Mejl låst, kan ej logga in pga tvåstegsverifiering. Microsoft support obefintlig??

Permalänk
Medlem

Mejl låst, kan ej logga in pga tvåstegsverifiering. Microsoft support obefintlig??

Hej!👋🏻

Blev häromdagen utkastad från min mejl av okänd anledning varpå Microsoft bad mig logga in. Jag angav då mitt lösenord och fick använda min tvåstegsverifiering för att logga in, får då upp meddelande att tjänsten eller funktionen inte fungerar för tillfället försök med annan metod, jag har ingen annan metod att ta hjälp av. Nu verkar min mejl vara låst eftersom jag försökt för många gånger med samma tillvägagångssätt. Microsoft är också helt omöjliga att få tag i och följer man deras guide hur man återställer så hamnar jag till slut i ett kontaktformulär men där det också framgår att har man tvåstegsverifiering så går det inte att använda sig av formuläret… ringer jag numret på deras hemsida svarar en automatisk röst som hänvisar till precis samma sida och formulär för återställning som jag försökt med innan.

Någon som har tips?

Jag har även försökt kontakta dem via deras chatt genom annan mejl men det står bara och tuggar och har gjort i 3 timmar nu..
Trodde ett av värdens största techbolag var bättre än så här på kundservice… bedrövligt!

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smel:

Hej!👋🏻

Blev häromdagen utkastad från min mejl av okänd anledning varpå Microsoft bad mig logga in. Jag angav då mitt lösenord och fick använda min tvåstegsverifiering för att logga in, får då upp meddelande att tjänsten eller funktionen inte fungerar för tillfället försök med annan metod, jag har ingen annan metod att ta hjälp av. Nu verkar min mejl vara låst eftersom jag försökt för många gånger med samma tillvägagångssätt. Microsoft är också helt omöjliga att få tag i och följer man deras guide hur man återställer så hamnar jag till slut i ett kontaktformulär men där det också framgår att har man tvåstegsverifiering så går det inte att använda sig av formuläret… ringer jag numret på deras hemsida svarar en automatisk röst som hänvisar till precis samma sida och formulär för återställning som jag försökt med innan.

Någon som har tips?

Jag har även försökt kontakta dem via deras chatt genom annan mejl men det står bara och tuggar och har gjort i 3 timmar nu..
Trodde ett av värdens största techbolag var bättre än så här på kundservice… bedrövligt!

@smel
Har du några tillägg i din webbläsare?

Du kanske har råkat ut för detta swec skrev om nyligen och blivit av med din mail nu.
https://www.sweclockers.com/nyhet/40787-lomska-chrome-tillagg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@scj
Har du några tillägg i din webbläsare?

Du kanske har råkat ut för detta swec skrev om nyligen och blivit av med din mail nu.
https://www.sweclockers.com/nyhet/40787-lomska-chrome-tillagg...

yes jag har tillägg men inte tillägget swec refererar till i artikeln du skickat.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Hej!👋🏻

Någon som har tips?

Det var login problem på 365 för några dagar sedan

Permalänk
Medlem

Har du prövat med Addies tips på sidan https://answers.microsoft.com/sv-se/outlook_com/forum/all/%c3... ?
Högst upp i sidhuvudet så finns det en del länkar också men åtminstone någon verkar du redan ha prövat.

Men som Addie också skriver så har Microsoft problem med några servrar idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Det var login problem på 365 för några dagar sedan

Skrivet av CeciliaB:

Har du prövat med Addies tips på sidan https://answers.microsoft.com/sv-se/outlook_com/forum/all/%c3... ?
Högst upp i sidhuvudet så finns det en del länkar också men åtminstone någon verkar du redan ha prövat.

Men som Addie också skriver så har Microsoft problem med några servrar idag.

Jag försökte nyss återställa mitt lösenord, första verifieringen gick med tvåstegs men steg nr 2 så säger den att jag har begärt för många koder idag … otroligt, alltså fortfarande inte möjligt att logga in.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker om det så är det så att Microsoft begränsar antalet försök per tidsenhet för att en hackare inte ska kunna pröva sig fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Oavsett vad man tycker om det så är det så att Microsoft begränsar antalet försök per tidsenhet för att en hackare inte ska kunna pröva sig fram.

Absolut en bra funktion men den är mindre bra om dem nu säger, som igår att jag ska försöka igen imorgon och trots att jag väntar till imorgon (idag) så får jag inte ens använd båda stegen, endast ett steg av tvåstegsverifieringen sen säger den ifrån.. Jag förstår såklart om man gör fel under processen att dem låser en från att göra fler försök men så är det inte i detta fallet..

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Hej!👋🏻

Någon som har tips?

Låter definitivt som någon försöker komma åt ditt konto och redan har ditt lösenord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Låter definitivt som någon försöker komma åt ditt konto och redan har ditt lösenord.

Kan så vara, men vad gör man?

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Prövade du med onlinechatten så som Addie skrev?
Nu är den väl kanske stängd eftersom det är helg men igår på dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Jag försökte nyss återställa mitt lösenord, första verifieringen gick med tvåstegs men steg nr 2 så säger den att jag har begärt för många koder idag … otroligt, alltså fortfarande inte möjligt att logga in.

Tydligen så tycker systemet du använder att det inte har blivit en ny dag. Antar att det är usa som gäller så ta och vänta 24 timmar minst mellan dina försök så borde det inte klaga på att det är för många försök samma dag. Hjälper inte det så är det väl någon annan som försöker komma åt ditt konto om de inte redan har det så då blir det krångligare. Men vänta i mer än 24 timmar så borde det lösa ett av dina problem ivf.

Permalänk
Medlem

Inget är som väntans tider. Verkar ha lösts sig självt, antagligen hade Microsoft problem då det idag funkade utan problem att logga in.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X