Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Mus/Tangentbord med löstagbar kabel.

Permalänk
Medlem

Mus/Tangentbord med löstagbar kabel.

@inet letar efter mus och tangentbord med löstagbar kabel men det är inget ni listar under egenskaper, hade varit trevligt att kunna filtrera på det.

Permalänk
Medlem

Åtminstone Logitecs trådlösa tangentbord och möss fungerar med USB och om jag får killgissa så stämmer det nog för en majoritet av dom andra tillverkarna också.

Eller letar du specifikt efter en trådad mus med t.ex. usb-c uttag i musen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Eller letar du specifikt efter en trådad mus med t.ex. usb-c uttag i musen?

Ja, har mus och tangentbord kopplat till skärmen så känns lite onödigt med 2m kabel.

edit: I första hand letar jag efter mekaniskt tangentbord med lös kabel.

Permalänk
Medlem

Alla trådlösa som laddas med kabel kan användas med kabel. Och även om inte data skulle skickas via kabeln så kan du ju använda den samtidigt som du laddar och då blir det ju ingen skillnad.

Undantaget är väl Apple Magic Mouse eftersom laddporten sitter på undersidan.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6602086/hyperx-alloy-origins-core...
https://www.inet.se/produkt/6103852/ducky-zero-mx2a-brown-ful...

Funderar på ett av dom, har inget emot att det har trådlöst så länge det går att avända med enbart kabel som ducky't.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Ja, har mus och tangentbord kopplat till skärmen så känns lite onödigt med 2m kabel.

edit: I första hand letar jag efter mekaniskt tangentbord med lös kabel.

Alla Ducky-tangentbord har löstagbar kabel. De nya modellerna kör vanlig USB-C-kontakt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Alla Ducky-tangentbord har löstagbar kabel. De nya modellerna kör vanlig USB-C-kontakt.

Jo jag såg det, är väldigt sugen på ett Ducky Zero MX2A.

Permalänk
Inet
Skrivet av suhrim:

@inet letar efter mus och tangentbord med löstagbar kabel men det är inget ni listar under egenskaper, hade varit trevligt att kunna filtrera på det.

Hej,

Tack för feedback, har fört vidare till vår produktchef för tangentbord.

Tyvärr verkar det vara en specifikation vi sällan får till trådbundna tangentbord, även om många har löstagbara kablar nu för tiden, så det är inget vi har kunnat inkludera enkelt och tillförlitligt – men vi ska kika på det.

Som de andra varit inne på här så är trådlöst ett väldigt bra alternativ, då får du garanterat löstagbar kabel och möjlighet att köra helt utan.

//Backe

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@inet tack, det är ingen annan som listar det heller men det vore kul om nån startade

blev att jag beställde trådlöst, nu ska jag bara hitta en mus också (som funkar för en vänsterhänt). Fast får kanske bli att modda en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

@inet tack, det är ingen annan som listar det heller men det vore kul om nån startade

blev att jag beställde trådlöst, nu ska jag bara hitta en mus också (som funkar för en vänsterhänt). Fast får kanske bli att modda en.

Jag är vänsterhänt och kör med Logitech G Pro wireless mouse, kan varmt rekommenderas.

Permalänk
Inet
Skrivet av suhrim:

Hej igen,

Förstår, hoppas du blir nöjd!

Nu kanske du redan spanat in dem, men om du är ute efter en trådlös för vänsterhänta kan vi tipsa om att det går att byta plats på sidoknapparna på Logitech G PRO Wireless och Logitech G Pro 2 Lightspeed, så att de sitter på höger sida istället för på vänster.

Pro 2 har bland annat USB-C och bättre prestanda, men båda är väldigt trevliga gamingmöss om man vill ha något lätt och neutralt.

Om du hittar andra intressanta modeller för vänsterhänta får du gärna tipsa oss också, det är ett sortiment som vi gärna breddar.

//Backe

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet

Hade inte kollat på dom så ett stort tack för tipset. Logitech G PRO Wireless verkar intressant, går det köra den på kabel eller är det bara för laddning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

@Inet

Hade inte kollat på dom så ett stort tack för tipset. Logitech G PRO Wireless verkar intressant, går det köra den på kabel eller är det bara för laddning?

Spelar det någon roll egentligen? Den trådlösa anslutningen är snabbare än trådad ändå enligt Logitech.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Spelar det någon roll egentligen? Den trådlösa anslutningen är snabbare än trådad ändå enligt Logitech.

Inte jättestor ville mest veta 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Inte jättestor ville mest veta 😅

Den går utmärkt att köra med kabel om du mot förmodan skulle vilja det.