som istället blir mjölkigt grå i en ljus miljö. Enklare modeller kastar tillbaka mer av ljuset från hela rummet totalt.

Notera hur ringljuset fortfarande är en ring på OLED-filtret medan det slår igenom totalt på de enklare filtren. Visst, jag säker klämma en finne eller sminka mig i OLED-filtret om ljuset är starkt nog eftersom det är mer en spegling. De andra filtren kommer vara suddigare men också blänka mycket mer.

Permalänk
Medlem

Blev en beställning på en G4 65", blir kul att jämföra mot brorsans C3:a.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Frågan är nu, ska man byta ut sin c3 42 tum till en c4 42 tum?
Eller slösar man bara pengar. Använder sen som datorskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taxas:

Vad är det du vill uppnå med en ny skärm?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taxas:

Absolut inte!