Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Ang. detta med ÅÄÖ - sitter åäö på samma plats oavsett vilken form av ISO man väljer? Det är bara att lägga på ISO nordic keycaps så länge Shift och Enter ser ut på "rätt" sätt?

Standarden för layout och språk är inte samma. Men enda påtagliga skillnaden är la att ö och ä byter plats mellan norska och danska.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av waverider:

Ursäkta väldigt sent svar!

Ok, ska kolla på dom alternativen du nämnde! Såg förresten på förra sidan att det verkade som om du tyckte att Glorious GMMK 3 Pro är ett sämre tangentbord än GMMK Pro v1? Då gäller det barebone också antar jag? Vad var det som du tyckte var sämre med v3?

Var lite sugen på v3 i barebone men i och med att jag bara kan byta brytare och keycaps så lär jag få en sämre upplevelse med ett sånt? Hade hoppats att v3 skulle åtminstone vara tystare än v1.

Ang. detta med ÅÄÖ - sitter åäö på samma plats oavsett vilken form av ISO man väljer? Det är bara att lägga på ISO nordic keycaps så länge Shift och Enter ser ut på "rätt" sätt?

Det som bestämmer å/ä/ö är vad för språk du kör och valt på din maskin.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop