Kontorsstol - Malmstolen 4000 Hög

Permalänk

Kontorsstol - Malmstolen 4000 Hög

Hej,

Jag köpte denna kontorsstol på DPJ Workspace i April 2024 för strax över 15 000 kr. Efter många års problem med smärta i ländryggen samt dålig hållning framför datorn så hjälpte den här enormt mycket med avlastning och har nu varken ont i ländryggen eller nacken som jag tidigare kände av konstant.

Jag är 190 cm lång och detta är första stolen där ryggstödet faktiskt passar för mig och support för ländryggen hamnar på rätt ställe. Finns otroligt många spakar och möjligheter att justera ett flertal aspekter för att passa de flesta individer.

Komplett namn:
Malmstolen 4000 Hög, Kontorsstol (Nackstöd: Ja - Armstöd: Ja - Färg: Svart (Select 60999) - Val av säte: DUX®-sits (tryckavlastande))

Nypris:
Cirka 15 000 kr

Varför säljer jag den?
Flyttade precis till en ny lägenhet och har numera ett väldigt litet rum som jag gjort om till kontor, problemet är att denna stolen är lite otymplig där inne. Så kommer på sikt att skaffa en mindre stol eller eventuellt stå upp istället om jag klarar av det, beror främst på hur påfrestande det blir på lång sikt.

Jag svarar gärna på frågor om ni undrar något.

Med vänliga hälsningar
Edwin

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag är 182cm och väger 117kg.
Kan intyga att stolen är superskön att sitta på (har en på jobbet). Den enda stolen jag har haft som inte börjar gnissla eller svikta efter en tids användande. Har provat Magnus från Ikea, ett par modeller från DX racer, nån modell från Kinnarps. Inga av dessa är gjorda för en tjockis.

Hade den funnit i stor-Stockholm, hade jag övervägt köp av denna till hemmakontoret.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk

Behåll stolen om den löser dina problem el behöver du snabba cash?hälsan går före pengar...känns som du vill ha kvar den så behåll den är du 190 hittar du knappast en "mindre stol"..stå upp bara att glömma..längdryggen kommer bli mos.

Visa signatur

Question everything!

Permalänk
Skrivet av Savage_Gray:

Jag är 182cm och väger 117kg.
Kan intyga att stolen är superskön att sitta på (har en på jobbet). Den enda stolen jag har haft som inte börjar gnissla eller svikta efter en tids användande. Har provat Magnus från Ikea, ett par modeller från DX racer, nån modell från Kinnarps. Inga av dessa är gjorda för en tjockis.

Hade den funnit i stor-Stockholm, hade jag övervägt köp av denna till hemmakontoret.

Hej,

Åh va roligt att höra att du också är nöjd med stolen

Väldigt ovanligt att hitta stolar som är sköna för oss som är såpass långa, har gått igenom precis samma märken som dig och brukar få stå ut med att svankskyddet sitter vid rumpan, huvudkudden i nacken och axlarna blir lite lätt tryckta framåt.

Ah va synd att jag inte bor närmare Stockholm, men jag uppskattar ditt inlägg oavsett.

Hoppas du får en fortsatt härlig helg.

Med vänliga hälsningar
Edwin

Permalänk
Skrivet av Lightsource:

Behåll stolen om den löser dina problem el behöver du snabba cash?hälsan går före pengar...känns som du vill ha kvar den så behåll den är du 190 hittar du knappast en "mindre stol"..stå upp bara att glömma..längdryggen kommer bli mos.

Hej,

Haha, jo men med rätt övningar på gymmet och god hållning så inbillar jag mig att det borde gå. Sen lär det väl sluta med att man står där på en mjuk platta med ortopediska skor och stödstrumpor om några veckor. Men jag tänker att jag får unna mig mer frekventa pauser helt enkelt.

Absolut, är ganska slående hur nöjd jag är med den nu när jag läser igenom min annons igen. Du har helt rätt.

Är en liten kombination av flera aspekter. Dels är rummet jag sitter i tänkt som förråd, men det va svårt att motstå frestelsen att inreda det som kontor nu när jag bor i en etta. Blir dock lite trångt som sagt. Sen har jag roat mig med att söka jobb som webbutvecklare senaste månaderna, otroligt mycket segare på arbetsmarknaden än när jag fick mitt förra jobb så tanken är att låta dessa pengarna gå till restskatten som är på ingång.

Uppskattar dina tankar och håller helt med om att hälsan är otroligt viktig.

Hoppas du får en fortsatt härlig helg.

Med vänliga hälsningar
Edwin

Permalänk

Annonsen är avslutad