Här är AMD Radeon RX 9070-korten – släpps den 6 mars

Permalänk
Medlem

Videocardz har i vanlig ordning gjort en sammanställning av de flesta större testare, för de som letar efter fler perspektiv och speltester.

https://videocardz.com/198465/amd-radeon-rx-9070-xt-rdna4-gra...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D CO -15 FCLK 2133MHz 1,25VSoC | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill 2x16GB 6000MT/s@6400MT/s 1:1 CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av rwkk:

Första köpbara 9070 XT, Asrock Taichi hos Computersalg, 11k+, ungefär exakt 3441kr över direkt översatt msrp+25%moms i nuläget.

Och 10194 kr för ASRock 9070 XT Steel Legend. Hoppas att Powercolor 9070 XT Reaper kostar under 9000 kr hos svenska återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darth Kermit:

Och 10194 kr för ASRock 9070 XT Steel Legend. Hoppas att Powercolor 9070 XT Reaper kostar under 9000 kr hos svenska återförsäljare.

Ja, fanns inte när jag tittade, de kommer allt eftersom.

Sapphire Pulse verkar bli den billigaste (t.o.m den enda faktiska MSRP modellen, ), följt av Asus Prime till lite högre pris, vet dock inte om Reaper. Msrp modeller verkar dock vara endast en liten del (10-20%?) av alla lanseringskort, och enligt rykten samt logik kommer de inte att fyllas på efter.

Jag tycker att alla kort är alldeles för dyra men har man väntat och vill absolut köpa ett så bör man göra det direkt idag kl 15.00, så snabbt som möjligt.

Edit: Steel Legend för strax över 9000kr:
https://compu-mail.se/sv/search?q=rx+9070

Observera att det är en nätbutik med överlag låga omdömen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darth Kermit:

Pauls's Hardware recenserar Reaper-modellen, vilket är den modell jag kommer att köpa, och det ser riktigt bra ut. Hoppas nu bara att priset inte sticker iväg.

https://www.youtube.com/watch?v=u1QVTI6mtJE

<Uppladdad bildlänk>

Red Devil, hellhound eller Reaper ska jag försöka få tag på idag, känns som att dom 3 är identiska.

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Glutt0:

Red Devil, hellhound eller Reaper ska jag försöka få tag på idag, känns som att dom 3 är identiska.

Förutom designen är det klockfrekvens och storlek (längd, bredd, höjd/slot-storlek) som skiljer sig åt. För mig är det endast PowerColor 9070 XT Reaper som gäller, eftersom det är det enda 9070 XT-kortet som får plats i mitt chassi. Att det är det snyggaste kortet är bara ett plus. Jag har också haft problemfritt ägande med tidigare PowerColor-kort, så att kunna fortsätta med samma märke känns bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darth Kermit:

Förutom designen är det klockfrekvens och storlek (längd, bredd, höjd/slot-storlek) som skiljer sig åt. För mig är det endast PowerColor 9070 XT Reaper som gäller, eftersom det är det enda 9070 XT-kortet som får plats i mitt chassi. Att det är det snyggaste kortet är bara ett plus. Jag har också haft problemfritt ägande med tidigare PowerColor-kort, så att kunna fortsätta med samma märke känns bra.

Okej tack för info, detta är mitt första amdkort på 18år, fastnade för powercolor