Anmäl dig till Roborock Challenge!

Max nedgraderar abonnemang för kunder med livet ut-rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Om vi struntar i rabatten så känns det som att ingen streamintjänst 2025 borde begränsa kunderna till endast 1080p.

Äsch då, min TV klarar ändå inget högre

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller skiljer sig erbjudandet via mail från det som visas på hemsidan? På hemsidan står det ju att div tvkanaler ingår men inte i mailet?

Permalänk

Körde halva priset nägra år tills jag insåg att även det var för dyrt för vad de erbjöd.

Permalänk
Skrivet av Finnpajsarn:

Jag håller med, plus att med premium fick man lite extra kanaler också att se på..

Så länge jag får sånt som Wahlgrens värld är jag nöjd

Permalänk
Medlem

Tittade på HBO MAX när det kom och tyckte verkligen om streamingtjänsten. Sedan blev det mindre och mindre och nu har jag tittat framåt på 2025 vad de säger ska komma( i usa troligtvis ) och inget lockar. Så nu blir det att stänga av MAX. Har ändå Netflix, Disney+, Skyshowtime kvar så jag klarar mig nog jättebra. Tycker att 50% dealen är okej genomförd från MAX sida.

För mig förstördes det mer när det blev MAX istället för HBO MAX. Bryr mig inte alls om sakerna som brukar visas på kanal 5 och sådant material. Och fast det ska vara Discovery så finns det inga rena dokumentärer där man visar byggen, bara "drama-dokumentärer" mer. Har hittat Get.factual på Youtube som är lite intressanta dokumentärer på.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Jag undrar lite vad ARN hade haft för synpunkt på detta.
Om man nu hade livet ut rabatt med då gällande villkor så borde det väl rimligen gälla livet ut...? Mao hade man 4k med rabatt då, livet ut, så borde det väl vara 4k med rabatt livet ut, utan ändringar...?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Uppskattar HDR men svårt att motivera att betala extra för det. Stannar på standard.

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk

Jag har också fått mailet. Tycker fortfarande det är ett ok pris men smärtgränsen börjar nås.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Hade bestämt mig att om de tar bort 4k från mitt abonnemang så skippar jag Max lite av princip då jag är trött på att streamingleverantörerna ska ta extra betalt för 4k istället för för antal strömmar. Betalar man för antal strömmar så hade det till stor del även löst delning av konton.
Får se hur jag gör då priset inte är så farligt men jag har bara sett totalt 3 avsnitt av en serie sen i Jul.....

Permalänk
Medlem

Man kan lägga 15K+ på ett grafikkort utan problem, men när ens HBO abonnemang höjs med 20 kr i månaden då blir det för mycket för vissa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoiKoo:

Man kan lägga 15K+ på ett grafikkort utan problem, men när ens HBO abonnemang höjs med 20 kr i månaden då blir det för mycket för vissa..

Lett !

Permalänk
Medlem

Jag tittar knappt på MAX ändå.
Behåller standard.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Tycker utbudet är skit ändå så ingen större förlust.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | ASUS Prime RX 9070 XT OC | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Inte för att vara sån men "livet ut" är bara en PR grej. Inga erbjudanden varar livet ut.

Marknadsföring… eftersom de inte specificerar vems liv… ditt eller tjänstens/produktens…

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av k4rst3n:

Inte för att vara sån men "livet ut" är bara en PR grej. Inga erbjudanden varar livet ut.

Jodå, det går att ordna 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag undrar lite vad ARN hade haft för synpunkt på detta.
Om man nu hade livet ut rabatt med då gällande villkor så borde det väl rimligen gälla livet ut...? Mao hade man 4k med rabatt då, livet ut, så borde det väl vara 4k med rabatt livet ut, utan ändringar...?

Jag ser egentligen inget problem med detta. De vill få bort "specialabonnemanget" som alla livstidare fick så jag tycker man ska se det som en prishöjning av abonnemanget, vilket de får göra enligt det avtal man ingick. Du får ju behålla samma innehåll som tidigare och fortsatt livstids 50% och de höjde priset på abonnemanget genom att ge möjligheten att flytta över till deras nyare variant premium. De hade också kunnat höja priset på "legacy"-abonnemanget med 20 kr/mån men då haft kvar den gamla varianten. Jag tycker det var helt ok utfört av dem.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Kör på 1080p-abonnemanget. Vill jag se en film i 4K HDR så finns andra metoder. Så sällan som de har filmer jag vill se så borde jag egentligen säga upp abonnemanget helt, men vill inte gå miste om 50%…

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Hade kvar den tack vare lågt pris trots rätt trist innehåll men när den bytte till Max det blev uppenbart var detta var på väg sade jag upp.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk

Japp, fick mejlet idag. Lite fult att de inte kan erbjuda halva priset på premium oavsett när man som livet ut medlem väljer att ev uppgradera. Sitter fortfarande på en tv utan 4K och HDR så känns inte alls motiverat att uppgradera nu. Anledningen till att jag kör Max fortfarande är ju ju för att det är ett så pass lågt pris ändå. Används inte särskilt ofta av mig men min fru kollar någon serie där ibland.
Till er som anser att det inte är så farligt med en tjuga mer i månaden, det var inte särskilt länge sedan man fick allt för 44.50kr/mån nu snackar vi typ 100% ökning sedan dess, just saying. (om man väljer premium då)

Permalänk
Skrivet av Ortovox:

Hade bestämt mig att om de tar bort 4k från mitt abonnemang så skippar jag Max lite av princip då jag är trött på att streamingleverantörerna ska ta extra betalt för 4k istället för för antal strömmar. Betalar man för antal strömmar så hade det till stor del även löst delning av konton.
Får se hur jag gör då priset inte är så farligt men jag har bara sett totalt 3 avsnitt av en serie sen i Jul.....

Hade de gått på antal strömmar som en lösning mot delning så... Hade det varit rätt sweet!
Jag kan lätt vänta en timme/dag/vecka om det råkar vara upptaget.

Men överlag är jag rätt less på att det ska hållas på, kunde man inte fått ha ett abb och så var det bra med det? Vad kan Svenson betala per månad för streaming, 200kr? 300?
Istället för att man ska behöva byta och vara less hela tiden, kunde man bar haft en tjänst för samma pris som man ändå betalar och haft allt där.
Sen kunde man drömma om att dessa 300 kr delades upp i slutet av månaden och fördelades ut mellan de som skapat det du tittade på den månaden. Ny bra film som alla tittar på -> massa cash.

Permalänk
Medlem

Jag har "före standard" men varför är jag debiterad 129 kr och inte med 50% rabatt?

Permalänk
Medlem

Vänta nu, vad blir standard? 640x480?

Permalänk
Medlem

På tok för lite med nytt material på HBO.. börjat tröttna och funderar på att säga upp själv.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Bara att säga upp nu då. Använde bara till att se Friends, och ljudet har varit out of sync utan fix på 6 månader.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag betalade 699:- /år när det var HBO, allt i högsta kvalité.
När dom bytte skulle dom ha 1600:- nånting för samma plan.
Sa upp direkt och abonemanget fick löpa ut.
Nu köper jag nån månad eller två om året för at binge kolla på nya säsonger av saker, funkar bättre för mig.

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk

Bästa som finns är serier, hade lätt betalat upp till typ 1000kr i månaden om dom pumpa ut stora mängder serier som är superbra. Tyvärr har alla tjänsterna väldigt begränsat utbud med serier som är riktigt bra. Bara netflix som har mer än ett fåtal bra serier, det gör ju att det knappt är värt att betala något för det lilla man får

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Nu fick jag mailet, så jag nappade på Premium för halva priset. 🙂

Hur gjorde du? är det bara att byta till premium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taxas:

Hur gjorde du? är det bara att byta till premium?

Det finns en länk i mailet. Det står även att om du gör någon ändring utöver hur det strikt står i erbjudandet kommer den tidigare rabatten upphöra.

Permalänk
Medlem

The Last of Us.
Kanske den bästa serien jag sett på år och dag. Tillräckligt skäl att vara kvar för mig. Än så länge.
Men i övrigt är det tunt, det håller jag med om. Jag skulle just rekommendera Fringe, kanske en av de i övrigt bästa serier jag nånsin sett. Fick också se om den med min son och då mitt minne är glest så blev det som att se den på nytt (nästan). Det var en riktig höjdare, igen. Men, Fringe har nu lämnat Max...

Permalänk
Medlem

Tyckte det var hyggligt att man kunde få premium/4k för halva priset, jag nappade direkt då vi tittar ganska mycket på HBO. Jag var övertygad om att erbjudandet skulle försvinna när det ändrades till Max.