Permalänk
Medlem

9800x3d

Tja,

Nån som förköpt sig på en? Köper gärna.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för tips, tyvärr samma säljare här som jag tror är scammer.

Visa signatur

Permalänk

Visste inte😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av lerutis:

Varför tror du det?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Varför tror du det?

Har haft dialog med honom på sms, för mig väldigt udda.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lerutis:

Konstigt att endast be om live affär, som det verkar i annonsen iaf, om man är ute efter bedrägeri? Eller är det något jag missar?

Permalänk
Medlem

Jao mycket jag inte skriver i tråden här :), mods får reda ut det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Personen ni pratar om ser ut att vara avstängd här på swec om man kolla hans tidigare annons.

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS RX 7900 XTX TUF||
Sekundär system: Asus ROG STRIX B760-I, Intel i5 12600k, 32GB DDR5 5600MHz, Asrock Intel B580||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem

I hans andra sms så skickade han komplett bild på sitt körkort med all info bredvid cpu boxar. Ingen gör väl så? Person nr och allt. Han går inte hitta någonstans. Han har hemlig adress pga en lång story jag inte skriver ut här. Han har bara norsk bank, annars bara revolut.

Så ah

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lerutis:

I hans andra sms så skickade han komplett bild på sitt körkort med all info bredvid cpu boxar. Ingen gör väl så? Person nr och allt. Han går inte hitta någonstans. Han har hemlig adress pga en lång story jag inte skriver ut här. Han har bara norsk bank, annars bara revolut.

Så ah

Då förstår jag!
Ja, när någon.skickar bild på körkort så ringer varning klockor direkt!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard

Permalänk
Medlem

Kontakta en mod och skicka dina skärmdumpar på konversationen.
Kanske dem kan också annan fuffens och blocka användaren ännu en gång.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Jag har även haft kontakt med honom, och ja väldigt udda förklaringar samt endast betalning via revolut. Användaren jag hade kontakt med senast igår om processorn, är avstängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jadå dom utreder

Måste ju skydda vårt lilla community här. Jag har stött på flera scammers, som "tur" är verkar dom ha samma sätt att prata på, lätt och få magkänslan.

Visa signatur