Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolfBlom:

Produkt: Seagate EXOS X20 20TB 512E/4KN 3.5" 7200r/min SAS HDD
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011268667/exos-x20-20tb-51...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7205417
Pris: 3 695 kr

Observera att den här disken har SAS-gränssnitt. Den kan inte anslutas direkt till en vanlig SATA-port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jo, så pass att du är den tredje som tipsar om samma skärm inom loppet av två veckor.

Mvh,

Vän av ordning

Tredje gången gillt, med andra ord! 👍🏻
(sorry!)

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mmm222:

Kräver den här någon form av prenumeration? Såg bara att den fungerar med Life360 kollade deras sida där det finns absolut inget information om hur mycket kostar det. Känns som en liten varning för den. (liksom de vill dölja summan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Kräver den här någon form av prenumeration? Såg bara att den fungerar med Life360 kollade deras sida där det finns absolut inget information om hur mycket kostar det. Känns som en liten varning för den. (liksom de vill dölja summan)

Ja det framgick inte direkt tydligt men hittade en länk:

https://www.life360.com/plans-pricing/
Verkar som att man klarar sig med gratisalternativ om man inte behöver historik. Gold kostar $15 per månad men verkar innehålla någon form av försäkringar etc.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Ja det framgick inte direkt tydligt men hittade en länk:

https://www.life360.com/plans-pricing/
Verkar som att man klarar sig med gratisalternativ om man inte behöver historik. Gold kostar $15 per månad men verkar innehålla någon form av försäkringar etc.

Ohh. Snyggt. Jag gick bara till deras sida sen Membership som visade den här sidan: https://www.life360.com/intl/plans-pricing/ här finns ingen pris. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Ohh. Snyggt. Jag gick bara till deras sida sen Membership som visade den här sidan: https://www.life360.com/intl/plans-pricing/ här finns ingen pris. Tack

Det verkar som att det är meningen att man ska komma till /intl/plans-pricing ("international") så antar att priserna jag hittade bara gäller i USA, men ger nog en fingervisning.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Till alla som köpte EXOS X24-disken:

Klicka för mer information

Hej

Du var en av alla dem som lagt en order på en eller flera Samsung X24 hårddiskar i torsdags/fredags förra veckan. Tyvärr var detta inte en ”Black Friday” kampanj utan ett misstag från en av våra distributörer som matar vår webbutik med priser. Vi ber så mycket om ursäkt för det inträffade jättetråkigt när det händer att det blir ett prisfel på en eller flera produkter. Vi har inte dragit några pengar från ditt kort men det har funnit s en reservation på ditt konto som vi nu tagit bort så dina pengar har aldrig varit borta från kontot, bara reserverade.

Vi har försökt att beställa diskarna från dem se nedan men vi tror inte att vi kommer att få dem, skulle vi mot förmodan få in dem så hör vi oss direkt till dig.

Än en gång ber vi om ursäkt för det inträffade!

Visa mer
Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Woundead:

En uppdatering för intresserade

Fick hem Lenovo Legion R27qe igår (leverans tog ca 3-4 dagar)

Verkar vara en mycket kompetent skärm för priset och sannolikt den bästa "27 1440p IPS 180Hz" per krona som faktiskt stödjer utannonserad uppdateringsfrekvens med moderna utgångar.

Har testat med mitt 4070 super:
180Hz fungerar via displayport (1.4) samt VRR (gsync compatible)
Inga döda pixlar på mitt exemplar
VESA-fäste, bra fot ingår: höj och sänkbar, kan vinklas ca 45° höger/vänster, samt 90° roterbar

Nu har jag fått hem mitt exemplar med. Kan bara hålla med om att det verkar vara en mycket bra och prisvärd skärm. Inga döda pixlar. Foten var redig och synd att låta den vara ouppackad nästan då jag skruvade upp den på arm direkt.

Gick från en 1080p-skärm som är 10 år gammal och trodde inte det skulle bli superstor skillnad då jag inte kör jättekrävande spel oftast men jösses vilka färger och vilken skillnad.
Jag är supernöjd

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Observera att den här disken har SAS-gränssnitt. Den kan inte anslutas direkt till en vanlig SATA-port.

Bra att någon läser, missade det helt och hade nog inte varit så kul att märka senare.
Men det ska väl gå att fixa med ett sas-pci-kort och sladd/adapter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borix:

Bra att någon läser, missade det helt och hade nog inte varit så kul att märka senare.
Men det ska väl gå att fixa med ett sas-pci-kort och sladd/adapter?

Det ska nog funka förutsatt att det finns plats för dessa, till exempel i ett vanligt datorchassi eller en egenbyggd NAS.
Men jag misstänker att diskar av den här storleken är typiska NAS-diskar som oftast hamnar i färdiga NAS:ar med särskilda hårddiskvaggor med integrerade SATA-kontakter. Då lär tyvärr inte några påhängslösningar få plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Nu har jag fått hem mitt exemplar med. Kan bara hålla med om att det verkar vara en mycket bra och prisvärd skärm. Inga döda pixlar. Foten var redig och synd att låta den vara ouppackad nästan då jag skruvade upp den på arm direkt.

Gick från en 1080p-skärm som är 10 år gammal och trodde inte det skulle bli superstor skillnad då jag inte kör jättekrävande spel oftast men jösses vilka färger och vilken skillnad.
Jag är supernöjd

Kul att höra, hade liknande upplevelse från att uppgradera från gamla skärmen

Fördelen med foten också är att vad jag förstår är helt "vesa"-kompatibel samt kan vinkals och roteras så den går ju att återanvända till andra skärmen eller säljas om man inte behöver.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Woundead:

Kul att höra, hade liknande upplevelse från att uppgradera från gamla skärmen

Fördelen med foten också är att vad jag förstår är helt "vesa"-kompatibel samt kan vinkals och roteras så den går ju att återanvända till andra skärmen eller säljas om man inte behöver.

Åhfan. Bra info!

Som det ser ut nu verkar min arm vara på gränsfall till för trött för denna 27" då den vääldigt sakta vinklas neråt med tiden. Så får se om jag kör foten istället eller beställer bättre arm

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Moseby:

Åhfan. Bra info!

Som det ser ut nu verkar min arm vara på gränsfall till för trött för denna 27" då den vääldigt sakta vinklas neråt med tiden. Så får se om jag kör foten istället eller beställer bättre arm

De armar jag haft har man kunnat skruva åt leden så den sitter hårdare, insexnyckel och mutter oftast.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Aphex:

De armar jag haft har man kunnat skruva åt leden så den sitter hårdare, insexnyckel och mutter oftast.

Jo precis. Tittade på leden igår men det är bara en mutter i ena änden och slät yta i andra. Vetifan hur jag löser det. Får se om jag kanske plockar bort skärmen för att försöka dra åt den. Annars flyger väl skiftnyckeln in i skärmen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för tipset på Honeycomb Alpha Flight Control. Går att få 5% extra rabatt för oss snåljopar om man köper presentkort hos eon.
Köpte en till kidsen, nån som har tips på spel förutom microsft flightsimulator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Fosi Audio K5 Pro Gaming DAC
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0BFHFSX4C
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/96-3209814364/Foerstaerkare-Rec...
Pris: 680kr

Inte riktigt all time low, men väl värda priset.
Jag har denna själv till bla ett par X2HR och är väldigt nöjd med ljudet och kvalitén.

Bara för nyfikenhet, hur stor skillnad gör en DAC? Jag har exakt samma hörlurar så blir lite nyfiken hur stor skillnad det gör. Vet att reapriset inte gäller längre men vill mest veta hur stor skillnaden i kvalitet blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilwest:

Bara för nyfikenhet, hur stor skillnad gör en DAC? Jag har exakt samma hörlurar så blir lite nyfiken hur stor skillnad det gör. Vet att reapriset inte gäller längre men vill mest veta hur stor skillnaden i kvalitet blir

Just denna är DAC + förstärkare så det kan definitivt göra en del för hörlurar.

Vill du nörda ner dig på en vetenskaplig nivå rekommenderar jag https://www.audiosciencereview.com

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Har någon köpt Sony WH-1000XM4 hörlurar i den nuvarande försäljningen? Mina i brusreduceringsläge när jag inte lyssnar på någonting gör ett mycket hörbart vitt brus som är ganska distraherande. Jag har också en XM3 från den tidigare serien som är nästan 4 år gammal, men den är helt tyst när den är i brusreduceringsläge och jag lyssnar inte på någonting med den, jag vill bara filtrera bort omgivningsljud. Omvänt, om jag vill göra samma sak med XM4, får jag vitt brus. Jag pratade med Sony och de sa att det tyvärr är så här. Är detta verkligen fallet?

Permalänk
Medlem

Galet vad rea det är på galaxy watch ultra, Inet hade ju också en tidigare. Måste sålt svindåligt med tanke på hur ny den är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avicularia:

Har någon köpt Sony WH-1000XM4 hörlurar i den nuvarande försäljningen? Mina i brusreduceringsläge när jag inte lyssnar på någonting gör ett mycket hörbart vitt brus som är ganska distraherande. Jag har också en XM3 från den tidigare serien som är nästan 4 år gammal, men den är helt tyst när den är i brusreduceringsläge och jag lyssnar inte på någonting med den, jag vill bara filtrera bort omgivningsljud. Omvänt, om jag vill göra samma sak med XM4, får jag vitt brus. Jag pratade med Sony och de sa att det tyvärr är så här. Är detta verkligen fallet?

Jag får vitt brus med mina XM3, det har att göra med hur brusreduceringen fungerar. Borde dock vara samma effekt på XM3 och XM4?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Avicularia:

Skrivet av Seziuo:

Jag får vitt brus med mina XM3, det har att göra med hur brusreduceringen fungerar. Borde dock vara samma effekt på XM3 och XM4?

Det skiljer lite hur märkbart det är mellan modellerna.
https://www.reddit.com/r/sony/comments/i7tzrr/wh1000xm4_white...

Men det kan förstås vara så att de är defekta, att mikrofonen är defekt.https://linustechtips.com/topic/1254546-sony-wh-1000xm...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Galet vad rea det är på galaxy watch ultra, Inet hade ju också en tidigare. Måste sålt svindåligt med tanke på hur ny den är

Ditur har haft det priser på klockan hur länge som helst

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av Seziuo:

Med XM3 hör jag inget vitt brus, men med XM4 finns det ett betydande vitt brus. Faktum är att XM4 beställdes till min fru och hon säger att hon inte har något emot det, så hon behöver inte skicka tillbaka den. Jag är glad att jag inte beställde en till mig själv, även om jag ville det.

Permalänk
Skrivet av Squ1d-:

Produkt: EPOS | Sennheiser GAME ONE Gaming headset (svart)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2369262
Pris: 449kr

Tack för detta tips! Kanske sista chansen att haffa ett backup-par till rimligt pris eftersom de slutat tillverkas?

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Tack för detta tips! Kanske sista chansen att haffa ett backup-par till rimligt pris eftersom de slutat tillverkas?

Inga problem, blev faktiskt precis så för mig. Mina funkar än efter 6 år så köpte nu för backup är riktigt nöjd med dessa lurar så skulle bli tråkigt att behöva hitta nåt nytt som man blir nöjd med!

Jag har faktiskt "försökt" byta hörlurar ett par gånger men inser snabbt att jag saknar mina gamla. Har mest velat byta pga slitage och för att de kanske inte ser så fräscha ut längre, men de funkar iaf

Permalänk
Skrivet av Squ1d-:

Inga problem, blev faktiskt precis så för mig. Mina funkar än efter 6 år så köpte nu för backup är riktigt nöjd med dessa lurar så skulle bli tråkigt att behöva hitta nåt nytt som man blir nöjd med!

Jag har faktiskt "försökt" byta hörlurar ett par gånger men inser snabbt att jag saknar mina gamla. Har mest velat byta pga slitage och för att de kanske inte ser så fräscha ut längre, men de funkar iaf

Samma här, mina har tuffat på i 8 år nu men börjar sjunga på sista versen. Mute-funktionen är halvtrasig och det sprakar en del från högra kåpan på vissa frekvenser har jag märkt.

Drömmen hade varit exakt dessa men trådlösa, men har inte hittat något bra alternativ. Vill ha öppna lurar och då begränsas utbudet rejält har jag märkt.

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Produkt: 27" Odyssey OLED G6 G60SD QHD 360Hz
Länk: https://www.samsung.com/se/monitors/gaming/odyssey-oled-g6-g6...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13620801
Pris: 6990kr

Se nedan vad @ColdBrew skrev för att få ner priset till 5990

"Vill bara inflika om ni använder koden "HAPPYSAMSUNG2024", då får ni ytterligare 1 000 kr avdraget."

Är det lönt att köpa denna skärm även om man inte har en high-end pc eller inte ens en mid-end pc.
Sitter på ett 2060 just nu.
Drömmen är väl att uppgradera ngån gång under nästa år..
Eller man gör bäst i att uppgradera kortet innan man uppgraderar skärm? 🤔
Har en AOC AGON AG273QXPi skrivande stund.

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Är det lönt att köpa denna skärm även om man inte har en high-end pc eller inte ens en mid-end pc.
Sitter på ett 2060 just nu.
Drömmen är väl att uppgradera ngån gång under nästa år..
Eller man gör bäst i att uppgradera kortet innan man uppgraderar skärm? 🤔
Har en AOC AGON AG273QXPi skrivande stund.

Absolut!
Du kommer se större skillnad med en ny oled skärm än med ett ny grafikkort (om du inte hade oled innan).
Det enda som kan vara lite problematiskt är lägre fps, men bildkvalitén är stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cido:

Absolut!
Du kommer se större skillnad med en ny oled skärm än med ett ny grafikkort (om du inte hade oled innan).
Det enda som kan vara lite problematiskt är lägre fps, men bildkvalitén är stor skillnad.

Sweet!
Tack för det, det var allt jag behövde höra,
Skärm beställd 💸💸💸

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

Köpte en 27" Odyssey OLED G6 G60SD QHD 360Hz.Kunde inte låta bli. Jag har varit på jakt efter en ny skärm under en längre tid men har haft svårt för att bestämma mig. Ska bli riktigt kul att se skillnaden från min gamla 1080p skärm.