Permalänk
Medlem

Path of exile 2

6e dec kommer early access för PoE2 som onekligen är GOTY 2025 Kan inte rekomendera ett spel varmare än så.
Till er som avskräckts av poe1 så blir detta en fräsch start och en chans att hänga med på ett stadigt växande spel.

Spelet är väldigt mycket enklare att förstå och lättare att komma in i som ny spelare.

Detta är framtiden inom ARPG genren!

Vad vill jag med tråden? Inget annat än sprida glädjen som är PoE!1 Fråga mig vad som så hörs vi 6e dec!

Permalänk
Medlem

Jag har surfat lite på PoE genom åren, men aldrig haft tålamodet eller tiden att dyka djupare än typ, vad jag gissar motsvarar orginalkampanjen i Diablo 3 eller så. Både D2 och D3 körde jag tills jag var full-levlad och hade respektabel gear på flera characters (D4 kom jag aldrig någon vart med), men kanske PoE2 kan bli en nytändning..?

Permalänk
Medlem

PoE är så otroligt mycket djupare och större, mer avancerat med oändligt mycket mer endgame än diablo spelen, spelen är inom samma genre, men är annars ojämnförbara

Häng på, de blir kul!

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att de nya leaguesen (säsongerna) som är var 3-4månad innehåller väldigt mycket nytt varje gång, det är större en expansionerna i diablo.

Poe är också gratis, älskart

Permalänk

Vet du om det finns det nån svensk PoE(2)-community (inte Path of Exile Sverige på Facebook, lol)? Skulle vara gött att kunna lira med likasinnade när 6 december äntligen är här.

Visa signatur

Vill du gå med i en svensk Path of Exile 2-community på Discord?
https://www.poe2.se

Permalänk
Medlem

Är PoE spelbart solo eller är man beroende av andra för bossar etc?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Skrivet av Kotan:

Är PoE spelbart solo eller är man beroende av andra för bossar etc?

Du är inte beroende av andra spelare. Vissa spelar i grupp för att det är effektivare på sina sätt, men de flesta spelar solo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt sjuikt att det här spelet är gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Du är inte beroende av andra spelare. Vissa spelar i grupp för att det är effektivare på sina sätt, men de flesta spelar solo.

Okej, tackar.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Gjorde mitt konto i januari 2013, har nog blivit några timmar... Skall bli grymt med något nytt, inte kört på flera säsonger.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Vet du om det finns det nån svensk PoE(2)-community (inte Path of Exile Sverige på Facebook, lol)? Skulle vara gött att kunna lira med likasinnade när 6 december äntligen är här.

Inte så vitt jag vet, lite lite det jag fiskar efter. Fanns en tråd för poe1 en gång i tiden men blivit mest andras discords och gamla vänner~

Kan samla oss i en guild~ så kan man ta de därifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Helt sjuikt att det här spelet är gratis

"Gratis"

Du kommer hata dig själv om du spelar mycket utan att köpa något som utökar din stash

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

"Gratis"

Du kommer hata dig själv om du spelar mycket utan att köpa något som utökar din stash

Absolut, har alla stashtabs och 10(?) quad tabs. Men det är också på 6000+ timmar i spelet.
Men du kan lätt testa och spela en första säsong och eller igenom kampanjen utan att spendera en spänn (utom just early access då som kostar 30$)

Med det sagt får du då också 30$ att spendera på tex currency-stash-tab.

All mtx du köpt/köper i poe1 kommer också med utan extra kostnad till poe2.

Jag får en early access key för att jag spenderat me än 480$ genom åren. Men köpte ändå ett supporterpack och har gjort det de senaste säsongerna de hjälper dem att göra mitt favvo-spel och ger mig många timmar spel varje säsong <3

Permalänk
Skrivet av Keni:

Absolut, har alla stashtabs och 10(?) quad tabs.

Vilken klass ska du börja med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Vilken klass ska du börja med?

Svänger lite fram och tillbaks, men lutar åt en mercenary nu, och sen witchhunter som acendancy.

Följt av Stormweaver sorc och internalist witch~
Warror (titan) tror jag är ett säkert kort annars.

Med det sagt lär jag testa de flesta om inte alla

Permalänk
Skrivet av Keni:

Svänger lite fram och tillbaks, men lutar åt en mercenary nu, och sen witchhunter som acendancy.

Heh, ok. Ja, jag kör nog också en Merc, men lär prova Gemling. Tror den kan scala rätt bra i end game.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Heh, ok. Ja, jag kör nog också en Merc, men lär prova Gemling. Tror den kan scala rätt bra i end game.

Börja med witchhunter, kommer garanterat vara bättre tidigt. Gemling är som du säger mer high end, heller inte nödvändigtvis ranged. Väldigt generisk så kommer kunna köra mkt olika builds med den.

Witchhuntern har flera bra acendancys direkt, pitless killer (cullingstrike), judge jury executioner och zealous inquisition.
Med det sagt så har vi bara sett en bråkdel av alla acendencypoints så vem vet egentligen Men dessa ser onekligen goa ut!

De har också nämnts att merc är väldigt veka första tiden ingame, ~30-60min, men håll ut så blir det bra!
(kanske också balanseras till release)

Permalänk

Jag ska lira allt och alla, så det spelar ingen roll

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hyped till max! Det blir livslång äventyr för mig som man kommer lägga ner minst 1000x timmar på. 😁

+ får hem hood tröjan, t-shirt och artbook. 😁

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Skrivet av Hasjon:

<Uppladdad bildlänk>

Hyped till max! Det blir livslång äventyr för mig som man kommer lägga ner minst 1000x timmar på. 😁

Så sjukt svettigt att det är närmare tusen spänn i frakt innan tull+eventuell administrativ avgift. Men men, illustrationsboken med alla konceptbilder med mera går ju inte att få tag i på annat sätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Så sjukt svettigt att det är närmare tusen spänn i frakt innan tull+eventuell administrativ avgift. Men men, illustrationsboken med alla konceptbilder med mera går ju inte att få tag i på annat sätt

Är lite skeptisk oxå när man går in på tullverket och skriver ex införsel av bok så frågar dom om inköp pris undrar då om man ska fylla i hela summan för kostnaden av support packet på ca 6000 kr då blir det ju jävulsk dyrt. 😬🤔

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem

Mitt kontonamn:
cennythaking#4769

Bara adda om ni vill tjöta lite eller gå med i guilden~

Permalänk
Medlem

Jag tänker köpa "Lord of Ogham Supporter Pack".
Det kändes lite för billigt med att bara köpa Early Access.

Jag tror att jag kommer börja med antingen en warrior eller sorceress.
Oavsett blir det trevlig att ha sällskap av en Kiwi när man ska ut och härja i Wraeclast.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, RTX 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasjon:

<Uppladdad bildlänk>

6000 för ett supporter pack wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

6000 för ett supporter pack wtf?

Tshirt hoodie och 1000 spänn tull/frakt på de

Permalänk
Medlem

Frugan och jag har tusentals timmar tillsammans i PoE. Tyvärr så tycker jag att det blivit ett spel där det är mest att springa runt så snabbt som möjligt och hela skärmen exploderar, ser fram emot PoE2 som förhoppningsvis råder bot på detta.

Gällande fysiska varor så är det ju konstigt om man ska åka på moms ytterligare en gång, köper man supporterpack så har man redan betalat momsen. Någon som vet vad det kostar i frakt för hoodie och t-shirt?

Har lagt över 500€ på mitt konto sedan tidigare men har tyvärr inte fått någon early access ännu, hoppas det kommer som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Frugan och jag har tusentals timmar tillsammans i PoE. Tyvärr så tycker jag att det blivit ett spel där det är mest att springa runt så snabbt som möjligt och hela skärmen exploderar, ser fram emot PoE2 som förhoppningsvis råder bot på detta.

Finns det något som ö.h.t. tyder på detta? Spelet är väl mer eller mindre PoE 1.5 med ny grafikmotor Tror inte direkt det kommer vara speciellt mycket långsammare än 1an när du väl fått igång din build.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Gällande fysiska varor så är det ju konstigt om man ska åka på moms ytterligare en gång, köper man supporterpack så har man redan betalat momsen. Någon som vet vad det kostar i frakt för hoodie och t-shirt?

Har lagt över 500€ på mitt konto sedan tidigare men har tyvärr inte fått någon early access ännu, hoppas det kommer som det ska.

Kul o lira med frugan ju! Jag hoppas min provar lite couch-co-op me mig men är tveksamt..

Tycker zoom-metan har sin charm på sitt sätt, men i stort håller jag med!

Key skulle trilla in under de kommande veckorna!
Som jag förstår det via mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Finns det något som ö.h.t. tyder på detta? Spelet är väl mer eller mindre PoE 1.5 med ny grafikmotor Tror inte direkt det kommer vara speciellt mycket långsammare än 1an när du väl fått igång din build.

Jag är övertygad om att det är avsikten och för eller senare kommer de patchas till vad ggg önskar!
Sen kommer det heelt säkert komma ut galna builds som både har 1000% movespeed och oneshottar bossar men det hör till!! (Och det är early access)

En sak de sagt tex är att om du attackerar 50ggr/s i poe1 endgame så kanske 5ggr i poe2.

För övrigt så är det samma engine som poe1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Jag tror att det du säger stämmer. Den senaste streamen visade, vad det verkade som, tidigt endgame, och där såg man att det var mycket mer fart än vad som tidigare visats från den tidiga kampanjen. Det kommer förmodligen vara ”zoom zoom” som i ettan. Dock verkar bossarna påminna lite mer om ”soulslike”.

Det var verkligen på tiden att det släpptes. Jag har varit riktigt trött på PoE1:s kampanj och grafik nu ett tag. Jag spelar inte via Steam, så jag vet inte riktigt hur många timmar jag har spelat, men förmodligen runt ett par tusen 😅.

Jag har lagt över 700$ genom åren, så jag borde få min key snart. Jag kommer dock köpa ett support pack och ge bort nyckeln till en vän. Om ingen nappar, ger jag bort den här på SweC istället.