Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det florerar så många märkliga omdömen/åsikter i gamingvärlden. Det påverkar förtroendet mycket.

Ett exempel. ”Star Wars Outlaws är det 10:e sämsta spelet 2024”: https://youtu.be/8KBqg8noxwQ?si=_B1WULt99FkU6KUP

Jag håller genuint ända in i märgen inte med om det påståendet. Förtroendet skadas hårt och det känns nästan irreparabelt.

Av alla hundratals spel som har släppts är alltså Star Wars Outlaws det 10:e sämsta? Jag har svårt att ta in det/ta det på allvar.

Jag startade star wars outlaw och jag kan med handen på hjärtat säga att DET inte är så dåligt 😊faktiskt ganska kul om än lite klumpiga kontroller, men det kan man ju göra om (pc med kontroller)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Uppenbart tycker han så.
Men också är det hans enda inkomstkälla att göra klipp hela dagarna.
Ditt alternativ är annars att hålla dig till kinesiska mikrobloggar där bara en åsikt får förekomma.

Ett rimligare alternativ är väl att vara snäll mot sig själv genom att inte lyssna på alla dumheter. Att istället dra ner rullgardinen och bejaka det faktum att man inte får ut ett skit av att följa gamingvärlden på sociala medier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Ett rimligare alternativ är väl att vara snäll mot sig själv genom att inte lyssna på alla dumheter. Att istället dra ner rullgardinen och bejaka det faktum att man inte får ut ett skit av att följa gamingvärlden på sociala medier.

Dreamcastguy, Mystic och resten av klickbaitarna har inget med gaming att göra.
De har bara en massa åsikter och gör videos.
Spela spel kan man göra ändå utan deras input.

Permalänk
Medlem

Gillar Mystic, tycker han är trevlig att lyssna på. Sammanfattar veckans PS-nyheter bra och är lugn och sansad, minimalt med klickbait. Dreamcastguy är som han är men det riktiga bottenskrapet hittar du på PSready/XBOXready.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

1½min in i videon:

Targets

* Minimal work by developers

* Significant benefits for gamers

Haha man får väl säga att baserat på andra punkten så misslyckades dom ganska rejält på sina håll. Men med det i åtanke så kanske dom lyckades rejält med första punkten istället.

Permalänk
Medlem

Monster Hunter Wilds pratar performance och det blir pro patch

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6612147/sony-playstation-5-dualse...

Ny limited edition controll om någon gillar den

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag startade star wars outlaw och jag kan med handen på hjärtat säga att DET inte är så dåligt 😊faktiskt ganska kul om än lite klumpiga kontroller, men det kan man ju göra om (pc med kontroller)

Som jag tjatat om tidigare ☺️ så är Outlaws mitt GOTY 2024.
Hoppas på flertalet DLC under 2025 men med tanke på mottagandet så lär inte det hända. 😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Som jag tjatat om tidigare ☺️ så är Outlaws mitt GOTY 2024.
Hoppas på flertalet DLC under 2025 men med tanke på mottagandet så lär inte det hända. 😢

Har spelat kanske 2-3h hittils och det är inte perfekt men det är en bra blandning av olika spel i en star wars miljö. Säger run 8/10 hittills.

Lite Starfield möter uncharted möter star wars.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är man inte ett SW-fan från tidiga tiden så kan jag förstå att man inte höjer på ögonbrynen men jag hade nog inte tyckt spelet var dåligt för det.
Jag tycker att Massive har fångat SW-känslan jäkligt bra.

Permalänk
Medlem

Ska strax börja lira Outlaws! PSSR ändå bättre än FSR i motion?

Så Quality 60fps med PSSR, stänga av motion blur och chromematic osv?

Permalänk
Medlem

Läcker kontroll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Ska strax börja lira Outlaws! PSSR ändå bättre än FSR i motion?

Så Quality 60fps med PSSR, stänga av motion blur och chromematic osv?

Beror nog på hur känslig du är och hur du spelar spel.

Jag har testat och trixat med Avatar sedan senaste patchen och FSR ger lite skarpar bild på vissa objekt och det är det läget jag kör numera.
Men det är ingen jättestor skillnad och döm om min förvåning att spelet varken blev bättre eller sämre! 🤯
Trodde story, gameplay, kontrollen osv. skulle förbättras avsevärt eftersom många på nätet gjort gällande att Avatar var ospelbart innan på Pro…

Permalänk
Medlem

Har spelat kanske 2-3h hittils och det är inte perfekt men det är en bra blandning av olika spel i en star wars miljö. Säger run 8/10 hittills.

Lite Starfield möter uncharted möter star wars.

Håller med. Få menar att det är ett perfekt spel. Men att utnämnda det till ett av de sämsta spelen 2024 är bara fånigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Men det är ingen jättestor skillnad och döm om min förvåning att spelet varken blev bättre eller sämre! 🤯

Nöjer man sig får man Ugly Sonic.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Beror nog på hur känslig du är och hur du spelar spel.

Jag har testat och trixat med Avatar sedan senaste patchen och FSR ger lite skarpar bild på vissa objekt och det är det läget jag kör numera.
Trodde story, gameplay, kontrollen osv. skulle förbättras avsevärt eftersom många på nätet gjort gällande att Avatar var ospelbart innan på Pro…

En sak kan ju iofs göra spelet ospelbart utan att det påverkar storyn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nöjer man sig får man Ugly Sonic.

Så kan det vara och är man anal kan man missa bra spel.
Valet är fritt som tur är.

Permalänk
Medlem

Hogwards är magiskt vackert!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Så kan det vara och är man anal kan man missa bra spel.
Valet är fritt som tur är.

Jag missar bra spel hela tiden. Finns inte en chans att jag hinner spela allt jag vill spela. Så då har man "lyxen" att vara nästan hur petig som helst.

Permalänk
Medlem

Bortsett från Astro Bot kan man lika gärna vänta 1-2 år innan man köper spel numera med tanke på de aldrig verkar vara färdigutvecklade.

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om att man kan vinna en 30 års jubileums-dualsense i dagens lucka hos Proshops kalender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=yRHeHnmKO-o

Bortsett från Astro Bot kan man lika gärna vänta 1-2 år innan man köper spel numera med tanke på de aldrig verkar vara färdigutvecklade.

På sätt och vis är det här om att man numera inte kan spela day one överdrivet. Det gäller pc mkt mer än konsol. Och så här har det alltid varit. Förr i tiden var det ännu värre. Buggarna försvann aldrig. Det finns många många buggar i klassiska nes-spel. Man minns dem till och med från barndomen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

På sätt och vis är det här om att man numera inte kan spela day one längre är överdrivet. Det gäller pc mkt mer än konsol. Och så här har det alltid varit. Förr i tiden var det ännu värre. Buggarna försvann aldrig. Det finns många många buggar i klassiska nes-spel. Man minns dem till och med från barndomen.

Man får också ha i åtanke att omfattningen är så ofantligt mycket större nu än då. Många AAA-titlar utvecklades av ett team på en handfull personer, var väldigt linjära och även ganska korta jämfört med de flesta av dagens spel.

Det är ingen som tvingar någon att varken förhandsboka eller spela något på releasedagen och det finns till och med en hel subreddit som kallas patientgamers. Man har egentligen ingenting att vinna på att spela något dag ett; det är både dyrare, finns fler buggar och det enda positiva är väl att man stöttar utvecklarna och tillfredställer sin egen otålighet. 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Man får också ha i åtanke att omfattningen är så ofantligt mycket större nu än då. Många AAA-titlar utvecklades av ett team på en handfull personer, var väldigt linjära och även ganska korta jämfört med de flesta av dagens spel.

Det är ingen som tvingar någon att varken förhandsboka eller spela något på releasedagen och det finns till och med en hel subreddit som kallas patientgamers. Man har egentligen ingenting att vinna på att spela något dag ett; det är både dyrare, finns fler buggar och det enda positiva är väl att man stöttar utvecklarna och tillfredställer sin egen otålighet. 🙂

I story-spel tycker jag att man tvingas nästan att spela day one om man inte vill ha några spoilers. Men det är en genre som är undantag.

Själv köper jag sällan spel till fullpris. Men jag väntar inte hellre många år för att få dem för 100 sek. Jag brukar köpa mina spel för 300-400. Något enstaka spel fullpris, och något enstaka för liten rea (typ 549 istället för 749). I år har har dock köpt FF7 Rebirth och Astro bot till fullpris. Men har betalt typ 650 sek totalt för God of War Ragnarrök och Spider Man 2. Så har har ofta tålamod.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag köpte PSVR2 för några månader sedan men har inte spelat så mkt. Väntar in linser så att jag slipper repa dem. Killer apps för mig är framför allt GT7 och No mans sky.

Nu är det mkt rea. Nästan alla VR-spel är på rea. Platta spel har jag koll på, men mycket sämre med VR. Jag vill köpa 3-4 spel nu på rean i lite olika genrer. Har ni några rekommendationer?

Men jag kommer att vänta in linserna innan jag börjar spela VR på allvar.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett. Vem är återförsäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Aldrig sett. Vem är återförsäljare?

Om du menar linserna så kan man köpa såna här.
https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/playstation-...
https://www.vr-rock.com/products/psvr-2-prescription-lenses

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Om du menar linserna så kan man köpa såna här.

Nej, inlägget är raderat ovan... vet inte varför han tog bort.