Blockera (nästan all) åtkomst till LAN för web proxy genom reverse proxy
Försöker klura ut hur jag ska lösa problemet men har helt enkelt fastnat i tankeverksamheten..
Satt upp en web proxy, som jag kommer åt genom nginx proxy manager, men som i nuläget har full åtkomst till LAN.
Dvs, alla webgränssnitt jag kan surfa på lokalt (unraid, *arr, dns-webui, router webui osv osv), kan jag också surfa på genom web proxyn.
Det är ju så klart helt åt helsike på alla sätt och vis så försöker ju då stänga av all access för web proxyn på LAN (utöver mina två DNS-servrar, nginx proxy manager och så klart routern) innan jag kan använda den.
Men i och med att jag använder nginx proxy manager så hjälper det ju inte om jag blockerar web proxyn i routern för LAN-trafik (förutom DNS då) då det är NPM's IP som syns/används om jag förstått det rätt (har även försökt blockera web proxyn utan framgång).
Men att blockera LAN-åtkomst för nginx proxy manager är ju desto omständigare. Den behöver ju helt enkelt tillgång till LAN då enheterna den skickar trafik till ligger på LAN.
Både nginx proxy manager och web proxyn körs som docker container på en och samma host (men det finns ju såklart möjlighet att köra dem i olika nät (custom bridge, macvlan osv).
Ber om ursäkt om det är olidligt rörigt, men det är helt enkelt för att det är precis lika rörigt i huvudet just nu. Så helt enkelt plågsamt jobbigt att få ut det i skrift så att det går att förstå vad det är jag vill och vad det är jag försöker göra.
Hur hade du satt upp det? Har jag tänkt helt fel med att försöka blockera det i routern? Ska jag istället göra på något annat sätt?