Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Det är ingen huvudvärk med de inbyggda apparna enligt mig. Det skulle vara reklamen som youtube har ifall man inte vill betala.
Plex eller Jellyfin är gratis och funkar bra för mig som bara vill spela upp material från PC:n. Det blir rätt hz, DV, HDR etc automatiskt.
På datorn sätter man upp en server och på tv:n laddar man hem en app som spelar upp trådlöst från datorn.

Följ bara denna guide så har du youtube reklamfritt : https://www.reddit.com/r/LGOLED/comments/wzs6hg/adfree_youtub...

Funkar finfint på min C3:a.

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

@AndersB grymt, det måste jag testa. Stort tack

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Jo men visst har vi det installerat o testat det med,men håller apple tv som mycket bättre på alla punkter

Det kan jag tänka mig men jag har inga större krav än att snabbt kunna spela upp en film på tv:n trådlöst och jag gillar att jag kan använda LG:s tv-dosa för att kontrollera spelaren.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Det kan jag tänka mig men jag har inga större krav än att snabbt kunna spela upp en film på tv:n trådlöst och jag gillar att jag kan använda LG:s tv-dosa för att kontrollera spelaren.

Bara man själv är nöjd så
Brukar alltid testa tvns egna appar etc direkt när köpt ny TV, och kan ju intyga att LGs webOS är ju bäst av alla enligt mig. Samsung, ganska ok, philips funkar, sämst är panasonic, konstigt nog med sin riktiga annars bra byggkvalitet på sina oleds och bra smidiga menyer,men smart tv kan absolut inte kalla deras system gällande appar😮😄
Så webOS är ju klart bäst av alla dom jag testat senaste 5 åren iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Appar i smartsystemet vs. AppleTV (eller annan fristående) är typiskt att man kan mycket väl bli nöjd med det system som följer med. Eftersom det kostar 2000 kr och kräver lite tid och insatser att testa exempelvis ATV4K så gör man inte det utan det är något man egentligen inte riktigt kan föreställ sig utan att faktiskt betala för det. Då är man gärna nöjd med det man har, särskilt nu när man lagt ned tid på det hela och jobbat sig runt begränsningar och besvär.

Den som däremot testat AppleTV (eller annat då) och under åren byggt sin användning runt den lösningen tenderar ofta vilja fortsätta med AppleTV etc. framför de inbyggda systemen. Delvis lite av samma orsak att man är bekväm med det man har. Men också att när man faktiskt testat de inbyggda systemen var man inte helt nöjd med alla delar, särskilt prestanda, men också struktur, tillgänglighet och andra faktorer som reklam.

På det finns också det långsiktiga perspektivet när åren går och det är dags att byta TV. Med AppleTV är man igång på två röda och allt är som förr där man direkt njuter av nya TV:ns bättre bildprestanda. Med ny TV och kanske ett helt nytt operativ måste man där börja om hela processen på nytt. Även om fortsätter med samma TV-tillverkare så gör dessa ofta om sina system med några års mellanrum och det är nu något helt annat man möter.

Nu finns det förstås många som kan gå de omvända vägen, likt att lämna AppleTV etc. och hoppa över till det inbyggda systemet. Där finns en annan gemensam nämnare i att man har ganska enkla krav. Finns SVT Play, TV4, Netflix och Youtube? Tack, det räcker. Kanske man en gång skaffade AppleTV för att komma runt ett kasst system på den gamla TV:n och den nya TV:ns system fungerar mycket bättre.

Fint skrivet Thomas!
Ditt inlägg borde pinnas i tråden eller refereras till på framsidan av forumet. Otroligt välskrivet! Genomstrålar erfarenhet, kund och produktkännedom ut i fingerspetsarna. Att en expert som du fortfarande håller tråden vid liv är helt otroligt. Kan ju dock betyda att du gillar LG C-serien eftersom du annars hade kunnat vara någon annastans

Du är en riktig toppenkille! Jag har ingenting att bidra med här och nu idag annat än att ge en tumme upp för ditt inlägg. Nu låter jag kanske sarkastisk men det är det inte alls tanken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Fint skrivet Thomas!
Ditt inlägg borde pinnas i tråden eller refereras till på framsidan av forumet. Otroligt välskrivet! Genomstrålar erfarenhet, kund och produktkännedom ut i fingerspetsarna. Att en expert som du fortfarande håller tråden vid liv är helt otroligt. Kan ju dock betyda att du gillar LG C-serien eftersom du annars hade kunnat vara någon annastans

Du är en riktig toppenkille! Jag har ingenting att bidra med här och nu idag annat än att ge en tumme upp för ditt inlägg. Nu låter jag kanske sarkastisk men det är det inte alls tanken.

Hear hear 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Nu finns det förstås många som kan gå de omvända vägen, likt att lämna AppleTV etc. och hoppa över till det inbyggda systemet. Där finns en annan gemensam nämnare i att man har ganska enkla krav. Finns SVT Play, TV4, Netflix och Youtube? Tack, det räcker. Kanske man en gång skaffade AppleTV för att komma runt ett kasst system på den gamla TV:n och den nya TV:ns system fungerar mycket bättre.

För mig blev det tvärtom, använde TVn tills LG började trakassera mig dag in och dag ut med LG channels, uppdateringar, tvingande acceptans av en massa avtal där jag verkade sälja min själ till självaste satan och lite till plus nyheter om deras spioneri på vad jag tittar på (använder som PC skärm).

Det blev sladden av TVn och en Nvidia Shield samt Xiomi box inkopplad istället.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

För mig blev det tvärtom, använde TVn tills LG började trakassera mig dag in och dag ut med LG channels, uppdateringar, tvingande acceptans av en massa avtal där jag verkade sälja min själ till självaste satan och lite till plus nyheter om deras spioneri på vad jag tittar på (använder som PC skärm).

Instämmer! Inte riktigt vad jag förväntade mig, med tanke på priset på deras OLED's.

Hur pass vass är Xiomi box för 4K mm? Går det att installera något "rent" OS på den, eller måste jag välja att dela min data med LG eller Kina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Håller med. Har en ~workaround i att jag bara loggar in på mitt LG Account när jag ska uppdatera appar, och annars är utloggad. Det löser långt ifrån allt, men man slipper iaf få reklam maskerad som "notifications" dagarna i ända vilket jag spammades med förr.

Mkt nöjd med mina LG TVs som skärmar, men blir riktigt irriterad på alla firmor inklusive LG som säljer en premiumprodukt till en och sen helt utan skrupler börjar använda ens TV som reklamplats, som dessutom blir mer å mer omfattande ju mer tid som går.

Eller ständigt utmanar en med nya reklamtrix, popups och annan skit man måste arbeta emot år ut å år in. Allt för att fortsätta plocka hem ytterligare vinster på ens bekostnad, långt efter att affären är avslutad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Instämmer! Inte riktigt vad jag förväntade mig, med tanke på priset på deras OLED's.

Hur pass vass är Xiomi box för 4K mm? Går det att installera något "rent" OS på den, eller måste jag välja att dela min data med LG eller Kina?

Jag valt att dela min data med USA och Kina lika mycket och balansera mellan supermakterna.

Alternativet var att använda LGTVn och dela min PC skärm med enbart USA.

Xiomi box 4k fungerar faktisk lika bra som Nvidia Shield och är billigare, jag kör projektivt launcher eller vad det heter på båda. SVT, IPTV, TV4 all TV relaterad på Xiomin med soap opera effect på max pga fotbolsmatcher.

Nvidia Sheild är det filmer som gäller, Plex, Netflix, HBO Max etc. fungerar fint, fint och LGn känns mycket bättre köp nu när nätverksladden är av.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av eucalyptus:

Fint skrivet Thomas!

Tack! Nu är jag ingen expert – det är andra som väljer att kalla mig expert. En expert för mig är den som kan förklara den fysikaliska processen bakom en OLED och hur de lyckas komma på att deuterium ökar ljusutbytet. Detta är för mig expertnivå och där inte jag.

Ska jag vara högtidlig kan jag kalla mig för en kurator. Jag kurerar information och sätter det i större sammanhang. I internetåldern skulle titeln Explainer förmodligen passa bättre.

C-serien har gått från klarhet till klarhet senaste åren. Tycker LG på den bildtekniska fronten kommer närmare styrkorna hos både Sony (färgprecision, nyansering) och Panasonic (kontrast och ljusuthållighet) på samma gång. Och jag kör en 42C2 som bildskärm.

Permalänk
Medlem

Kom nån update idag. 23.20.54
Vart kan man kolla vad som ändras?
Hade vart nice med mer kontroll över skärmsläckarläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krait78:

Jag kommer aldrig mer köpa LG tv sedan dom började tvinga på en reklam i sina TV.
Vet inte om det är något du bryr dig om, men det kanske räcker som anti-motivering?

Skrivet av Magicanz:

Är definitivt ingen rolig tanke... Är dock fullt medveten om att orsaken varför Smart-TV kan vara så "billigt" som det är är just all data de samlar in och de annonser de visar. Lite nätverks-mojo borde ju kunna hjälpa iallafall.

Skrivet av Zyzlite:

Vilka tillverkare har inte det?
Jag vet att både Samsung och Philips har det iallafall.

Svar på diskussionen i Dagens Fynd, Diskussionstråden:
”Smart TVs screenshot what you watch several times a second – even over HDMI” (flatpanelsHD)
En anledning till att aldrig använda den smarta delen av sin smart-TV, om du värnar om din privacy. Jag har inte min LG OLED uppkopplad längre, kör allt genom HTPC.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Infiniti:

”Smart TVs screenshot what you watch several times a second – even over HDMI” (flatpanelsHD)
En anledning till att aldrig använda den smarta delen av sin smart-TV, om du värnar om din privacy. Jag har inte min LG OLED uppkopplad längre, kör allt genom HTPC.

Fast samma studie visar att ingen data samlas/skickas om man optar ut i inställningarna.

Huruvida man använder den smarta delen eller inte är ju irrelevant dock, det enda du kan göra om du inte litar på opt out är som sagt att se till att den inte har internetåtkomst.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Fast samma studie visar att ingen data samlas/skickas om man optar ut i inställningarna.

Huruvida man använder den smarta delen eller inte är ju irrelevant dock, det enda du kan göra om du inte litar på opt out är som sagt att se till att den inte har internetåtkomst.

Och du litar på det? Finns en bakdörr, så finns alltid möjligheten att staten/skurkar/storföretag använder det, speciellt om du använder det som TV.

Ja, jag vet alla har "ren mjöl i påsen" men den påsen kanske betraktas som smutsigt om 10 år om regimen förändras?

Slutsats, koppla ur TVn om du använder den som PC skärm. En potentiell riskhärd mindre...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Reklam och övervakning. Trevligt.

Sitter på en 10+ år gammal Samsung just nu, och blir litet ledsen när jag hör hur saker har blivit. Och med tanke på åldern på TVn, känner jag att jag behöver hänga med bättre, så jag är redo när den brakar.

Fråga: Är det nån skillnad i vilka tillverkare som funkar bra ihop med HTPC?

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Reklam och övervakning. Trevligt.

Sitter på en 10+ år gammal Samsung just nu, och blir litet ledsen när jag hör hur saker har blivit. Och med tanke på åldern på TVn, känner jag att jag behöver hänga med bättre, så jag är redo när den brakar.

Fråga: Är det nån skillnad i vilka tillverkare som funkar bra ihop med HTPC?

Sannerligen en tråkig utveckling. Vet inte riktigt vad du syftar på med ”funkar bra ihop med”. Tror inte det skiljer något specifikt då TV:n endast agerar bildskärm för en PC i fallet HTPC.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk

Vi har en B3 (https://www.lg.com/se/tv-soundbars/oled/oled55b36la/) som har strulat något kopiöst..

För någon månad sedan var det en tvingande uppdatering, varpå vi inte kunde komma åt några appar utan att godkänna denna update. Uppdateringen i sig krävde inlogg på LG (som vi använt sedan tidigare) bara det att detta inte heller fungerade längre då "regionen" i tv:n helt plötsligt var "fel". Blev ett jäkligt långdraget case med deras support under flera tillfällen, där de inte kunna regga om kontot för SE marknaden, men tillslut löste det sig.

Nu, för någon vecka sedan, kanske två, så dök det upp en ny uppdatering. Funderade länge och noga om jag verkligen vågade hämta hem den, och så fick det tillslut bli. Den hämtas hem -> Installeras -> Ber mig starta om TVn. - Kolsvart. Det enda ljuset tvn ger ifrån sig är den rödblinkande power-knappen. Den vägrar slå på sig vad jag än gör, och efter kontakt med både LG och power (där jag handlade) får jag till mig att tvn behöver in på "reparation".

Är väldigt nyfiken på att höra om det finns fler här inne som stött på liknande problem, och om det potentiellt kan finnas en lösning utan att behöva leva utan tv i ytterligare veckor/ kanske månader..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

Vi har en B3 (https://www.lg.com/se/tv-soundbars/oled/oled55b36la/) som har strulat något kopiöst..

För någon månad sedan var det en tvingande uppdatering, varpå vi inte kunde komma åt några appar utan att godkänna denna update. Uppdateringen i sig krävde inlogg på LG (som vi använt sedan tidigare) bara det att detta inte heller fungerade längre då "regionen" i tv:n helt plötsligt var "fel". Blev ett jäkligt långdraget case med deras support under flera tillfällen, där de inte kunna regga om kontot för SE marknaden, men tillslut löste det sig.

Nu, för någon vecka sedan, kanske två, så dök det upp en ny uppdatering. Funderade länge och noga om jag verkligen vågade hämta hem den, och så fick det tillslut bli. Den hämtas hem -> Installeras -> Ber mig starta om TVn. - Kolsvart. Det enda ljuset tvn ger ifrån sig är den rödblinkande power-knappen. Den vägrar slå på sig vad jag än gör, och efter kontakt med både LG och power (där jag handlade) får jag till mig att tvn behöver in på "reparation".

Är väldigt nyfiken på att höra om det finns fler här inne som stött på liknande problem, och om det potentiellt kan finnas en lösning utan att behöva leva utan tv i ytterligare veckor/ kanske månader..

De kan såklart komma hem och göra en felsökning om du lyckas övertala dem, men det betyder inte att lösningen kommer snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Sannerligen en tråkig utveckling. Vet inte riktigt vad du syftar på med ”funkar bra ihop med”. Tror inte det skiljer något specifikt då TV:n endast agerar bildskärm för en PC i fallet HTPC.

För några sidor sedan läste jag om problem att få igång 'TrueCinema' (vet inte vad det är) på en HTPC<->TV-kombo. Som svar såg jag att någon sade att just det är en anledning till att mediaspelare (tror nVidia Shield Pro nämndes specifikt) är populära - för att de funkar out-of-the-box.

Då killgissade jag att det finns TVn som det är enklare/svårare att få att lira ihop med HTPC.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Du kör uppenbarligen TVn uppkopplad. Har du någon gång kört med VPN? Det brukar ju vara ett sätt att medvetet förvilla regionskodning.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Skrivet av medbor:

De kan såklart komma hem och göra en felsökning om du lyckas övertala dem, men det betyder inte att lösningen kommer snabbare

Det var föreslaget från LGs sida. De bad om att få återkomma med ev. Datum då tekniker kommer ut, varav bästa uppskattning av kundtjänst vad ’någon gång framåt slutet av mars’, men senast i april’.

Permalänk
Skrivet av lincoln:

Du kör uppenbarligen TVn uppkopplad. Har du någon gång kört med VPN? Det brukar ju vara ett sätt att medvetet förvilla regionskodning.

Stämmer bra! Och mjaa, jag är inte helt säker på hur vpn fungerar, men har nordvpn på telefonen och laptopen. Främst för att kunna kika på mina diverse streamingtjänster när jag är utomlands. Kan det verkligen ha påverkat tvn? Kollar på nativeapparna och castar inte eller så här hemma..

Permalänk
Medlem

1. Koppla ur TVn
2. Varför uppdaterar du en 2 år gammal TV? Vad förväntar du att det ska hända förutom ett tyngre OS som kommer att göra din system trögare?
3. Uppdatera inte en TV som är äldre nåt år, LG bryr sig nog inte så mycket om såna TV då det gäller förbättrad bildkvalite etc, förutom att installera fler spionprogram och reklam.
4. Koppla ur TVn!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stämmer bra! Och mjaa, jag är inte helt säker på hur vpn fungerar, men har nordvpn på telefonen och laptopen. Främst för att kunna kika på mina diverse streamingtjänster när jag är utomlands. Kan det verkligen ha påverkat tvn? Kollar på nativeapparna och castar inte eller så här hemma..

Tja, då är det nog det som har hänt.

Även om jag skulle framlägga/gissa på en trovärdig bakomliggande förklaring (jag kan komma på flera), vet jag inte vad det skulle tillföra, eftersom det egentligen bara är LG I kombination med app-tillverkaren, som kan säga om det verkligen är rätt.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Skrivet av Yasko:

1. Koppla ur TVn
2. Varför uppdaterar du en 2 år gammal TV? Vad förväntar du att det ska hända förutom ett tyngre OS som kommer att göra din system trögare?
3. Uppdatera inte en TV som är äldre nåt år, LG bryr sig nog inte så mycket om såna TV då det gäller förbättrad bildkvalite etc, förutom att installera fler spionprogram och reklam.
4. Koppla ur TVn!

Har gjort detta, fick en ganska rejäl felsökningsguide av lgs support men det är ingen skillnad -,- Varför skulle jag inte uppdatera..? Borde man inte lita på specifikt lg som tillverkare, eller menar du att operativsystem överlag blir sämre av uppdateringar?

Den första uppdateringen som orsakade problem var dessutom obligatorisk, så den kom man inte undan..

Permalänk
Skrivet av lincoln:

Tja, då är det nog det som har hänt.

Även om jag skulle framlägga/gissa på en trovärdig bakomliggande förklaring (jag kan komma på flera), vet jag inte vad det skulle tillföra, eftersom det egentligen bara är LG I kombination med app-tillverkaren, som kan säga om det verkligen är rätt.

Just det problemet löste ju sig dock? Problemet nu är svartskärm och blinkande powerlampa. Med den gemensamma nämnaren att det vid båda tillfällen har strulat efter att tvn uppdaterats. Men det är nog som du säger lika bra att bara bita i det sura äpplet och lämna in den.

Synd bara att man missar Melodifestivalen igen…

Permalänk
Medlem

Har gjort detta, fick en ganska rejäl felsökningsguide av lgs support men det är ingen skillnad -,- Varför skulle jag inte uppdatera..? Borde man inte lita på specifikt lg som tillverkare, eller menar du att operativsystem överlag blir sämre av uppdateringar?

Den första uppdateringen som orsakade problem var dessutom obligatorisk, så den kom man inte undan..

Jag har min C3:a urkopplat, inga frågor om uppdatering överhuvudtaget senaste 6 månaderna. Finns ingen som helst anledning till att uppdatera en "äldre" TV heller. De buggar TVn har brukas fixas inom något år innan tillverkaren riktar blicken till nästa årsmodell. Operativsystem blir mer krävande ju nyare som installeras. Din gamla processor i TVn kommer per automatik blir långsammare i och med att dessa är ämnade för nya TV modeller med bättre prestanda.

Lita inte på LG, det är det sista företaget jag skulle lita på. Använd din TV som bara TV. Koppla in en Nvidia Shield TV eller Xiomi Mi om du vill spara pengar. Men för guds skull, ha inte TVn inkopplat, det blir bara elände.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Yasko:

Jag har min C3:a urkopplat, inga frågor om uppdatering överhuvudtaget senaste 6 månaderna. Finns ingen som helst anledning till att uppdatera en "äldre" TV heller. De buggar TVn har brukas fixas inom något år innan tillverkaren riktar blicken till nästa årsmodell. Operativsystem blir mer krävande ju nyare som installeras. Din gamla processor i TVn kommer per automatik blir långsammare i och med att dessa är ämnade för nya TV modeller med bättre prestanda.

Lita inte på LG, det är det sista företaget jag skulle lita på. Använd din TV som bara TV. Koppla in en Nvidia Shield TV eller Xiomi Mi om du vill spara pengar. Men för guds skull, ha inte TVn inkopplat, det blir bara elände.

Använder du tvn för appar, eller har du IP-TV/ puck/ castar du? För mig gick det nämligen inte att öppna någon av mina appar utan att uppdatera mjukvaran, då apparna i sig också krävde uppdateringar. Så var så illa tvungen.

Känns ju rätt trist att sitta på en tv för dryga 18tkr som inte håller i mer än 2 år. Har en Samsung frame i köket (32’’) som kontinuerligt har uppdaterats sedan ish-2019 som aldrig har strulat liksom.

Permalänk
Medlem

Just det problemet löste ju sig dock? Problemet nu är svartskärm och blinkande powerlampa. Med den gemensamma nämnaren att det vid båda tillfällen har strulat efter att tvn uppdaterats. Men det är nog som du säger lika bra att bara bita i det sura äpplet och lämna in den.

Synd bara att man missar Melodifestivalen igen…

Apparater med vissa features säljs bara i vissa regioner. Om TVn tror den befinner sig i fel region, kan den ha fått en uppdatering ämnad för en TV med en annan sorts features. När den featuren sen inte svarar ordentligt, blir TVn ledsen.

EDIT: Asch. Nu spekulerade jag i alla fall. Ta det med en rejäl nypa salt. /EDIT

Visa signatur

Gammal och gnällig