Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

The Rig på Amazon Prime.

Välgjord med bra skådespelare och stundtals riktigt spännande.
Den hade dock mått bra av att ha en eller två avsnitt ytterligare, eftersom slutet lämnade några frågor.

Kom ju en säsong 2 nyligen, men det kanske är den du menar.
Kan bli en tredje också.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av F7um:

Just nu: Paradise - Sterling K Brown bra skådis.

The day of the Jackal - bra skit
Landman - bra skit

Ted Lasso - Alla bör se detta mästerverk!

Också börjat titta på Paradise. Känns bra såhär 3 avsnitt in och jag vill definitivt se mer.

Permalänk

Better Call Saul, better than Breaking Bad.
Sådan skruvad humor om en självdestruktiv individ spelad av Bob Odenkirk, Rhea Seehorn är också väldigt bra i den.
Pachinko är väldigt bra

Permalänk
Medlem

Babylon berlin - Första säsongen är ett mästerverk.
Alfamän - Spank humorserie, rätt rolig med alla spretiga ytligheter.
Resident alien - Alan Tudyk!

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

The Day of the Jackal från 2024 (handlar om en yrkesmördare som ändå är mänsklig och gör misstag) - 8/10 sjukt bra serie faktiskt
Landman från 2024 (handlar om en familj inom oljebranschen) - 7/10 också riktigt bra serie

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Silo! jävligt bra imo

Permalänk
Medlem

Min rekommendation på sådant som går just nu är Severance, just nu i S02, lite nytänk som gör att den känns fräsch. Känslan i serien är annars lite lik "Tales from the loop".
Detta leder till rekommendation av gammal serie, om någon här på forumet inte sett Tales from the loop så är ju helgen räddad. Ni kan tacka mig senare...

Permalänk

Sweetpea. Var bra tycker jag och lite oväntad.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkIII | AMD 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-I | 2x2TB Samsung 990 Pro | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | G.Skill 64GB DDR5 6000MHz | Noctua NH-L12 | Corsair SF750 | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Går bra att stanna efter säsong 1 men man blir sugen på mer. Jag tycker dock inte att det övriga säsonger är dåliga men ja det spårar lite.
Gillar man serier som t ex From och Lost (inte fullt så spårat) så kommer man nog gilla övriga säsonger också.

På tal om serier man sett senast så betade jag också av From

From
En amerikansk familj ska på husvagnssemester och fastnar i en småstad, där de snabbt inser att de som hamnar där inte kan ta sig därifrån.
Mystik, drama, skräck, thriller.
Lite en blandning mellan Lost och The Walking dead.
Säsong 1 finns på Netflix, hela S1-4 finns på TV4 Play.
Jag och tjejen tyckte den var bra, lite väl skruvad från och till men ändå bra skådespel, atmosfär och stämning.
Känns som att den kommer spåra rejält.

Fastnade också för From på Netflix så jag fick fixa till min Pi-hole så jag kunde se 2 och 3 på TV4.
Säsong 4 släpps 2026.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Sopranos givetvis!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Kom ju en säsong 2 nyligen, men det kanske är den du menar.
Kan bli en tredje också.

Jag glömde skriva att jag sett färdigt den inkl säsong 2🙂
Får hoppas på en tredje säsong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Lower Deck S06E06, börjar närma sig sitt slut

Jag misstänker att du menar S05E06 (?) då Paramount+ sagt att det inte kommer bli någon Säsong 6
Antar att det är Star Trek Lower Decks du menar (?)

Utöver det...

Black Lightning
Netflix

Ungefär samma sorts kvalité som Arrow och The Flash... fast man bygger mycket mer runt "social justice hero" istället. Började kika då det stod att denna försvinner från Netflix 8:e februari... men bara det faktum att den fick 4 säsonger är lite förvånande då det är en rätt seeeeeeg serie.

Den har/hade säkert sin målgrupp, dock vill jag inte väva in för mycket av den skit som finns i verkligheten i superhjälte serier som... för mig... handlar om att "fly verkligheten" ett tag. Men som sagt, den hade säkerligen sin målgrupp och enbart för att man själv kanske inte ligger i den gör ju inte serien till automatisk "skit". Men lite för seg för mig till en början, tänkte ge det ett par avsnitt till och se om både pacing/handling blir lite bättre... annars får det bli en av väldigt få serier jag inte ser klart... tvångssyndrom att se klart allt man påbörjar är inte alltid så bra

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Jag misstänker att du menar S05E06 (?) då Paramount+ sagt att det inte kommer bli någon Säsong 6
Antar att det är Star Trek Lower Decks du menar (?)

😂 Japp, helt rätt S05E06 - Of Gods and Angles.

Permalänk

Silo S2 var väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Wolf Hall

Svt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

High potential, Disney+

En amerikansk version av den franska serien HPI.

ABC släpper imorgon avsnitt 12, men på D+ finns endast 3 än så länge.

Ingen serie man ska analysera för hårt, utan bara drifta med i, men jag gillar den hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tooompa88:

Silo S2 var väldigt bra.

Lång transport till två ganska bra avslutande avsnitt skulle jag säga om säsong 2.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Monster (anime) och Severance

Permalänk
Medlem

Har nog sett den 10 gånger:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Tack för tipset. Är inne i en deckar-period där Shetland och Whitechapel är de senaste titlarna.

Går det att göra nåt åt den usla kvalitén på SVTPlay? Har kollat så inte begränsad bandbredd är ikryssat.

Gammal inspelning så vet inte om det lätt kan bli bättre. Är ju en nackdel med större skärmar. Finns på DVD för 99 kr ink uppföljande serien "Morden" som kanske ger bättre bild.
https://www.ginza.se/product/graven-morden-box/321013/

Visa signatur

Z690,14700K,4080

Permalänk
Medlem

Cross, tyckte jag var väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Såg klart s2 av squidgames i helgen och igår började vi på s2 av Silo, hoppas den håller samma klass som s1

Permalänk

Ghosts
Börjat titta på amerikanska versionen av brittiska Ghosts.
Är på S01E10 just nu och det funkar. Lagom med 20 minuters avsnitt.

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem

Ser på Legion för tillfället säsong 1 på Disney plus. Jäklar vad creapy den serien är alltså.

Permalänk
Medlem

1. Fringe
1. Battlestar Galactica
1. Star Trek [TOS, TNG, DS9, Voyager, Picard, Discovery]
1. Farscape
1. Chernobyl
1. Stranger Things
1. Twin Peaks
1. Black Mirror
1. Game Of Thrones
1. South Park

2. The Expanse
2. Heroes
2. Star Trek: Strange New Worlds
2. X-Files
2. The 100

2.5. Lost

3. Stargate SG-1 & Atlantis
3. Star Trek: Enterprise

4. Allt annat egentligen. Det är svårt för något som inte är sci-fi att fånga mig, men förra året blev jag väldigt positivt överraskad av The White Lotus. Men har man inte sett Fringe, BSG och/eller Twin Peaks, så tycker jag att man borde. Att inte ha sett dem är lite som att inte ha sett GoT eller Stranger Things. Med det sagt har jag själv inte sett Sopranos eller The Wire. Skulle vilja rekommendera Farscape lika starkt, för den som är sugen på något helskevt med stora doser sex och dråplig humor, som ändå lyckas behålla allvaret, vilket för att vara sci-fi är unikt (vad jag vet iaf).

Visa signatur

Syntwave - Retro - Sci-fi - Neon - Brädspel (18XX) - Java - Gym

Permalänk
Medlem

Åremorden (Netflix, 5 avsnitt)

"En polis från stockholm som blivit föremål för en internutredning flyr till Åre för att ladda batterierna, men när en flicka försvinner blir hon indragen i fallet".

Är lite seg i början men blir bättre. Ingen "värm" serie ialla fall. Svag 4 av 10.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Ludwig (2024) 6 episoder

Sett hela serien då jag har tillgång till BBC men den har även börjat läggas upp på SVT play nu för den som gillar lättillgänliga serier.
Cozy-mystery med twist skulle jag kalla det, karaktärerna och dialogen är i min åsikt top notch och en andra säsong ska var beställd av BBC men inte börjat spelas in än vad jag förstått så man väljer själv om man hoppar på nu eller tittar när det finns mer att se.
Anser det vara servärd även om man inte tvunget uppskattar genren i sig.

Permalänk
Medlem

Paradise, Disney+

Tycker den är bra, lite störande med hoppen ibland.
Men ser fram emot att följa.

Försökte även med Legion på D+, men vilken dynga.

Permalänk
Medlem

Avseende: Grannar Emellan.
https://www.sweclockers.com/forum/post/20680581

Det släpptes en säsong 5 på SvT.
Alla säsonger dvs. 6-10 går att se via NRK Play även i Sverige via deras hemsida eller deras streaming App, dock med norsk text så kanske inte något för alla.

Side om Side - Grannar Emellan

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pielso:

1. Fringe
1. Battlestar Galactica
1. Star Trek [TOS, TNG, DS9, Voyager, Picard, Discovery]
1. Farscape
1. Chernobyl
1. Stranger Things
1. Twin Peaks
1. Black Mirror
1. Game Of Thrones
1. South Park

2. The Expanse
2. Heroes
2. Star Trek: Strange New Worlds
2. X-Files
2. The 100

2.5. Lost

3. Stargate SG-1 & Atlantis
3. Star Trek: Enterprise

4. Allt annat egentligen. Det är svårt för något som inte är sci-fi att fånga mig, men förra året blev jag väldigt positivt överraskad av The White Lotus. Men har man inte sett Fringe, BSG och/eller Twin Peaks, så tycker jag att man borde. Att inte ha sett dem är lite som att inte ha sett GoT eller Stranger Things. Med det sagt har jag själv inte sett Sopranos eller The Wire. Skulle vilja rekommendera Farscape lika starkt, för den som är sugen på något helskevt med stora doser sex och dråplig humor, som ändå lyckas behålla allvaret, vilket för att vara sci-fi är unikt (vad jag vet iaf).

Wow, bra bingat om det här är vad du såg senast

Visa signatur