Fick du tag på ett 9070 (XT)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Men. Men.. Inet är BÄST av alla!
Finns INGEN som är i närheten av Inet! Du får godis också!

I see what you did there 😏😂

Permalänk
Medlem

Intresserad var jag, men inte till de rövarpriser gpu'er kostar idag.
Ngreedia tar ju alla priser i kategorien att skinna sina kunder/sektmedlemmar,
och dessutom total-ljuga om prestandan: 5070 skulle vara vassare än 4090 =)=)=)

AMD något under nämnda kräk.

Nope, blir inget för mig, håller kvar på mitt gamla 6700xt som är overkill för det jag spelar.
Jag har inget behov en en e-penis som vissa individer knarkar på, man blir inte en "bättre gamer"
för att man har 50000 fps istället för 10000 fps ...
ni förstår vad jag menar utan att behöva utveckla,
ni som inte förstår: gå vidare och bespara mig från diverse fanbois-bullshit.

För mig har gaming på PC totalt tappat allt när ett kort kostar en månadslön (vissa har högre vissa har lägre).
Jag har hittat betydligt (i mitt tycke) roligare saker att göra på en burk.
Gaming på PC=NO GO FOR ME om jag "behöver" fetare kort.

De som köper till dessa sjuka priser är de som som rår för att priserna är som de är!!!

Ha det så gott ni som göder...

EDIT
Vet inte om det är relevant men:
Jag har spelat på PC sedan åtminstone 386:ans tid, troligen 286 men minns inte,
(Jag var med på Sinclair-tiden, ABC-80, Atari800 m.fl)
ni som var med vet hur eländigt det var med minneshanteringen i dos?
Vet inte när den kom men ATI Mach64 var bra shit back in the days (dyrt men fanns annat att välja)
Senare (gissar på pentiumII-tiden) kom nGreedia med bra kort, köpte 3Dfx, la ner skiten och resten är historia,
tyvärr får vi konsumenter betala för att skinnpajen (Jensen Huang) vill ha ännu flera feta skinnpajer.

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Kollade inets hemsida då jag ville veta vad dom kostar. 9070 XT modellerna för msrp 7990:- tog slut på ca 3 minuter.
Nvidia har svältfött gamers som vill uppgradera utan att betala en månadslön.

Det var väl slut på under 1minut?

Permalänk
Medlem

Köpte ett Sapphire 9070 Pure för 8500 kr i tron att jag hade köpt XT varianten 😅 Upptäckte missen ett par timmar efter beställning.
Men ska ändå ge det en chans tänke jag, är ju en bra uppgradering från mitt 5700 XT

Permalänk
Medlem

Ett sapphire rx 9070 xt pulse men står aprl 23:e så.... får se om man orkar vänta så länge.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Ett sapphire rx 9070 xt pulse men står aprl 23:e så.... får se om man orkar vänta så länge.

Står lika dant för mig och mitt 3070ti håller på att ge upp så man får hoppas att det fungerar någorlunda tills dess.

Permalänk
Medlem

Såg att rx 9070 kortet jag kunnat köpa tre gånger under lanseringen för 7390kr nu kostar 8490kr 🤣
Det här är ju löjligt! 1100kr höjning bara så där.

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/2TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Står lika dant för mig och mitt 3070ti håller på att ge upp så man får hoppas att det fungerar någorlunda tills dess.

Annars kan man i värsta fall köpa ett beg 1050 ti, går ju att spela på såvida man inte kör de nyaste spelen. Jag kör på mitt gamla 750 ti lite äldre spel från xp-eran tills nya kortet kommer

Om inte annat så kanske nya drivers har hunnit lanseras på AMD-sidan också lagom tills man får sin tilldelning. Inet har dessutom lovordat att man ska få för det pris som står i ordern så det är väl bara att sitta lugnt i båten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Follow90:

Nya tider, grafikkort sjunker inte så mycket i pris.
Bara klicka köp nästa gång ☺️

Precis därför priserna alldrig går ner, för stt alla köper endå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Annars kan man i värsta fall köpa ett beg 1050 ti, går ju att spela på såvida man inte kör de nyaste spelen. Jag kör på mitt gamla 750 ti lite äldre spel från xp-eran tills nya kortet kommer

Om inte annat så kanske nya drivers har hunnit lanseras på AMD-sidan också lagom tills man får sin tilldelning. Inet har dessutom lovordat att man ska få för det pris som står i ordern så det är väl bara att sitta lugnt i båten.

Skulle inte rekommendera 1050ti idag. Jag gick från ett 1050 till ett Arc B580 och 1050 kan ju inte ens spela fortnite längre, ren stutter fest. Och Pubg ska vi inte ens tala om. 😅

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/2TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Har ett amd fury liggandes i värsta fall om mitt 3070ti skulle lägga av helt

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalmac:

Skulle inte rekommendera 1050ti idag. Jag gick från ett 1050 till ett Arc B580 och 1050 kan ju inte ens spela fortnite längre, ren stutter fest. Och Pubg ska vi inte ens tala om. 😅

Trist att det blivit så. Vill man ha något nyare så finns också 3060 ti eller 3070, men då pratar vi förstås 1000-lappar kanske.
Kanske blir lite Oblivion

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Han köpa (9070xt sapphire pulse) för msrp men fick tyvärr inget kort trotts att det genomfördes under första minuten efter släppet. Står nu på Inets väntelista och hoppas få kortet ganska så snart - var inte säker på om handlare fortfarande tillät sådana köer så det är ju jätte bra även om man får lite mindre roliga flashbacks från 3080 releasen.

Uppgraderar nu för att jag kommer behöva något som är lite piggare i 4k gaming och jag känner mig inte övertygad att det kommer dyka upp något bättre i det här prisspannet dom närmaste åren.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Förstår om ett system kraschar, det är ingenting man kan rå för.
Men att saker försvinner ur andras kundkorgar skall inte kunna ske.
För att inte folk skall kunna lägga saker i korgarna och låta dessa ligga, sätt en tidsgräns sedan töms korgen på nytt.
Skall väl inte vara så svårt att programmera någonting sånt.

Håller helt med!
Har man lyckas lägga det i kundkorgen borde man ha åtminstone 1-3 minuter på sig att slutföra köpet. Gör man inte det så tas det bort från kundkorgen. Men det är väl så att återförsäljarna säljer alla kort ändå så de bryr sig inte.

Permalänk
Medlem

Fick ett Asus Prime 9070 XT men inte levererats än.

Någon som har försökt undervolta? Strömförbrukningen vore trevlig att få ner en bra bit.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Någon som har försökt undervolta? Strömförbrukningen vore trevlig att få ner en bra bit.

Dock kör msrp lägre tdp så antar vinsten blir mindre.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Blev ett spontanköp 9070 för msrp. Blir bra prestanda jämfört med 6650xt. Får se hur chassit hanterar den extra effekten bara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Ja jag vet, 5080 är ish 15% bättre prestanda mässigt också men kostar samtidigt 6000kr mer. Plus alla problem Nvidia har med 5000 serien får mig att vilja gå över till röda laget.

Men som sagt vet jag inte än hur jag ska göra än 😛

Monterade 9070 kortet idag så blir att avboka ordern på 5080 😊

Permalänk
Medlem

Sant men ändå en skaplig reduktion. Ogillar när datorn pumpar ut mängder med värme. Min referenspunkt är fortfarande en dator från 2015 med GTX 970 och i5 4690k. Inte mycket värme som alstrades där hehe.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Sant men ändå en skaplig reduktion. Ogillar när datorn pumpar ut mängder med värme. Min referenspunkt är fortfarande en dator från 2015 med GTX 970 och i5 4690k. Inte mycket värme som alstrades där hehe.

Mitt 4070ti har 320W med full PL med uv har jag max 225W. Så verkar som Amd har problem med låg volt. Utan att ha läst artikeln så verkar de inte gå mycket under 1V

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Beställningen på ett Sapphire 9070 XT Pulse till MSRP gick igenom men inte tillräckligt snabbt för att få ett av korten i lager utan hamnade i gänget med beräknat i lager 23/4. Är ett helt nytt bygge och resten av prylarna kommer under veckan så jag beställde ett ASRock 9070 XT Steel Legend för 9500:- från webhallen som nu är skickat och kommer nästa vecka.

Är i valet och kvalet om jag ska returnera ASRock-kortet och hitta nåt väldigt billigt begagnat att köra med fram till april (om sapphire-kortet nu kommer då).

Permalänk
Medlem

Fick mitt kort nu

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Clasito:

Jag har undervoltat ett PowerColor 9070 XT Reaper med rätt goda resultat, vilket kan läsas om här i 9070/9070XT-ägartråden. Kort sagt svarar åtminstone mitt exemplar riktigt bra på både strypt effektbudget och undervoltning. 85% power ihop med -100mV ger mer eller mindre identisk prestanda.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Sitter på ett 7800xt och spelar bloons, behöver inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag har undervoltat ett PowerColor 9070 XT Reaper med rätt goda resultat, vilket kan läsas om här i 9070/9070XT-ägartråden. Kort sagt svarar åtminstone mitt exemplar riktigt bra på både strypt effektbudget och undervoltning. 85% power ihop med -100mV ger mer eller mindre identisk prestanda.

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett powercolor 9070 xt reaper men blir retur, alla 3 fläktarna har något konstigt knarrljud som fler på reddit verkar ha, stör mig på det då mitt FormD T1 inte är så ljudisolerande så den får åka tillbaka tyvärr. Annars fungerade det riktigt bra.

Låter precis såhär.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Fick tag i ett powercolor 9070 xt reaper men blir retur, alla 3 fläktarna har något konstigt knarrljud som fler på reddit verkar ha, stör mig på det då mitt FormD T1 inte är så ljudisolerande så den får åka tillbaka tyvärr. Annars fungerade det riktigt bra.

Låter precis såhär.

Gäller det vid alla RPM? Kanske kan tweakas med custom fläktkurva annars.

Tråkigt att ett annars bra kort ska ha risiga fläktar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Gäller det vid alla RPM? Kanske kan tweakas med custom fläktkurva annars.

Tråkigt att ett annars bra kort ska ha risiga fläktar.

Japp tyvärr, slutar helt när fläktarna stänger av sig.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Går att konstatera att 9070 till högre priser än 9070 XTs MSRP inte verkar sälja fullt så bra, ex. inet har mängder för 8500 - 9500 kronor. Likaså verkar de ha 5070 för ca 9000 kronor som inte heller säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Fick mitt kort nu

<Uppladdad bildlänk>

Snygg kartong.