Corsairs VD: GTA VI kommer i tid till PC

Permalänk
Melding Plague

Corsairs VD: GTA VI kommer i tid till PC

Andy Paul tror att PC-versionen sannolikt släpps tidigt nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det kommer ett år efter lanseringen av PS6. Gäller att kunna sälja spelet till en ny konsolgeneration först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det kommer ett år efter lanseringen av PS6. Gäller att kunna sälja spelet till en ny konsolgeneration först.

Vi hörde det här först! Trippeldoppa.

Permalänk
Medlem

Orka hypa. Det kommer när det kommer.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Corsairs VD?? Ok han gissar vilt.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Orka hypa. Det kommer när det kommer.

Känner lite samma sak. Jag kan vänta

Permalänk
Medlem

Sålänge spelet blir grymt kan jag vänta länge

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Corsairs VD?? Ok han gissar vilt.

Japp haha, inte första gången heller. Han försöker bara hålla uppe det störtande aktiepriset, finns inget värde alls i det han säger, ingen nyhet.

Permalänk
Discokungen

Jag håller med Tomas! Inte en chans att det är kort tid mellan konsol och PC-släppen. Men jag har tröttnat på Rockstars dumheter och tänker ändå inte köpa det förrän det varit ute på PC ett bra tag. Den som väntar på något gott!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

"Det enda kända om lanseringen är att spelet kommer till PlayStation 5 och Xbox Series X/S i år och till PC året efter."

Rockstar/T2 har väl sagt noll om en PC version själva hittills? I press releasen nämns endast Xbox/PS5. Känns som citatet får det att låta som att det är officiellt att det kommer till PC året efter konsolversionerna, men det har väl endast varit rykten?

https://www.take2games.com/ir/news/rockstar-games-announces-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

"Det enda kända om lanseringen är att spelet kommer till PlayStation 5 och Xbox Series X/S i år och till PC året efter."

Rockstar/T2 har väl sagt noll om en PC version själva hittills? I press releasen nämns endast Xbox/PS5. Känns som citatet får det att låta som att det är officiellt att det kommer till PC året efter konsolversionerna, men det har väl endast varit rykten?

https://www.take2games.com/ir/news/rockstar-games-announces-g...

Ja, det känns som att Herr Sjörövar-VD har tagit en rövare för att få lite gratis uppmärksamhet...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Syltmunken:

Vi hörde det här först! Trippeldoppa.

Trippeldoppa är ju exakt vad de gjorde med femman. Eller egentligen kvadruppeldoppa...
PS3, Xbox 360 September 2013
PS4, Xbox One November 2014
PC April 2015
PS5, Xbox Series Mars 2022

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Skrivet av Thomas:

Trippeldoppa är ju exakt vad de gjorde med femman. Eller egentligen kvadruppeldoppa...
PS3, Xbox 360 September 2013
PS4, Xbox One November 2014
PC April 2015
PS5, Xbox Series Mars 2022

Nej, vore ju ingen direkt chock om de kör samma strategi igen...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll att den ”bara” kommer ett halvår efter PS5-versionen.

Hur ska man inte få spelet sönder-spoilat? Är det ett alternativ att leva under en sten i ett halvår? Jag spelar det på konsol, inte pc. Day one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det spelar ingen roll att den ”bara” kommer ett halvår efter PS5-versionen.

Hur ska man inte få spelet sönder-spoilat? Är det ett alternativ att leva under en sten i ett halvår? Jag spelar det på konsol, inte pc. Day one.

Samma här, skulle vara för plågsamt att orka vänta till PC

Permalänk

Blir förvånnad om det det tar mer än 6 månader efter konsollansering med tanke på PC:n status på spelmarkanden denna gång.
Hur som helst så blir det inget köp på konsol denna gång om rycktet att det ska köras i hackiga 30 fps stämmer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Det beror absolut på hur nära nästa konsolgeneration är att släppas. Om det vid spelsläppet är ~1 år till nya generationens konsoler så kommer Rockstar att släppa till den innan PC, liksom de gjorde med XBOX360/PS3 -> XBOX ONE/PS4 -> PC. Om glappet är större, säg två år, så blir det förmodligen PC härnäst.

Fått känslan av att PC-marknaden är skräp i Rockstars ögon - tredje klassens gamers. Vore kul om de överraskade och släppte spelet till PC samtidigt som PS5/XBOX X|S.

Permalänk
Medlem

Så fort det släpps till PC finns risken att DRM knäcks. Det lär ju kunna gå rätt snabbt. Sen kan de säga hejdå till att kunna kränga spelet för 1000:- eller mer som det ryktas om att det kommer kosta. Jag kommer inte köpa det för mer än typ 300:- Betalar aldrig mer för spel. Så för min del är det rätt oväsentligt när det släpps.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

Orkar inte vänta på PC-releasen, så det blir som tidigare, att man köper spelet och konsolen det släpps till och spelar skiten ur det fram tills PC-releasen blir av då man köper det igen och spelar skiten ur det en andra gång, fast denna gången i äkta 4K med ultra-inställningar. Konsolen säljer man av.

Permalänk
Musikälskare

Det måste mjölkas först, kommer ta ett tag innan det kommer till PC

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tycker den herrn ska vara mer orolig över kvalitén på 12VHPWR-kablarna de skickar med sina PSU:er...

https://youtu.be/6FJ_KSizDwM?si=bHyguiUrorZpYxg0

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Det har inte släppts nåt bra GTA sen Grand Theft Auto: Vice City 2002 ändå så.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-4200U @ 1.60Ghz
8mb ram
500mb hårddisk

VroooM!

Permalänk
Skrivet av kleine:

Håller helt med, senaste bajset är inte ens värt att spela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Det beror absolut på hur nära nästa konsolgeneration är att släppas. Om det vid spelsläppet är ~1 år till nya generationens konsoler så kommer Rockstar att släppa till den innan PC, liksom de gjorde med XBOX360/PS3 -> XBOX ONE/PS4 -> PC. Om glappet är större, säg två år, så blir det förmodligen PC härnäst.

Fått känslan av att PC-marknaden är skräp i Rockstars ögon - tredje klassens gamers. Vore kul om de överraskade och släppte spelet till PC samtidigt som PS5/XBOX X|S.

Var det inte någon annan spel Studio som konverterade över konsol versionen till pc (tror det var nummer 4) ?

Vet inte om det var samma sak med 5:an, poängen är att Rockstar inte tekniskt sett rört PC (men det beror på om också 5 gjordes av någon annan).

Men har de inte alltid varit en konsol Studio först och främst (redan från Playstation 1)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jag tror det släpps först till PS5 Pro 60fps tre månader efter till PS5 30fps och ytterligare 3 månader senare till Xbox. Sedan släpps det på PC och PS6 ungefär samtidigt.

Permalänk
Testpilot

Har en lös plan att köpa ett beggat PS5 eller XSX (vilket nu som går att få tag på billigast vid köptillfället), införskaffa GTA VI och spela igenom kampanjen, för att sedan sälja av allt igen. Det handlar inte allt för mycket om att jag är överdrivet hypad för spelet, utan mer att jag vill inte ha några spoilers – vilket kommer vara en nästintill omöjlighet att undvika utan att stänga av bredbandet.

Däremot för online-komponenten av spelet har jag inga problem att invänta PC-släppet som sker vid senare tillfälle, även om det visar sig bli över ett år efter konsolsläppet. Är ändå något jag uteslutande kommer spela med vänner och bekanta, där de flesta har noll intresse av konsolspelande och kommer invänta PC-versionen både för kampanjen och flerspelarläget.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll när det släpps.
Förstör inte upplevelsen med att spela det på en sketen PS5. Det blir att vänta på PC för den bästa versionen.
Låt trötta konsol-folket beta testa spelet innan, dom har väll endå inga spel att spela 😄

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Blir inget köp för min del. Efter TakeTwo försökte utrota single-player moddning är det 110% boycott som gäller.

Det var redan ett stort snedsteg att femman borde fått titlen "Faceplant Simulator 2013" då parkour är totalt hopplöst jämfört med San Andreas.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Skrivet av kleine:

Föredrar San Andreas själv men Vice City var bra.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Var det inte någon annan spel Studio som konverterade över konsol versionen till pc (tror det var nummer 4) ?

Vet inte om det var samma sak med 5:an, poängen är att Rockstar inte tekniskt sett rört PC (men det beror på om också 5 gjordes av någon annan).

Men har de inte alltid varit en konsol Studio först och främst (redan från Playstation 1)?

Det är Rockstar.
Vad menar du med tekniskt sett ej rört PC?
GTA och RDR2 är PC versionen dom bästa så jag vill nog påstå att dom tekniskt rör PC på en rätt hög nivå.
Du kanske blandar ihop med den oomtyckta remastern av GTA3/VC/SA om att det är annan studio

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc