Windows.old går ej ta bort (mappen)

Permalänk
Medlem

Windows.old går ej ta bort (mappen)

Jag installerade Windows 11 igår för att uppdatera till 24H2
Och det blev en Windows.old efter det.
Men någon som vet varför inte den mappen går att ta bort?
Själva innehållet i mappen o allt är borta som jag tog bort, men själva "windows.old" mappen går ej att ta bort.

De har något också Admin rättigheter att göra så jag inte kan ta bort den.

Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

https://support.microsoft.com/en-us/windows/delete-your-previ...
Denna kanske kan hjälpa dig. Innehållet finns där initialt, för att man skall kunna göra en återställning till tidigare version.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

eller också väntar man i 10 dagar så raderas den automagiskt

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

Jag installerade Windows 11 igår för att uppdatera till 24H2
Och det blev en Windows.old efter det.
Men någon som vet varför inte den mappen går att ta bort?
Själva innehållet i mappen o allt är borta som jag tog bort, men själva "windows.old" mappen går ej att ta bort.

De har något också Admin rättigheter att göra så jag inte kan ta bort den.

Någon som har något tips?

Använd Disk Cleaner (Diskrensning på svenska) så kan du välja att ta bort föregående Windows installation där, alternativt vänta 10 dagar så försvinner den automatiskt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Använd Disk Cleaner (Diskrensning på svenska) så kan du välja att ta bort föregående Windows installation där, alternativt vänta 10 dagar så försvinner den automatiskt

Testade de nu precis, går inte ta bort den via diskrensningen heller.

Hur kommer de sig att man behöver vänta 10 dagar annars så försvinner den automatiskt?

Så ser de ut när jag försöker ta bort den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

eller också väntar man i 10 dagar så raderas den automagiskt

Hur kommer de sig att den försvinner automatiskt efter 10 dagar? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

Hur kommer de sig att man behöver vänta 10 dagar annars så försvinner den automatiskt?

Det sade de inte. De säger att den försvinner efter 10 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

Så ser de ut när jag försöker ta bort den

<Uppladdad bildlänk>

Söker du i startmenyn och klickar kör som administratör?

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

För att Microsoft ger dig tio dagar att ångra uppgraderingen så att du kan backa tillbaka till den tidigare installationen.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

Microsoft har bestämt att användare har 10 dagar på sig att ångra uppgraderingen om det skulle uppdagas problem med den nya utgåvan av operativsystemet. Det är en väl avvägd tid för att hinna göra alla tester och bekräfta att programvarorna fungerar som tänkt. När perioden har passerat så anses inte "backupen" behövas längre och då aktiveras ett väntande raderings-kommando.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

Här är fyra metoder att på hur du tar bort windows.old, kanske någon av dem fungerar för dig:

Delete Windows.old Folder in Windows 11
https://www.elevenforum.com/t/delete-windows-old-folder-in-wi...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"