Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Har tyvärr hört att Bahnhof har en "egen lösning" på hur de tar hand om fibern i din station.
Har du Bahnhofs fiberomvandlare?
Då finns det en risk att Telia tar betalt för att byta tillbaks i stationen samt ge dig en ny fiberomvadlare (eller om du har sparat din gamla fiberomvandlare", fast detta kanske bara gäller villafiber??

Finns alltså en ekonomisk risk att byta "tillbaks" från Bahnhof
Detta gjorde att jag avstod från att teckna Bahnhof i höstas (1000Mb i 24 mån för 399.-)

Eh uh? Detta är vanligt stadsnät från ITux i nybyggnation, lägenhet Alla operatörer kan koppla in sig hejvilt. Ingen aning vad det är för lösning du menar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Har tyvärr hört att Bahnhof har en "egen lösning" på hur de tar hand om fibern i din station.
Har du Bahnhofs fiberomvandlare?

Hade Telia under 2023, och nu haft Bahnhof under 2024. Krävdes inget byte av mediaomvandlare när jag i början av året bytte från Telia, via Telia öppen fiber, till Bahnhof.

Dock så kräver både Tele2 och Telenor att byta ut mediaomvandlaren när jag byter till de.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fick i veckan ett BlackWeek-erbjudande på 349 från Telenor för 1000/1000. Inga startavgifter eller andra extra avgifter. Känns som klart bättre deal. Telia och Tele2 skulle ha 449 för 1000/1000 nu på BW-kampanj.

Har också Bahnhof i dag (499 för 1000/1000), så kommer nog att bli ett byte till Telenor för min del.

Okej, men jag tror du inklusive många andra som får dessa låga priser bor i ett billigare nät. För kollar jag exakt den lösning du nämner så erbjuds den för 599kr hos Telenor och inte 349 eller 449, jag tror de olika näten, olika städer, orter, landsbyggd erbjuder olika priser.

Jag bor mitt i Malmö och här erbjuds inte de lägre priserna som många gånger dyker upp på forumet. Exempelvis Bahnhof var tidigare 419 men idag 519 kr för 250/250

Ett bevis på detta är att många internetleverantörer skriver pris FRÅN XXX kr och sen när jag skriver in min adress så erbjuds ett betydligt högre pris än det på reklambladet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fick i veckan ett BlackWeek-erbjudande på 349 från Telenor för 1000/1000. Inga startavgifter eller andra extra avgifter. Känns som klart bättre deal. Telia och Tele2 skulle ha 449 för 1000/1000 nu på BW-kampanj.

Har också Bahnhof i dag (499 för 1000/1000), så kommer nog att bli ett byte till Telenor för min del.

Telenor kunde inte ens matcha Telias 500/500 för 369 kr när jag frågade för skojs skull när jag tecknade ett TV paket för 499 kr hos Telenor..

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Bredbandserbjudanden under Black Week & Friday kan med fördel diskuteras i den dedikerade tråden för detta här:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1615427-telia-telenor-...

Permalänk
Skrivet av edson:

Följer upp lite:

Apoteket kör "Black Weekend" från nu till och med 1:a december där man får:
20% vid köp över 300kr
25% vid köp över 600kr
30% vid köp över 900kr

Kod online: BLACKWEEK

https://www.apoteket.se/kampanj/black-week/

För kännedom:

*Erbjudandet gäller till och med 1 december. Kan ej kombineras med andra erbjudanden.​ Butik: 25% rabatt vid köp över 200 kr. Gäller ej receptbelagda läkemedel, presentkort eller tjänster. Online: 20% vid köp över 300 kr, 25% vid köp över 600 kr, 30% vid köp över 900 kr med kod BLACKWEEK. Gäller ej receptbelagda/receptfria läkemedel,​ sluta röka-produkter, presentförpackningar samt Medela, Ellas Kitchen, Elvie, Baby Brezza och Korbell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Okej, men jag tror du inklusive många andra som får dessa låga priser bor i ett billigare nät. För kollar jag exakt den lösning du nämner så erbjuds den för 599kr hos Telenor och inte 349 eller 449

Dealen fanns inte heller för mig på deras hemsida eller via deras normala kundtjänst. Fick också 599 för 1000/1000 när jag checkade själv på min adress i helgen hos Telenor. Fick priset på 349 via en Telenor-säljare som kontaktade mig direkt nu i tisdags med en speciell kampanj under BW-veckan. Men tänkte det kunde vara nyttig prisinformation för er andra i tråden att känna till som också letar BW-fynd på bredband.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem

Produkt: Goal Zero Power Station Yeti 500X + Boulder Briefcase 100 Solpanel
Länk: https://www.cyberphoto.se/foto-video/kameratillbehor/batterie...
Kategori: Övrigt
Prisjakt:
Pris: 2 990 kr

Skrivet av edson:

Hej alla!

Bredbandserbjudanden under Black Week & Friday kan med fördel diskuteras i den dedikerade tråden för detta här:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1615427-telia-telenor-...

Skall i fortsättningen lägga mina nya inlägg (kring bredband) där. Tack för tipset, och full förståelse att man inte vill skräpa ner denna tråd för mycket med detta.

Höll själv på att bli galen för ett litet tag sedan när 75% av inläggen i tråden spammades kring en massa rabattkoder för kalsonger i flera veckors tid!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

48-pack Toalettpapper - 166:- med Prime (finns rabattkoder på mecenat alumni för att få det ännu billigare!)

Långa sittningar på toaletten!

Perfekta julklappen!

Skulle inte säga att det är bra fynd då kilopriset är nästan 70kr. Om nu amazons egna data stämmer.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Skulle inte säga att det är bra fynd då kilopriset är nästan 70kr. Om nu amazons egna data stämmer.

Plus leverans den 28e december är för sent till julen

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mille666:

Plus leverans den 28e december är för sent till julen

Men lagom till att man exploderar efter att ha fortsatt mumsa i mellandagarna? ;D
Har lite svårt att jämföra toapapper i kilopris personligen..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Men lagom till att man exploderar efter att ha fortsatt mumsa i mellandagarna? ;D
Har lite svårt att jämföra toapapper i kilopris personligen..

Köper alltid med kilopriset i tanken. Då vet man hur mycket luft man får. Bra pris på vit papper är runt 30 kr per kilo.

Just nu har tex Rusta Serla 18p för 36kr per kilo.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zargoz:

Köper alltid med kilopriset i tanken. Då vet man hur mycket luft man får. Bra pris på vit papper är runt 30 kr per kilo.

Just nu har tex Rusta Serla 18p för 36kr per kilo.

Med risk för att starta toapapper-clockers så är väl tunt billigt toapapper bra "på pappret" (ber om ursäkt), om man bara ser till kilopriset, men som sen faller sönder och/eller man känner behöver varvas typ fyrdubbelt för att kännas fräscht?

Serla är väl.... bra skit dock.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Med risk för att starta toapapper-clockers så är väl tunt billigt toapapper bra "på pappret" (ber om ursäkt), om man bara ser till kilopriset, men som sen faller sönder och/eller man känner behöver varvas typ fyrdubbelt för att kännas fräscht?

Alltid bara Serla. Många meter per rulle så man slipper byta konstant och rejält, bra papper som håller och inte ramlar ihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

"De 3 skikten är tre gånger mjuka, tre gånger säkra och tre gånger bekväma."

"Med en trevlig doft av kamomill och ett glatt blommönster."

Nästan bara positiva recensioner och enligt beskrivningen ovan går det inte bli annat än såld direkt!

Jag köpte 98 toalettrullar för 283:-, kanonbra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Lambi ligger runt 38-42kr/kg som jämförelse när de har rea 😊 70kr/kg måste vara guld papper

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Sen så verkar ju inte vikten direkt stämma med tanke på att ett 16-pack (dvs 1/3) sägs väga 1,42 kg. https://amzn.eu/d/4yPH5el

1,42*3=4,26

Här 56 st med angiven vikt 4,4 kg
https://bambu-eco-produkter.se/product/regina-kamillepapir-3-...

4400g/56=78,57 gram styck*48=3771g

Så sanningen ligger nog närmare 4 kg och att kilopriset då blir ca 40 kr 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Sen så verkar ju inte vikten direkt stämma med tanke på att ett 16-pack (dvs 1/3) sägs väga 1,42 kg. https://amzn.eu/d/4yPH5el

1,42*3=4,26

Här 56 st med angiven vikt 4,4 kg
https://bambu-eco-produkter.se/product/regina-kamillepapir-3-...

4400g/56=78,57 gram styck*48=3771g

Så sanningen ligger nog närmare 4 kg och att kilopriset då blir ca 40 kr 😋

Bra grävt.
Helt okej pris men parfymerat toalettpapper är det sjukaste påfundet.
Hade köpt Serla alla dagar i veckan för 36kr /kg som det kostar nu på Rusta t.ex.

https://www.rusta.com/sv-se/hem-och-inredning/stad-och-stadpr...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Bra grävt.
Helt okej pris men parfymerat toalettpapper är det sjukaste påfundet.
Hade köpt Serla alla dagar i veckan för 36kr /kg som det kostar nu på Rusta t.ex.

https://www.rusta.com/sv-se/hem-och-inredning/stad-och-stadpr...

Förstår vad du menar men om man bortser från det lite oklara kilopriset så fick jag 64 st rullar av den det tipsades om för 131 kronor, alltså 22 kronor extra för 46 rullar till. Värt en chansning IMO 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Förstår vad du menar men om man bortser från det lite oklara kilopriset så fick jag 64 st rullar av den det tipsades om för 131 kronor, alltså 22 kronor extra för 46 rullar till. Värt en chansning IMO 😉

Priset var väl ändå 166 för 48 rullar / 4kg?
Blir fel att räkna med en engångsrabattkod som kan användas på vilket inköp som helst.

Visa signatur

Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Priset var väl ändå 166 för 48 rullar / 4kg?
Blir fel att räkna med en engångsrabattkod som kan användas på vilket inköp som helst.

166 för 48p
65 för 16p
Köp över 230=fri frakt
231 kr
-100 kr rabatt

=131 kr

Tycker snarare tvärtom, varför skulle inte rabattkoder räknas när de gör totalbeloppet lägre? I så fall så räknas ju inte priset på Serla heller för att det är en rabatterad vara och priser kan justeras till originalpris när som helst.

Fynd är ju just det, bra tillfälliga priser som av olika anledningar är väldigt rabatterade mot vad det brukar kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Alltså, vad har du dragit igång! Det här håller ju på att urarta 🤣
Tänk att det fanns så mycket forskning och åsikter om toalettpapper..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Alltså, vad har du dragit igång! Det här håller ju på att urarta 🤣
Tänk att det fanns så mycket forskning och åsikter om toalettpapper..

Vi får skapa den officiella toalettpapperstråden 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

166 för 48p
65 för 16p
Köp över 230=fri frakt
231 kr
-100 kr rabatt

=131 kr

Tycker snarare tvärtom, varför skulle inte rabattkoder räknas när de gör totalbeloppet lägre? I så fall så räknas ju inte priset på Serla heller för att det är en rabatterad vara och priser kan justeras till originalpris när som helst.

Fynd är ju just det, bra tillfälliga priser som av olika anledningar är väldigt rabatterade mot vad det brukar kosta.

Rabattkoden är generell och gäller första köpet i Amazon-appen var det väl? Hade det varit en kod som bara fungerar på toalettpapper hade det varit en annan sak.
Nu blir det som att du räknar med en bonuscheck eller en hundralapp du hittade på gatan i totalpriset.

Visa signatur

Det var High noon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Rabattkoden är generell och gäller första köpet i Amazon-appen var det väl? Hade det varit en kod som bara fungerar på toalettpapper hade det varit en annan sak.
Nu blir det som att du räknar med en bonuscheck eller en hundralapp du hittade på gatan i totalpriset.

Håller helt enkelt inte med då jag inte hade några planer på att nyttja deras tillfälliga extra BF-rabatt på annat än just detta, skillnaden enligt mig är att jag väldigt sällan handlar på Amazon så denna kod hade inte nyttjats till något annat, på Ica så hade bonuschecken gått åt oavsett inom någon dag. Men förstår vad du menar. Misstänker att de andra är rätt så trötta på vår konversation om toalettpapper nu så vi kanske ska släppa det. 😀

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Håller helt enkelt inte med då jag inte hade några planer på att nyttja deras tillfälliga extra BF-rabatt på annat än just detta, skillnaden enligt mig är att jag väldigt sällan handlar på Amazon så denna kod hade inte nyttjats till något annat, på Ica så hade bonuschecken gått åt oavsett inom någon dag. Men förstår vad du menar. Misstänker att de andra är rätt så trötta på vår konversation om toalettpapper nu så vi kanske ska släppa det. 😀

Tack för det då det var en rätt så pissig skitdiskussion.

F.ö. så har Glemmy rätt med sitt argument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Dressman 40% på allt vid köp av 2 produkter minst.
https://dressmann.com/sv/

Bra tillfälle om det är något speciellt.
Själv köpte jag lite kalsonger som sweclockers gillar att snacka om, de i bambusviskos som är grymt sköna. Deras premium i modal är de skönaste kallingar som finns, men betydligt dyrare

Även jag föll för grupptrycket och köpte bambuviskos-kallingarna... 52 spänn styck känns klart överkomligt. Ska testas imorgon

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem

Kul att det är fler som brinner för att hitta bra toapapperspriser! Alltid roligt att hitta sitt sammanhang. Extra roligt att fler landat i att det ska mätas i kilopris och att 30 kr/kilot är den gyllene måttstocken. Helt och hållet enig!

För att bidra lite själv så kan jag tipsa om att Harald Nyborg har bra priser. Inget speciellt erbjudande just nu, utan de ligger som normalpris på 33,80 kr/kg:
https://www.harald-nyborg.se/silen-toapapper-3-lags-24-pack

Mjukt och skönt papper. Lätta och fluffiga rullar som inte räcker så länge, men kilopriset är bra så luften är ju inget man går back på.

För övrigt bra priser på stora flaskor duschtvål, shampo, flourskölj och andra förbrukningsvaror också. Man får betala för frakten så kan behöva köpa på sig ett lager för att maxa prisvärdheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Produkt: 324 L Fristående frys från LG (Vit)
Länk: https://www.lg.com/se/kyl-frys/fristaende-frys/gft41swgsz/buy...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5595289
Pris: 6 499 kr

Prisjakt visar stainless steel-modellen som kostar 500 mer än den vita varianten.

Beställde precis en vit åt morsan och fick ner priset till 5 732 kr tack vare att vi reggade henne som medlem hos LG och då får man tydligen 2% rabatt
och sen fick jag en rabattkodkod i chatten häromdan som gav ytterligare 10% CIC_2 (går dock inte att kombinera med andra rabattkoder).

Ett tips, se manualen och säkerställ att ni har ventilation runt om. LG mfl vill ha minst 5cm fritt runt om, även på sidorna. Samt att deras djup är ca 70cm vilket en del missar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Ett tips, se manualen och säkerställ att ni har ventilation runt om. LG mfl vill ha minst 5cm fritt runt om, även på sidorna. Samt att deras djup är ca 70cm vilket en del missar

Oh ja, bra att du nämde det.
Som jag har förstått det så gör för dålig ventilation och/eller för hög/låg temperatur runt om, att skåpet drar mer ström, men ändå fungerar.
LG angav bara klimatklass T (18-43ºC) på säljsidan och den som morsan köpte ska stå i ett garage, som förvisso har radiatorer, men tempen kanske kryper ner under 10ºC ibland.
I product information sheet står det dock att den klarar SN-T (SN (subnormal): 10-32 ℃ N (normal): 16-32 ℃ ST (subtropisk): 18-38 ℃ T (tropisk): 18-43 ℃)
Och det fick jag även bekräftat via epost till LG's support så, korta versionen angående omgivande temperatur, skåpet är speccat för att stå i 10-38ºC.

Glad fredag, och skål!
Edit. Detta skulle såklart också vara med:

Skrivet av dartan:

Den drar mer ström, riskerar att låta mer, sliter på kompressorn mer och förkortar livslängden (detta om den inte får rätt luftcirkulation/ventilation).

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·