Permalänk
Medlem

Gigabyte aorus master är dyrt, men verkar åtminstone vara ett av de bästa korten för prestanda och kylning

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Ja Aorus master är i nivå med Astral och Suprim helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel1993:

Ja Aorus master är i nivå med Astral och Suprim helt klart.

Astral är dock det kortet som ser snyggast ut by far.

Permalänk
Medlem

Verkar pumpas ut 5090 på Amazon nu.

Senaste ut https://www.amazon.se/dp/B0DVCBDJBJ

Gigabyte GeForce RTX 5090 WINDFORCE OC
31 884 sek

EDIT:

PNY GeForce RTX™ 5090 32GB OC
https://www.amazon.se/dp/B0DTJF8YT4
33 068 sek

Känns som priserna blir mer normala

Nytt kort igen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pkarls18:

Astral är dock det kortet som ser snyggast ut by far.

Håller med. Ska montera mitt Astral LC när jag kommer hem. Har varit olidligt att ha det ståendes på bordet ett par dagar

Permalänk

Möjligt att 5090s kommer öka i tillgänglighet nu? Netonnet har lagt upp 6 nya modeller alla är asus innan hade de bara msi. Dock inga på lagret :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Finns 5080 Prime OC på tyska amazon för cirka 14500kr
https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B0DS65VMC6?ref=ppx_pt2_mob...

?

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Finns 5080 Prime OC på tyska amazon för cirka 14500kr
https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B0DS65VMC6?ref=ppx_pt2_mob...

Funkar ju inte o beställa te sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Det där är svenska amazon 😭

Nej, tyska. Du kan byta land i appen…
Klickar du på en länk byter den automatiskt land om du godkänner det…

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Troligtvis tog de slut då, det fanns 15st kvar i lager sist jag kollade och de fraktar till nästan hela Europa.

<Uppladdad bildlänk>

Förbannat! Det är kortet jag vill ja ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Man får anta att de fått in en relativt stor leverans då. Jag som beställde den 30:e Jan, men inte fick tilldelning då, får också ett i denna leverans. Och vi får gissa att det var fler än mig som beställde 30:e jan..

Edit: Eller inte. Min planerade upphämtning på söndag, blev plötsligt ”inget bekräftat leveransdatum”

Hmm, hur gick det med denna fick du någon leverans? Fick precis samma, hade tänkt hämta idag, men då stod det först leverans till butik på söndag, för att sedan övergå i "borta".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeziel:

Hmm, hur gick det med denna fick du någon leverans? Fick precis samma, hade tänkt hämta idag, men då stod det först leverans till butik på söndag, för att sedan övergå i "borta".

Hej, ja kortet dök upp ett par dagar senare verkar som det ”försvinner” från beställningen när det transporteras mellan lager och butik.
Tyvärr var dock mitt kort kass, så skall försöka få det bytt (kraschar i spel om man inte drar ner powerlimit ordentligt)

Permalänk

Trodde jag knep det sista Astral LC från WH igår. Nu har order gått från grön till gul (saknas i lager). Vad brukar hända sen? Order väntar på ny leverans eller tas den bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Hej, ja kortet dök upp ett par dagar senare verkar som det ”försvinner” från beställningen när det transporteras mellan lager och butik.
Tyvärr var dock mitt kort kass, så skall försöka få det bytt (kraschar i spel om man inte drar ner powerlimit ordentligt)

Ok, begåvad info mao, aldrig sett förut och är ju ändå void där så några beställningar har man ju gjort genom åren.

Trist att kortet inte lirar =(

Skrivet av ooodarude:

Trodde jag knep det sista Astral LC från WH igår. Nu har order gått från grön till gul (saknas i lager). Vad brukar hända sen? Order väntar på ny leverans eller tas den bort?

Precis det vi pratar om

Edit: Ok, nu har den uppdaterats igen, snacka om olika info på så liiiten plats XD Hur fasiken ska man tolka det där.

Permalänk
Skrivet av Deeziel:

Ok, begåvad info mao, aldrig sett förut och är ju ändå void där så några beställningar har man ju gjort genom åren.

Precis det vi pratar om

Aha. Men mitt ska ju inte till butik. Antar att det blir lååååång väntan för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ooodarude:

Aha. Men mitt ska ju inte till butik. Antar att det blir lååååång väntan för min del.

Skulle nog bara vänta. I mitt fall hade det ju varit bra om man kunde ringa butiken ifråga och kolla med dem, har ingen lust att sätta mig i bilen och kuska dit om det inte stämmer >_> Kundtjänst är ju så klart bara nåbar på vardagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeziel:

Precis det vi pratar om

Edit: Ok, nu har den uppdaterats igen, snacka om olika info på så liiiten plats XD Hur fasiken ska man tolka det där.

<Uppladdad bildlänk>

Det där hade jag tolkat som att du kommer få ett meddelande om att du kan hämta kortet vilken minut som helst

Och ja, det är trist med trasigt kort Det är märkligt också, då det fungerade krasch-fritt första dagen med stock-settings. Men successivt fungerar det sämre och sämre. Men så fort de får in ett nytt kort i butik (vilket verkar hända imorgon eller måndag) så går jag in och byter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Det där hade jag tolkat som att du kommer få ett meddelande om att du kan hämta kortet vilken minut som helst

Och ja, det är trist med trasigt kort Det är märkligt också, då det fungerade krasch-fritt första dagen med stock-settings. Men successivt fungerar det sämre och sämre. Men så fort de får in ett nytt kort i butik (vilket verkar hända imorgon eller måndag) så går jag in och byter.

Stämmer bra det, var precis och hämtade det. Frågade varför det var så skum info och de har tydligen delar upp sitt lager och när varan befinner sig mellan så blir det lite limbo.

Permalänk

Hoppas det gäller min order också, trots att den inte ska skickas till butik. Eller är det vanligt att WH översäljer? Trodde jag kneps sista och hade grön bock i ett par timmar.