Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

TV-guiden 2023/24 – diskussionstråden

Permalänk
Medlem

TCL 85a Black Friday

Skrivet av Nisselii:

Har nu funderat och funderat vilken tv jag ska köpa. Blir ju inte klok på TCL och modellerna Lagt ner massa timmar på jämföra och läsa.
Kan inte bestämma mig vilken jag ska välja! Tänker Laxpudding får göra det åt mig haha..

Kommer från en Samsung Q70B 65" som jag var väldigt nöjd med bildmässigt, men en liten olycka så finns den inte kvar längre

Vill gärna gå upp 2 snäpp i storlek till 85"
Vilken av dessa 3 modeller ska man välja, dom kostar ju samma och har väl egentligen samma spec. Vilken är den bästa?
85" T8B
https://www.komplett.se/product/1308388/tv-ljud-bild/tv/tcl-8...
85" C745
https://www.elon.se/tcl-85-85c745
85" QLED870
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Eller ska jag ge efter och nöja mig med en 75" Miniled ? Det tar ju emot litegrann...
https://www.elon.se/tcl-75-75c805-100226 eller https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Maxbudgeten är egentligen 15k, men kan nog trolla fram en extra tusing och tigga ihop mat resten av månaden.
Ska man vänta och ha is i magen till riktiga black friday nästa fredag och det kommer något ännu mer pangerbjudande eller är det som ligger ute nu vad som kommer komma?

Har precis samma funderingar som dig @Nisselii gällande TCL och en budget på 15k för en 85a 🙂
Skulle du vilja hjälpa oss här @Laxpudding, oerhört tacksam för din kompetens och inputs i detta forumet 💪🏻🤩

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaizerB:

Har precis samma funderingar som dig @Nisselii gällande TCL och en budget på 15k för en 85a 🙂
Skulle du vilja hjälpa oss här @Laxpudding, oerhört tacksam för din kompetens och inputs i detta forumet 💪🏻🤩

Hej!
Undrar lite samma nu. Finns det någon TCL 85 tum som skulle vara bättre än Denna tex?

Såg dessa nyss på elgiganten och skärpan var inget vidare :/
TCL
TCL

All hjälp uppskattas:)

Permalänk

Blev också med en U7K idag.

Återkommer med min åsikt på tvn. Kommer jämföras med det vi byter ifrån - Sony KDL-w805b.

Permalänk
Medlem

Wow, hade ingen aning att samsung körde lg-paneler med samma modellnummer. Varför skulle man köpa samsung om man ändå får en LG? De borde ha en separat S85D med LG-paneler i så fall… snacka om vilseledande

Såklart är LG också bra paneler, men man vill ju veta vad man köper

Permalänk
Medlem

Var i butik och tittade på bl.a. LG G4. Någon som kan förklara varför den upplevs som så himla mycket bättre kontrast och färger jämfört med C4 när största skillnaden ska vara ljusstyrkan?

Tror jag ska satsa på en 77", och G4 är utanför min budget. S90D ska enligt utsago vara mycket bättre än LG C4, men tråkigt nog tycks 77-tum modellen inte gå att köpa med QD-OLED i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

@Laxpudding Har googlat runt men vänder mig till mästaren för svar - det finns inget sätt att se om en S90D är WOLED eller QDOLED baserat på varunumret? Den som säljs i Sverige (kollar på 55") verkar vara TQ55S90DAEXXC. Kan inte hitta någon information. Väldigt dåligt gjort av Samsung överlag. Överväger därför att bara köpa en LG C4 där man vet vad man får istället, men bättre gradients osv på S90D QD lockar. Tacksam för svar.

edit: <Uppladdad bildlänk>
Frågade supporten. Känns inte särskilt betryggande ärligt talat, de verkar inte bry sig och ger ingen information om vad som faktiskt indikerar på paneltyp.

Internationally, it's a bit more complicated. In Australia, for example, the model codes are different, and the 55-inch and 65-inch sizes that use QD-OLED panels end in 'WXXY,' whereas the 77-inch and 83-inch models that use WOLED panels end in 'EXXY.' These last four digits vary between different regions, but if the fourth last digit of the model code is an 'E,' the TV very likely uses a WOLED panel.

Så E verkar betyda WOLED (hittar inget mer substantiellt än så här) vilket alltså betyder att supporten bara ljög. LG it is!

Läste någonstans att man ska kolla modellerna på Samsungs hemsida i sitt land och jämföra modelländelsen med S95D för att se om det är en QD-OLED. Verkar stämma med det HiFi/Power säger.

S90D
55": TQ55S90DAEXXC
65": TQ65S90DATXXC
77": TQ77S90DAEXXC
83": TQ83S90DAEXXC

S95D
55": TQ55S95DATXXC
65": TQ65S95DATXXC
77": TQ77S95DATXXC

DATXXC bör alltså vara beteckningen för en QD-OLED i Sverige.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av magixts:

Var i butik och tittade på bl.a. LG G4. Någon som kan förklara varför den upplevs som så himla mycket bättre kontrast och färger jämfört med C4 när största skillnaden ska vara ljusstyrkan?

Tror jag ska satsa på en 77", och G4 är utanför min budget. S90D ska enligt utsago vara mycket bättre än LG C4, men tråkigt nog tycks 77-tum modellen inte gå att köpa med QD-OLED i Sverige.

För att det är ett större dynamiskt omfång på G4 och både ljus ovan bygger mot svart. Märks vid HDR.. G4:n behöver heller inte hushålla med ljusresurserna på samma sätt. Och var jämförelsen i en butik som i en elektroniklada och belysning därefter än mer fördelar för G4:n. Plus om man sätter en ljusstark TV bredvid en mindre ljusstark TV kommer ögat alltid ankra mot den ljusstarkaste.

Mycket ligger i jämförelsen. Går att skruva dem till nivåer där skillnaden försvinner också.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av KaizerB:

QLED870 och C745 är samma TV, en 2023:a med enkel FALD. Precis som guiden skriver och jag tror jag är förtjänt av chokladkaka snart så många gånger som jag påpekat detta.

T8B är samma som den enklare C655 (2024) fast med 120 Hz-panel. Ej FALD.

Man vill väldigt gärna ha en FALD, kanske extra så på en stor TV, eftersom FALD:en utöver att bättra på svärta/ge högre kontrast också bättre döljer ojämnheterna i panelen. När svart inte är svart på en LCD är det på det här panelerna en färgskiftande grå ton. Med en FALD är det i praktiken svart. Om man inte går för långt åt sidan då. Vinklarna i de här modellerna är inte de bästa.

Stående rådet för att säkra en högre kvalitet är C805/MQLED80-modellen för dess FALD är betydligt bättre.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Amirali:

Såg dessa nyss på elgiganten och skärpan var inget vidare :/

Skärpan är i praktiken identisk om vi talar om betydelsen av hur pixlarna ser ut. Däremot brukar ordet "skärpa" anvädnas vitt och brett om allt möjligt. Även saker som inte räknas till skärpa ur en optisk synpunkt. Ungefär som "lagg" fast då att skärpa ofta betecknar något positivt.

Vad du såg var förmodligen en godtycklig demoslinga som inte satt dessa två i bra dager, inte att TV:n skulle vara oskarp på något sätt.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av rottemark:

I så fall lutar jag mer och mer åt att nöja mig med Netonnets erbjudande på Hisense 65U7KQ som löper ut idag. Hemma har jag idag en Samsung Q95T. Den nya TV:n ska stå i stugan, och ersätter alltså inte min Samsung, men det vore ändå intressant att veta vad jag bör ha för förväntningar när jag jämför U7K mot den. Båda står med i lägre änden av toppklassen i guiderna från respektive år @Laxpudding. Är det något i bildkvaliteten som kommer vara klart bättre i någon av modellerna?

U7K kommer antagligen inte riktigt ha kontrasten som en Q95T ger när du jämför material med mycket mörka scener. Men det kommer inte vara dåligt på något sätt. Bra reflexfilter och rätt hög ljusstyrka vilket är bra med tanke på att den verkar gå för låga priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Skärpan är i praktiken identisk om vi talar om betydelsen av hur pixlarna ser ut. Däremot brukar ordet "skärpa" anvädnas vitt och brett om allt möjligt. Även saker som inte räknas till skärpa ur en optisk synpunkt. Ungefär som "lagg" fast då att skärpa ofta betecknar något positivt.

Vad du såg var förmodligen en godtycklig demoslinga som inte satt dessa två i bra dager, inte att TV:n skulle vara oskarp på något sätt.

100% sant då det ser helt annorlunda ut på reviews.
Jag skulle jättegärna vilja ha din input på om jag gjort ett rätt val här av att köpa

dvs
TCL 85" MQLED80 istället för TCL 85" QLED870. Så himla svårt att bestämma, men är C805 värd de extra 5000 kronorna enligt dig?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Amirali:

100% sant då det ser helt annorlunda ut på reviews.
Jag skulle jättegärna vilja ha din input på om jag gjort ett rätt val här av att köpa
<Uppladdad bildlänk> dvs
TCL 85" MQLED80 istället för TCL 85" QLED870. Så himla svårt att bestämma, men är C805 värd de extra 5000 kronorna enligt dig?

Som alltid: Vad dina pengar är värda kan du endast svara på själv. Jag kan berätta att C805 är den bättre modellen över C745. C805, aka C755 är bokstavligen ersättaren till C745. Ett år nyare och från en tidsperiod när TCL tydligt förbättrade sin hårdvara.

Permalänk
Medlem

Letar efter ny tv!

Har nu läst igenom hela tvforumet
Stort tack för era sjuka insatser! Jävla hjältar.

Letat o pluggat på tv nu i flera månader, intressant o kul !
Mim budget låg på 15. Men ni vet själva hurde blir 🤣 är inne på att tänka mig ca 18-19k ist om de är värt.

Ute efter 65tums eller 75tums, men skulle 65 va mycke bättre i prestanda för samma pris kan ja överväga.
Äger idag en Samsung Q70R.

- Designen är ett stort plus och att den ser slick ut mot väggen men inte de viktigaste.
Vill gärna att bilden 'poppar' och blir en hyfsad eller bra gamingupplevelser.
Har Relativt ljust.
-Gaming genomsnitt 2h om dagen.(ibland 6h ibland inte alls)

Varit nojig för Oleds, särskilt QD-OLED som är mindre beprövat vad jag förstått? Hur ser ni på de?

Funderar över samtliga modeller (shysta priser på dom nu på blackF)
- TCL MQLED85 75tums.
för den grymma ljusstyrkan o bild.

-NXTFrame 65 eller 75
, vet att man offrar en hel del men den är ju så jävla snygg! Ett Plus är att Säljs me väggfäste o soundbar för en bra rea.

Samsung S90D , den har grym rea , och designen är ganska clean också, samt att den är high end med grymma betyg.MEN, risk för inburns kanske? Livslängden betydligt kortare än de andra?

Samsung QN90D, samma pris som s90d, men då med miniled, men då tror jag nog mer på att ta TCL MQLED85 istället då den känns snäppet vassare.

Men inne lite på de andra tcl också,
Inte rpd med c855 ,
Men 780/ c805 / mqled80 kanske?

Kom gärna med andra tips ifall ni vet nåt annat intressant likt dom ja checkar.

Vet att samsung gjordes i "airslim", dom är ju sjukt snygga på så vis, även 2022 modellerna som hade one connect box. Fattar ej varför man tog bort de.

Samsungs Tizen är väl okej för min del, soft o kunna använda sin samsung telefon med DEX dp jag ej har en dator.
Men fan, TCL googles motor könns sp mycke mer snappy.

QDOLED är väldigt lockande , men vill att tvn ska ha en duglig livslängd och är lite orolig för burn'ins
Dock ngen erfarenhet av oleds.

sjukt tacksam för alla tips!!! Mim beslutsångest är allvarlig.

Permalänk
Medlem

Fasiken får också göra debut i denna tråd efter att jag velar mellan olika alternativ.

Kommer från en 55-tum LG UK6750PLD så allt blir ju en uppgradering oavsett, men den klassiska FOMOn kickar ju in direkt att en skall missa det absolut perfekta erbjudandet.

Budgeten är inte skyhög, runt 12-13k går gränsen. Pga stort vardagsrum "behöver" vi 75-tum vilket ändå begränsar utbudet ganska rejält.

Alt. 1: Samsung 75Q70D, 12490kr
Alt. 2 Philips 75PML9008/12, 12990kr
Alt. 3 TCL 75T8B, 11990kr
Alt. 4 TCL 75C745 - 12990kr

Rent spontant så känns Philips TVn som mest bang for the buck, även om det är förra årets modell, eller C745?
Men har också förstått att Philips-panelerna kan skifta i kvalitet?

OS spelar mig ingen roll, kör ändå på en Apple-TV.
Kollar mycket film & serier, spelar sällan på TVn (som kanske gör 120hz onödigt men man hamnar ju där ändå i denna prisklass)?
Help me out!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Fribeerg:

Äger idag en Samsung Q70R.

Av de du tittar på är det helt klart QN90D (för ljusstyrkan) och S90D (för kontrasten) vilka är de som lyfter mest och står för något distinkt. En del av de du nämner, likt TCL Q780/C655 är antagligen en försämring mot den Q70R du har.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av juckeyy:

Fasiken får också göra debut i denna tråd efter att jag velar mellan olika alternativ.

Kommer från en 55-tum LG UK6750PLD så allt blir ju en uppgradering oavsett, men den klassiska FOMOn kickar ju in direkt att en skall missa det absolut perfekta erbjudandet.

Budgeten är inte skyhög, runt 12-13k går gränsen. Pga stort vardagsrum "behöver" vi 75-tum vilket ändå begränsar utbudet ganska rejält.

Alt. 1: Samsung 75Q70D, 12490kr
Alt. 2 Philips 75PML9008/12, 12990kr
Alt. 3 TCL 75T8B, 11990kr
Alt. 4 TCL 75C745 - 12990kr

Rent spontant så känns Philips TVn som mest bang for the buck, även om det är förra årets modell, eller C745?
Men har också förstått att Philips-panelerna kan skifta i kvalitet?

OS spelar mig ingen roll, kör ändå på en Apple-TV.
Kollar mycket film & serier, spelar sällan på TVn (som kanske gör 120hz onödigt men man hamnar ju där ändå i denna prisklass)?
Help me out!

Alla är en förbättring mot vad du har. Philips PML9008 och TCL745 är de enda med FALD och C745:s FALD är en stor hjälp, men inte den mest givande FALD:en. Q70-serien är en bra modell men saknar FALD:en. T8B är ett tydligt steg nedåt mot de andra tre så stryk den. Ingen av de tre är klockrent bättre än den andra så låt din egen magkänsla styra.

Permalänk
Medlem

Okej men stort tack för din input!!
Trodde ändå faktiskt att tcl mqled85 aka C765 vad ja förstått, va snäppet vassare än qn90d.
Men jävla tur man rådfråga för elgiganten där ja bor är väldigt okunniga.

Lutar att köpa S90D eller S95D!! Men jag lär få offra storleken till 65 tum istället för 75.
Och även en hel del ljusstyrka/livslängd.
Ja eller då möjligtvis QN90D!:)

Vad skulle du säga om livslängd/burn ins på dessa?
Hur många prnkan man förvänta sig på en sådan jämförbart med tex minileds?

Vet att S95D är lite ljusare.
Men tex S90D. Blir den verkligen inte så ljus?
Är de jobbigt eller typ att man känner de skulle störa sig om man tittar på dagen i ljustrum? Eller blr man vara krösen för man ska tycka den blir för mörkt?

Och vilken av dessa tv apparater hade du valt ?

Anledning till S95D är mest för ja e orolig flr stt ljusstyrkan är för låg på S90D egentligen.

Ett tips ni som ska köpa samsung tv! På Samsung hemsida kan man bli medlem o få ytterligare rabatter. Tex studenter kan fp ganska mycke. Men även typ polis, militär o viktiga tjänster om jH förstått de hela rätt.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Fribeerg:

Okej men stort tack för din input!!
Trodde ändå faktiskt att tcl mqled85 aka C765 vad ja förstått, va snäppet vassare än qn90d.
Men jävla tur man rådfråga för elgiganten där ja bor är väldigt okunniga.

Lutar att köpa S90D eller S95D!! Men jag lär få offra storleken till 65 tum istället för 75.
Och även en hel del ljusstyrka/livslängd.
Ja eller då möjligtvis QN90D!:)

Vad skulle du säga om livslängd/burn ins på dessa?
Hur många prnkan man förvänta sig på en sådan jämförbart med tex minileds?

Vet att S95D är lite ljusare.
Men tex S90D. Blir den verkligen inte så ljus?
Är de jobbigt eller typ att man känner de skulle störa sig om man tittar på dagen i ljustrum? Eller blr man vara krösen för man ska tycka den blir för mörkt?

Och vilken av dessa tv apparater hade du valt ?

Svaren på de frågorna handlar om vad du är ute efter för egenskaper och har för önskemål. Det är olika apparater bra på olika sätt. Du måste ta ett beslut om vad du behöver.

Inbränningar på OLED är alltid en risk och likt alla risker kan man koppla riskerna till ett beteendemönster. Vill du köra så ljusstark du kan så ofta du kan eller inte vill tänka på beteende, då finns det lämpligare teknik.

S95D är inte så värst mer ljusstark än S90D (trots att S90D är blandat WOLED och QD-OLED) utan det är mer att den har ett större dynamiskt omfång. Den mäter högre i toppar och har en högre uthållighet men på det hela stora är de på samma jämförbara nivå i fråga om att ge ljusstyrka.

QN90 har fördelar över TCL:s C7-serie med bättre reflexfilter. Den är mer jämförbar med TCL C855.

Permalänk
Medlem

Okej okej! Tack för hjälpen verkligen!

De är lätt hänt man börjar kolla på fel jämförelser bär de gäller tcl c7 serie , tycker man hittar sjukt lite i dom europeiska modellerna än tex usa QM8 o QM7.
QM8an löt ju ocksp intressant, C855 känns ju ganska nära den men ändå inte!

Dock så finns C855 inte nu på black friday sp den blir dyr. 🥲

Så i dagens 'fynd' i mina intressanta.

Mqled85 i 75 tum för 18k

Samsung S90D 65a för 18k (75an är Woled.)

Eller QN90D 65a för 18k eller 75a för 23k.

QN85D 65a för 15k eller 75a för 20k.

Samsung S95D 65tum för 25k.

Budgeten ligger egentligen på 18.
Kan de va värt o kasta in 5k extra kanske?
Menar, man vill ju inte vara dumsnål.
Skiljer sig QN85D mycke ifrån QN90D?

Finns där någon annan modell i samma prisklass som kan va prisvärd o värd att titta på i samma prisklass kanske nu på black friday?

Får ju kanske hellre då gå ner till 65tum om de äventyrar kvalitén för mycke.
Så jävla svårt!!
Du hjälpte mig iallafall att nog inte gå på Oled då ifall de är bull.
Jah trodde ändå att de skulle va så att dagens oleds är stabilare och man kan ha dom lika länge bara man inte maxar oxh använder tvn jättefrekvent och länge, vilket jag inte gör. Men fattar hur du menar. Man får överväga.

Permalänk
Medlem

Jag har också börjat snegla på S90D då gärna i 83". Den har WOLED som jag förstår det och 77" har QD-OLED.

Vad är skillnaden på dessa egentligen? Är QD-OLED vassare så att man kanske skall överväga 77" ändå .

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Greven78:

Jag har också börjat snegla på S90D då gärna i 83". Den har WOLED som jag förstår det och 77" har QD-OLED.

Vad är skillnaden på dessa egentligen? Är QD-OLED vassare så att man kanske skall överväga 77" ändå .

S90D verkar som tidigare inlägg #20659803 beskriver endast vara QD-OLED i 65 tum. Resten är WOLED-paneler. Vill man ha en garanterad QD-OLED är det S95D eller Sony A95L som gäller.

Jag skulle lite fräckt säga att det för S90D och en stor del köpare är på samma nivå vilket som. Det är inte så drastisk skillnad i praktiken. Är man extra noga med sådant som luminansen i starkt mättade färger kan man alltid säkra de egenskaperna genom att välja specifikt S95D eller A95L från första början.

Den skillnad som en QD-OLED-panel innebär går att påvisa och demonstrera om man håller en liten föreläsning och demonstrerar dem sida vid sida. För de av er som funderar över hela registret av många och väldigt olika modeller kan istället betrakta S90D som en OLED bland andra OLED.

Permalänk
Medlem

Hej!
Ska köpa en ny tv 75 till 77tum.
Behöver er hjälp med att bestämma vilken.
Jag har kollat på lgs C4 som jag kan köpa för 23200kr
Samsungs S90d 23740kr
Smsungs qn90d 21840kr

Jag kollar mest på hockey och streamar serier.
Den ska sitta på väggen i mitt vardagsrum som är ganska ljust.

Mvh
Johannes

Permalänk
Medlem

Skillnaden på paneler i S90D är stor. Man kan kika på C4 och jämföra på t ex rtings. Gå ned ett par snäpp från C4 gällande rörelse och banding och ta bort Dolby Vision så har du S90D WOLED. Dvs, C4 är ett klart bättre köp förutom i 65" för samma peng.

Inbränningar på OLED ser jag mer och mer som en seglivad grej som inte varit relevant på rätt länge. Har haft min C9 som primär datorskärm i fem år, används 4-12 timmar om dagen.

Spelat minst 600+ timmar World of Warcraft (mycket statiskt ui) på den. Alltid HDR, autohdr i WoW. Ett inte särskilt snällt scenario alltså. Inga inbränningar. Däremot en drös döda pixlar i ena kanten.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jhedins:

Hej!
Ska köpa en ny tv 75 till 77tum.
Behöver er hjälp med att bestämma vilken.
Jag har kollat på lgs C4 som jag kan köpa för 23200kr
Samsungs S90d 23740kr
Smsungs qn90d 21840kr

Jag kollar mest på hockey och streamar serier.
Den ska sitta på väggen i mitt vardagsrum som är ganska ljust.

Mvh
Johannes

Just hockey är ju något som kan få en OLED att se väldigt mörk ut. De kommer räcka men QN90D är ju bättre lämpad för ditt scenario.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Jo men precis, är qn90D den bästa 75tums miniled tvn man får för 25000kr?

Permalänk
Medlem

Prissmässigt är det rätt så stor skillnad mellan Lg C4 och LG G4, men är det rättfärdigad prestandamässigt?

Såg inte att @Laxpudding hade kört någon test på dessa modeller, stämmer det?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av comp50:

Prissmässigt är det rätt så stor skillnad mellan Lg C4 och LG G4, men är det rättfärdigad prestandamässigt?

G4 är så gott som alltid den bättre på flera punkter. Det enda scenariot jag kan se, och detta är faktiskt viktigt för en del, där en C4 kan vara ett bättre val är förmågan att hålla en svag ljusnivå. Den som vill ha 80 eller 100 nits SDR för att matcha en studionivå eller en gammal plasma lär föredra en C4 eller lika väl en C3, B3, B4 etc. G-modellerna är trimmade för att använda sin höga ljusstyrka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magixts:

Mer ljus
Samma svärta
->
Mer kontrast

Dessutom drivs inte pixlarna lika hårt pga MLA vid samma ljusstyrka
->
Mindre ljus från den vita dioden
->
Mer intensiva färger

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag ska köpa en TV under Black Friday till sovrummet.

Storlek: 40" - 43"
Möjlighet att fästa på väggen
Är mest intresserad av Samsung, LG och TCL. Men är öppen för förslag.
Budget: 5000 kr

Jag inser att de flesta TV i denna prisklass är same same, vilket gör det ännu svårare för mig att hitta rätt.

Permalänk
Medlem

Fan alltså, var bestämd på att köpa en Samsung S90D under black week men nu när rean är här får jag beslutsångest och står och velar mellan S90D och Evo G4. Kan någon göra beslutet lättare åt mig haha? Ska användas i ett vardagsrum, inget fönster mittemot TV:n men på väggen några meter vid sidan om. Kollar mest Sport och en del serier/filmer och är tänkt att spela en del PS5 på den med.