Slank monitorarm för montage nära vägg

Permalänk
Medlem

Slank monitorarm för montage nära vägg

Hej på er

Jag undrar om ni har tips på en monitorarm (för 1 skärm) som är slimmad och inte bygger mycket från väggen?
Skrivbordet ska alltså stå mot väggen, och det är ett lite tight utrymme.

Har el-bord, så väggfäste funkar inte.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Hej på er

Jag undrar om ni har tips på en monitorarm (för 1 skärm) som är slimmad och inte bygger mycket från väggen?

Tack!

Kan du inte montera armen längre ut på skivan (off center) och så kan du drag in den slimmat mot väggen? Så jag gör iaf. Min är inte slimmad

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kan du inte montera armen längre ut på skivan (off center) och så kan du drag in den slimmat mot väggen? Så jag gör iaf. Min är inte slimmad

Armen jag har nu bygger ca 12 cm även om armen kommer så mycket från sidan som möjligt. Bästa vore om det fanns nån lite smuttare lösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Armen jag har nu bygger ca 12 cm även om armen kommer så mycket från sidan som möjligt. Bästa vore om det fanns nån lite smuttare lösning

Takfäste där den kan åka upp?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Ska den vara justerbar eller statisk och du inte bara vill ha ett stativ som tar plats?
Det finns ju fixerade som i princip bara är en pinne som man fäster på kanten (kanten kan ju också fräsas ut lite så att bordet kan stå i princip precis intill, även om man inte vill det med höj och sänkbart).

https://www.clasohlson.com/se/Multibrackets-M-deskmount-Basic...
Som den, men bygger ju ändå ut en del. 35+48 till monitorns baksida, men det gör ju original-stativ också ofta. Och sladdar ska bökas med.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk

Hej.
Jag vet inte om det är en sån här lösning du söker men det funkade för mig när mina gamla monitor armar stack ut för mycket.
Höjden går att justera kanske 10-15 cm och det går att gömma kablar inne i armen även om det nog inte är tänkt att man ska göra det. Kan eventuellt bli problem om man ska ha armen i högsta läget.
Jag har en hdmi, elkabel och en usb inne i varje arm utan problem.

Slank monitorarm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Hej på er

Tack!

Denna https://www.power.se/datorer-och-surfplattor/bildskarmar-och-... kanske fungerar?

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL16...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem

Jag har en dubbel monitorarm från Logilink och tycker den är riktigt bra. Det här bör vara motsvarande för en skärm: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4678945

Jag skulle kunna mäta hemma hur mkt utrymme som krävs, men det är inte mycket som behövs bakåt.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU