Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

AC Shadows Title Update 1.0.2 - Release Notes
PS5 Pro
We’re excited to also bring key improvements to the PS5 Pro version of Shadows that will enhance the visual quality of the experience. Check out more in this article.

Added PSSR support for PS5 pro
Please note that players who have been playing on PS5 Pro prior to Title Update 1.0.2 will need to manually enable PSSR in the video tab of the pause menu.
Balanced mode will now feature Raytraced Specular.
I.e. Visual fidelity will be closer to PS5 Pro Quality mode than Performance mode.

https://www.ubisoft.com/en-us/game/assassins-creed/news/2FUDl...

Mucho fixo

Permalänk
Medlem

Metal Eden - demo finns att ladda hem nu.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mjölka...

Permalänk
Medlem

Rätt snygg utgåva men borde väl ha släppts betydligt tidigare, kan man tycka. Det börjar bli lite som film och musikbranschen, med alla remasters och limited editions på löpande band. Samtidigt är det ju helt frivilligt att köpa eller inte. ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Assassin’s Creed Shadows: Ubisoft deep dives into PS5 Pro updates
https://blog.playstation.com/2025/04/11/assassins-creed-shado...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Assassin’s Creed Shadows: Ubisoft deep dives into PS5 Pro updates
https://blog.playstation.com/2025/04/11/assassins-creed-shado...

Native 4K på PRO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Native 4K på PRO!

Inte i Performance Mode (60 fps) väl?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Det tror jag nog alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Min intention var att svara på Indiana Jones men ser nu att jag svarat på Shadows

Måste vart trött igår.

Native 4K + advanced ray tracing + 60 fps på Great Circle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Native 4K på PRO!

Edit: menade på Indiana Jones

Permalänk
Medlem

Skaffade en PS5 Pro för ett tag sen och har tyvärr märkt att mina händer numera inte mår bra alls av Dualsense-handkontrollerna. Har försökt vänja mig, stänga av haptic feedback osv men får väldigt ont i händerna av själva formen. Det funkar mycket bättre med asymmetriska analoga pinnar för mig. Med en Xbox-handkontroll kan jag spela hur länge som helst i princip.

Om jag inte hittar nåt alternativ så får jag tyvärr sälja den även om jag är rätt nöjd i övrigt.

Vilka trådlösa alternativ finns till PS5 med asymmetriska pinnar? Jag har hittat Razer Wolverine V2 Pro som kompatibel med PS5, annars rätt torrt på marknaden. Den är dock väldigt dyr...

Permalänk
Medlem

https://www.nacongaming.com/en/revolution-5-pro

Ingen aning om den är bra eller inte men ”cool” video (på webbsidan) i alla fall. 😀

Permalänk
Konsolgrävare

Marathon Gameplay Reveal Showcase - Livestream Idag 19:00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Skaffade en PS5 Pro för ett tag sen och har tyvärr märkt att mina händer numera inte mår bra alls av Dualsense-handkontrollerna. Har försökt vänja mig, stänga av haptic feedback osv men får väldigt ont i händerna av själva formen. Det funkar mycket bättre med asymmetriska analoga pinnar för mig. Med en Xbox-handkontroll kan jag spela hur länge som helst i princip.

Om jag inte hittar nåt alternativ så får jag tyvärr sälja den även om jag är rätt nöjd i övrigt.

Vilka trådlösa alternativ finns till PS5 med asymmetriska pinnar? Jag har hittat Razer Wolverine V2 Pro som kompatibel med PS5, annars rätt torrt på marknaden. Den är dock väldigt dyr...

Säg gärna till om du hittar en lösning. Har precis samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Mkt tråkigt att höra och en uppgift för lagstiftarna. Det ska inte vara tillåtet att i något avseende låsa in vissa funktioner till den egna plattformens ”märke”.

Att spela PS5 med en Xbox-kontroller är en mänsklig rättighet.

Se hit ni som tycker att jag är ensidig angående PS. Pytsan…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

https://www.nacongaming.com/en-US/revolution-5-pro
https://www.amazon.se/dp/B0CKHJ2S9P/

Inte heller direkt billig.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Inte heller direkt billig.

Är ju mer som en Edge så inte dyr heller. Men iof så är Edge jag den här dyra… 😀

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett typiskt live service season pass mikrotransaktionsspel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

tack för tips. blev ett köp.

Permalänk
Medlem

Marathon.

Vem blir förvånad över vad det är för spel när man betraktar vem som har utvecklat det?

Sony är helt vilse den här generationen. Vem var det på Sony som tyckte att det var en bra idé att ta 40 dollar för ett spel, som konkurrerar på en mättad marknad med konkurrenter som är free to play?

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen kring Nacon som handkontroll. Men då verkar det som att man måste punga ut mellan 2-3000kr för en handkontroll som ger händerna en ärlig chans. Oavsett Razer eller Nacon. Inte alls sugen på det måste jag säga då jag egentligen har rätt lite nytta av de extra funktionerna och knapparna.

Permalänk
Medlem

Den skönaste kontrollen någonsin enligt mig är Switch Pro kontrollen, gillar att den inte har att det sticker ut på baksidan, den sitter PERFEKT i mina händer, samt stora knappar!

Hade varit bra om den gick att koppla till PS5 på något vis

2a plats är Xbox 360 kontrollen.

-----

Tänker man bort att det ska funka till PC, gillar jag Gamecube kontrollen som fan! även N64 haha, med skjutknapp under fingret!

Permalänk
Medlem

För att fortsätta lite på mitt tema kring handkontroller:

Läste nu att varken Razer eller Nacon har nån vibration alls på PS5. Nacon har det bara på PC och PS4-spel och Razer har det inte alls.

Spelar nästan uteslutande single player-spel och där tycker jag det gör väldigt mycket för känslan med nån form av haptic feedback iaf.

Så det verkar helt enkelt som att det inte finns nåt vettigt alternativ till Dualsense. Trist och tråkigt!

Permalänk
Medlem

Kan du inte använda xbox-kontrollen med remote play då?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Undrar varför PS5 DE och PS5Pro inte får höjda priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Undrar varför PS5 DE och PS5Pro inte får höjda priser?

Ge inte Sony några dumma idéer nu.