Pebble-grundaren lanserar nya smartklockor

Permalänk
Melding Plague

Pebble-grundaren lanserar nya smartklockor

Core 2 Duo och Core Time 2 kör samma operativsystem som de nedlagda klockorna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eh, Intel want's a word with you son.

Permalänk
Medlem

"Core 2 Duo"

*Intel has entered the chat*

Permalänk
Medlem

Konstigt, jag hittar inte något trademark från Intel på Core 2 Duo på https://tmsearch.uspto.gov . Någon som faktiskt kan söka, till skillnad från mig, som hittat något?

Sugen på klockan faktiskt för övrigt. Kanske kunde varit lite mer kontor-stilig, men smaken är som baken antar jag.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Konstigt, jag hittar inte något trademark från Intel på Core 2 Duo på https://tmsearch.uspto.gov . Någon som faktiskt kan söka, till skillnad från mig, som hittat något?

Sugen på klockan faktiskt för övrigt. Kanske kunde varit lite mer kontor-stilig, men smaken är som baken antar jag.

Kanske inte är registrerat längre som trademark men de använde namnet för länge sen

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/33910/in...

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt intressanta namn som sagt, "Pebble Core" var ju dessutom deras lilla separata manick som skulle ha 3G-modem, GPS, Spotify och annat. Confusing!

Hade en kickstarter-"beställning" på en Time 2 + Core men tji fick man.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Core [2] Duo är inte varumärkesskyddat av Intel.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Känns som en nedgradering om man redan har någon klockan typ garmin, samsung, etc. Eventuell fördel hade kanske varit att man inte delar med sig till tredjeland vad avser ens data som klockan samlar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Kanske inte är registrerat längre som trademark men de använde namnet för länge sen

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/33910/in...

Ser ju ut som att bara "Core" är vad de satt trademark på

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att "etui" inte är rätt ord här. Boett? Chassi? Skal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Känns som en nedgradering om man redan har någon klockan typ garmin, samsung, etc. Eventuell fördel hade kanske varit att man inte delar med sig till tredjeland vad avser ens data som klockan samlar in.

Citat:

You shouldn’t get one if…

...

You’re looking for a fitness or sports watch. That’s not what we’re making. From what we hear, Garmin watches are great for runners/cyclists/triathletes!

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pibben:

Jag är ganska säker på att "etui" inte är rätt ord här. Boett? Chassi? Skal?

Boett är oftast det som avses när det kommer till klockor, sen lär nån påstå annorlunda då det är en "smart"-klocka.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Tycker du slår huvudet på spiken - Finns många av oss som delvis absolut inte vill ha en ”smart” smartklocka men ändå vill ha något av det.

Integritetsgrejerna är ju också en ganska stor fördel

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen på Core Time 2. Min nuvarande Ftibit är rätt sliten och rätt less på Fitbit då de bara försämrar saker nu.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Ser ju ut som att bara "Core" är vad de satt trademark på

I en liten produktbroschyr om Core 2 Duo från den tiden så är det de skriver där:

"Intel, the Intel logo, Intel. Leap ahead., the Intel. Leap ahead. logo, Intel Inside, the Intel Inside logo, Intel Core, and Core Inside are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the United States and other countries."

Så mycket möjligt att det bara är "Intel" och "Intel Core" i namnet "Intel Core 2 Duo" som varit skyddade varumärken(?).

Det kanske är så att man kommer undan med "Core 2 Duo" utan "Intel" och i ett lite annat verksamhetsområde... men det känns lite som att leka med elden i onödan, kan jag tycka...

Iofs en fin täckmantel att "Duo is short for ‘Do-over’."

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

E-ink känns ganska smart för en klocka.
Vanligtvis är tidsformatet HH:MM tillräckligt exakt tidvisning.
Inte så vanligt att man måste veta tiden på sekunden eller ännu mer noggrant.

Även om det är en smartklocka och man kan få notifikationer och sånt (?), förhoppningsvis får man vanligtvis inte massa notifikationer i minuten.

Så vanligtvis kan det räcka att uppdatera skärmen en eller ett fåtal gånger i minuten om skärmen kan behålla informationen mellan uppdateringarna.
Vilket borde minska strömförbrukning jämfört med en skärm som behöver uppdateras flera gånger i sekunden.

Spontant känns priserna rimliga också.

Permalänk
Medlem

Men lite pinsamt att inte ens en kommentar av skribent ang core 2 duo-namnet eller?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Ska dra igång min time steel igen snart. Men är sugen på en time 2, bästa klocka jag haft, även om jag har mindre kalender och grejer jag behöver hålla koll på än när jag använde min time stell sist

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Hmm intel är inte bittra över core 2 duo stölden?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
99:e percentilen

Man får nog sätta av ytterligare några tior för ett obligatoriskt klistermärke, om man inte råkar ha ett liggande i gömmorna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hmm intel är inte bittra över core 2 duo stölden?

Vad jag kan se, de tidigaste Intel Core 2 modellerna lanserade 2006 och de senaste Core 2 modellerna lanserade 2009.

Intel säger
Marketing Status: Discontinued
Servicing Status: End of Servicing Lifetime

Men vet inte om man kan se datum/kvartal/årtal någonstans när Core 2 slutade säljas/stödas av Intel.
Men borde vara någon gång under 2010-talet.

Så sannolikt bryr sig inte Intel så mycket om Core 2 generationen längre.

Permalänk

Hade den första och var nöjd med den får jag säga🙂 gjorde basic saker och ladda den väldigt sällan

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Man får nog sätta av ytterligare några tior för ett obligatoriskt klistermärke, om man inte råkar ha ett liggande i gömmorna.

<Uppladdad bildlänk>

haha tack för ett abnormt skratt

Såg just mig själv rycka bort märken (Som kan envisas med att låta sitta kvar) och ersätta med denna på min polares nya svettigt vinande INTEL !!! Laptopp. muhuhaha

Edit: Från Amerikat betyder att 36 + frakt + Moms + Tull + postens hanteringsavgift blir ett tragikomiskt dyrt klistermärke men dase vad jag vill ha ett nu

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

En vettig klocka med vettig batteritid som inte försöker göra allt för att en klocka inte behöver göra så jäkla mycket. Hoppas det går bättre för dom vid andra försöket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

E-ink känns ganska smart för en klocka.
Vanligtvis är tidsformatet HH:MM tillräckligt exakt tidvisning.
Inte så vanligt att man måste veta tiden på sekunden eller ännu mer noggrant.

Även om det är en smartklocka och man kan få notifikationer och sånt (?), förhoppningsvis får man vanligtvis inte massa notifikationer i minuten.

Så vanligtvis kan det räcka att uppdatera skärmen en eller ett fåtal gånger i minuten om skärmen kan behålla informationen mellan uppdateringarna.
Vilket borde minska strömförbrukning jämfört med en skärm som behöver uppdateras flera gånger i sekunden.

Spontant känns priserna rimliga också.

En kort genomläsning så verkar det som att den här inte har bra förmåga att kvarhålla kontakt under längre tid ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Vad jag kan se, de tidigaste Intel Core 2 modellerna lanserade 2006 och de senaste Core 2 modellerna lanserade 2009.

Intel säger
Marketing Status: Discontinued
Servicing Status: End of Servicing Lifetime

Men vet inte om man kan se datum/kvartal/årtal någonstans när Core 2 slutade säljas/stödas av Intel.
Men borde vara någon gång under 2010-talet.

Så sannolikt bryr sig inte Intel så mycket om Core 2 generationen längre.

Tänkte att företag brukar skydda det dom äger. Fast i detta fall kanske det är värre för klockan. Om någon frågade mig om jag ville ha en core 2 duo skulle jag säga nej då jag redan haft en.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Halvmånen:

En vettig klocka med vettig batteritid som inte försöker göra allt för att en klocka inte behöver göra så jäkla mycket. Hoppas det går bättre för dom vid andra försöket.

Ja skulle ju vara pinsamt om de blev uppköpta igen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Verkar som en bra produkt faktiskt, blev lite intresserad. Interagerar inte med klockan hela tiden så skärmen behöver inte vara så responsiv. Behöver bara samla data träffsäkert och ha lång batteritid

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag var på väg att köpa en Core Time men priset/tull/garanti m.m. fick mig att avstå.. två gånger..
Ska försöka sparka igång de två st. pebbles jag har istället... tröttnat lite på Mi Band 5...

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Kollat mycket på diverse E-ink skärmar i närtid och vad jag frösått så är "Färg" tekniken ett eget lager ovanför den svarta skärmen och det gör att det svarta måste genom det övre lagret.

Det ger en svag effekt av att det vitas på skämen kan se lite anornuda ut och att svart text blir lite utsuddad.

nu är detta svagt på en skala så läs "Väldigt lite" den som köer en Färgskärm kommer inte se någon skillnad utan det här är en sida vid sida jämförelse.

Den med färg är större.

Värt att nämna är att alla tiotusen appar man nämnt måste anpassas till den större skärmen för annars blir bilden på en mindre yta.

Något jag undrar över är hur klumpig den större klockan är och hur den lilla utbuktnaden på sidan mot kroppen kommer kännas. Det är för att sätta hjärtslagscensorn stadigt mot kroppen.

Det är något jag tänker gör att jag hellre vill ha den som är lite mindre. Att inte se färg stör mig inte alls på den här typen av skärm.

Kollat väldigt mycket på läsplattor och läst på mycket , såg att dom med färg börjar bli ganska relativt billiga men efter lite forsking så kom jag fram till (Se ovan) att det inte är värt än med färg. Text i bok läser man ju lättast med svart text så det där med färg är inte värt att betala för om text ändå blir lite svårare att se. där är ändå skillnaden störst i rent dagsljus och man vill ju att klockan visar det den ska visa så tydligt som möjligt.

Så jag skall fundera några dagar men som tidigare talare nämnt så är ju det här med påslaget frakt + moms + Tull för tråkigt.

Men det här med E-ink är verkligen en kul teknik. tycker det är väldigt synd att vanligt folk inte fattar vad det är för nått. De flesta jämför ju med vanliga läsplattor, klockor och annat och säger bara att bilden ser tråkig ut utan att ens tänka.

jag tycker E-ink är det bästa man kan ha när man skal läsa text länge och skulle väldigt gärna ha en E-ink som extraskärm på sidan om den vanliga skärmen.

Visa signatur