Paket fast i Torsvik

Permalänk

Paket fast i Torsvik

Jag har nyligen beställt ett paket genom Postnord. Statuset ser ut som följande: Ligger i Torsvik och är på väg, ligger i Torsvik och är på väg, ligger i Torsvik och försenat transport (sedan 1 dag nu). När jag läste runt så står det att till Torsvik ankommer paket som inte lyckades levereras, eller som inte har något address?? Ska jag räkna med att paketet är borttappat? Den har inte varit någon annanstans än Torsvik, beställdes av Netonnet.

Permalänk
Medlem

Vad säger Postnord när du frågar dom?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Ta. det. lugnt.

PostNords volymer går upp flera hundra procent under denna period så bara sitta lugnt i båten och vänta. Exakt vad statusen i PN-appen visar bör du nog ta med en nypa salt. Du bör ge det någon vecka iaf innan du börjar felanmäla etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barafragar:

Jag har nyligen beställt ett paket genom Postnord. Statuset ser ut som följande: Ligger i Torsvik och är på väg, ligger i Torsvik och är på väg, ligger i Torsvik och försenat transport (sedan 1 dag nu). När jag läste runt så står det att till Torsvik ankommer paket som inte lyckades levereras, eller som inte har något address?? Ska jag räkna med att paketet är borttappat? Den har inte varit någon annanstans än Torsvik, beställdes av Netonnet.

En hel dag?

Ring SÄPO!!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

En hel dag?

Ring SÄPO!!

Paketet beställdes ännu tidigare

Permalänk

Massvis av paket passerar Torsvik, typ allt som skickas från Netonnet t ex gör det. I alla fall det jag beställer. Förmodligen massa andra paket som skickas från Jönköpingsområdet med eftersom det finns en hel del lager där. Förseningar händer vid sådana här tillfällen och det är inte konstigt.

Permalänk
Skrivet av Sunnysoda:

Massvis av paket passerar Torsvik, typ allt som skickas från Netonnet t ex gör det. I alla fall det jag beställer. Förmodligen massa andra paket som skickas från Jönköpingsområdet med eftersom det finns en hel del lager där. Förseningar händer vid sådana här tillfällen och det är inte konstigt.

Det var skönt att höra då. Det var just alla de där artiklarna som säger att alla trasiga eller borttappade paket hamnar där som gjorde mig orolig. Grejen jag beställde var inte värdelös eller billig heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barafragar:

Det var skönt att höra då. Det var just alla de där artiklarna som säger att alla trasiga eller borttappade paket hamnar där som gjorde mig orolig. Grejen jag beställde var inte värdelös eller billig heller

Torsvik är en vanlig terminal. Dock har de en del för borttappade paket. Men eftersom ditt är i appen är de inte borttappat. Det är typ paket där etiketten försvunnit.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Tack @Sunnysoda ! Ett av mina större paket från Netonnet hamnade i precis Torsvik. Läste också om alla skadade paket och fick lite panik. Sökte på Torsvik på Swec och hamnade i denna tråd och är lite lugnare nu

Hur har det gått för dig @Barafragar ?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har Torsvik som sista terminal innan utkörning och det har aldrig varit några problem för mina paket. Det är mer så jag kan andas ut när jag ser att det står Torsvik i appen.

Permalänk
Medlem

Torsvik är väl postnords stora main hub?
Torsvik är annars oxå flera andra företags gigantiska main hub.
Netonnet, elgigtanten, ikea osv har sina main lager där.
Jönköping är ju transportsveriges main hub.

Att det ligger kvar i Torsvik postnord nån dag eller 2 extra har nog sin förklaring i att lastbilarna är fulla som ska vidare för det är så jävla mycket mycket paket som skickas denna vecka pga Blackweek/friday hysterin. O sen julhandel på det.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Tack @Sunnysoda ! Ett av mina större paket från Netonnet hamnade i precis Torsvik. Läste också om alla skadade paket och fick lite panik. Sökte på Torsvik på Swec och hamnade i denna tråd och är lite lugnare nu

Hur har det gått för dig @Barafragar ?

Det gick bra, fick min TV utan skador