Missa inte Amazon Primedays i Dagens fynd

Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk

Dags för en skvätt Agitator igen.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Fick inte med glaset men smuttar ett kvalitetsprov rev skalet av 3 citroner ner i lite 80% sprit, lät stå ett par veckor och hade i 7dl kokt sockerlag(180g) idag, imorgon blir det avsilning och buteljering. Rätt bra bett i den!

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Fick inte med glaset men smuttar ett kvalitetsprov rev skalet av 3 citroner ner i lite 80% sprit, lät stå ett par veckor och hade i 7dl kokt sockerlag(180g) idag, imorgon blir det avsilning och buteljering. Rätt bra bett i den!

Finns väl bara en sak att säga... Chin chin...

https://www.youtube.com/watch?v=lbCd-eFQllM

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Finns väl bara en sak att säga... Chin chin...

https://www.youtube.com/watch?v=lbCd-eFQllM

Blev inte fullt så illa som i klippet, men fick nog öka på sockerlagen. 1,2 liter fick jag totalt, borde således vara ca 26%. Buteljerade i småflaskor, lär räcka länge...ingen större likörvän men kul att bjuda gäster på

Redigering då det blev en sån med, som lock på en oväntat produktiv dag

Visa signatur

Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Westmalle Trappist Tripel

Permalänk
Medlem

Blev lite Irish Coffee ikväll. Så jäkla gott.

Permalänk
Medlem

For peates sake i vanlig ordning.....

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av amebixx:

For peates sake i vanlig ordning.....

Prisvärd
Islay mist funkar också, men vill minnas den är lite mildare.
Vill du istället testa kliva upp ett snäpp, testa the Ileach för en riktigt prisvärd Single Malt Islay whisky.
Därifrån och framåt så går det bara utför
...

Här blev det en Talisker Distillers edition (som jag gav en kompis som fyllde år men fick smaka) och en slurk från min Arran heavily peated.
Båda är relativt lika varandra med en del initial värme och sen ganska mycket sälta och rök efter det.

Förvånande nog så kändes Taliskern "snällare" att dricka - men kanske inte så konstigt då Arran är några procent starkare.
Båda riktigt bra! Taliskern kunde kanske inte riktigt för mig rättfärdiga det högre priset, men är inte säker...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Lite jämförelse mellan Hampden Great House 2021 vs 2024.

2021 bjuder på en rundare och mildare doft, fruktig och härlig smak och en längre eftersmak.

2024 lite fränare med viss aceton-doft, inte lika mogen och fruktig.

Vinnare, 2021.

Permalänk
Inaktiv

En Heineken och lite koskenkorva.

Permalänk
Medlem

Jst nu dricker vi grannens finkel! Funkar bra här!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Trevlig helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Trevlig helg
<Uppladdad bildlänk>

Trevlig Helg!

För min del blev det Glenallachie 12 år i glaset ikväll (igen).

Permalänk
Medlem

Trevligt jag drack den tidigare idag
Glenallachie 12 är en av mina favoriter
Det har jag nog nämt tidigare😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Trevlig Helg!

Sitter med samma och en Stigbergets West Coast Ipa

Permalänk
Medlem

Surly Brewing - Abrasive DIPA

God syrlig sträv DIPA med karaktär
Alkoholstark men smakar inte sprit...
Gillade den!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Trevlig Helg!

Har hört mycket bra om den, den ska definitivt införskaffas någon gång framöver.

Här blev det Whiskyns motsvarighet till Pripps Blå i helgen, men den gjorde sitt jobb ändå.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

På båten igen, då blir det lapin och ful-whiskey. 15% rabatt i tax-freen, så 15-årig Highland Park och Johnnie Walker Black Ruby (aldrig testat) inköpt.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Allt prat om whisky gjorde mig törstig 😁
Skål

Permalänk
Medlem

Gött! Perfekt som efterrätt/digestif.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En Bottle of Britain (Spitfire) och Viking Hjärta (Highland Park 15y)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

En Bottle of Britain (Spitfire) och Viking Hjärta (Highland Park 15y)
<Uppladdad bildlänk>

Trevligt! Och vad glad jag blir att se det lilla glaset, en riktig klassiker!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Trevligt! Och vad glad jag blir att se det lilla glaset, en riktig klassiker!

57% finne skiner igenom…

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Caol Ila 12

Permalänk
Inaktiv

Öl och turkisk peppar snaps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Westmalle Trappist Tripel

Bra grejor. Snygg flaska också. 8 av 10 klosterruiner; i en tråkigare flaska hade det blivit 7 av 10 - jag tyckte den smakade liite spritigt på något sätt.

Köpte en Waterloo till melodifestivalen, måste nog säga att det var en av de sämre belgiska ale jag druckit. Kanske har jag redan recenserat den, eller så bara jag tänkte det. Men den är ju ändå drickbar. 6 av douze pointe får den, med några veckors eftertanke. Problemet var nog mestadels att jag upplevde den som extremt fruktig, nästan lite söt.

O'Hara's Irish Red 4.3% blev det till dagens potatis med rostbiff och tomatsås, bra kombination. Relativt alkoholsvag, aningen tunnare i smaken än en del starkare öl såklart. Känns ofiltrerad (vilket är bra), men vet inte om så är fallet. 8 av 11 Scarlett. Skulle absolut gärna se den här i folkölsvariant.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Hedersmedlem

Dricker sån här hipster-öl en fin söndag som idag.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya