Anmäl dig till Roborock Challenge!

Swebank och Bankid har idag stoppat mej från inlogg.

Permalänk
Medlem

Swebank och Bankid har idag stoppat mej från inlogg.

Swebank och Bankid har idag stoppat mej från att logga in samtidigt som jag har appen Bitwarden aktiv, f'n va det ska hindras och bökas.
Den popupprutan som dyker upp talar om "skydd från bedrägerier", har någon sett att detta har utnyttjats någon gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Swebank och Bankid har idag stoppat mej från att logga in samtidigt som jag har appen Bitwarden aktiv, f'n va det ska hindras och bökas.
Den popupprutan som dyker upp talar om "skydd från bedrägerier", har någon sett att detta har utnyttjats någon gång?

Det är inte Swedbank som gjort denna ändring. Det är Bank-ID. Hur har du installerat Bitwarden? Appar som använder tilläggstjänster måste ha hämtats hem från Play Store. "För att förhindra bedrägerier kommer BankID bara kunna användas tillsammans med tillgänglighetstjänster som hämtas från Google Play. Andra tillgänglighetstjänster kommer behövas stängas av. Vi beklagar eventuella problem det innebär för dig. Ändringen görs för att skydda dig och minska risken för bedrägerier. " Källa: Står på Bank-IDs hemsida: https://support.bankid.com/sv/tekniska-fragor-och-problem/sys... under Varför höjdes systemkravet för Android

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson Tack för din återkoppling.
Jo den appen har jag från PS.Och det var första gången idag som detta hände.
Undrar om det faktum att jag kör LineageOS Android 14 på min lur kan ha med saken att göra?
MVH
/b_å

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Då beror det på vad du har för lur men ja om inte vissa skyddsfunktioner är OK så kanske BankID säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Då beror det på vad du har för lur men ja om inte vissa skyddsfunktioner är OK så kanske BankID säger nej.

Har Pixel 6a med ovanstående os.

Men jag löste det genom ominstallation av appen Bitwarden och i inställningen vilken lösenordsapp valde jag ingen, om nån annan råkar ut kanske detta kan hjälpa er.

I föredragen tjänst för lösenord nycklar......valde jag Ingen"

Så nu fungerar det

Tackar för er input 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Har Pixel 6a med ovanstående os.

Men jag löste det genom ominstallation av appen Bitwarden och i inställningen vilken lösenordsapp valde jag ingen, om nån annan råkar ut kanske detta kan hjälpa er.

I föredragen tjänst för lösenord nycklar......valde jag Ingen"

Så nu fungerar det

Tackar för er input 👍

Detta fick några gamla minnesceller att vakna till liv. Det finns en tråd från tidigare i år med samma problematik. Länkar direkt till ett inlägg i tråden, men skadar inte att läsa hela tråden.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Detta fick några gamla minnesceller att vakna till liv. Det finns en tråd från tidigare i år med samma problematik. Länkar direkt till ett inlägg i tråden, men skadar inte att läsa hela tråden.

Se där, gjorde ett enkelt sök men fann inget, du gjorde det med hjärnceller strongt!

Läser oxå att min lösning blev som de i den andra tråden.

Men det som är konstigt är ju att problemet dök upp idag och det var längesen jag flasha in A14, med komandon som behöll all data.

Tack för din uppmärksamhet 👍

MVH
/b_å