Nvidia Geforce RTX 5060 Ti: Mellankort, mellanpris, mellanbra

Permalänk
Datavetare

"Testlabbets spelsvit är i dagsläget inte fullt ut anpassad för enklare grafikkort, som i större utsträckning förlitar sig på funktioner såsom DLSS eller Multi Frame Generation, vilka är funktioner som kommer att aktiveras av en hög andel användare."

Den delen är väldigt viktigt för ett kort som 5060 Ti givet hur utvecklingen av spel gått senaste åren.

Kan delvis förstå de som ha starka invändningar mot frame-gen, där finns helt klart både fördelar och klara nackdelar.

Har väldigt svårt att förstå de som har problem med "uppskalnings"-delen av DLSS, framförallt sedan DLSS4 och visual transformer tekniken lanserades. Kritiken här är möjligen att då detta fungerar på 2000-serien och framåt blir det ju ett mindre hopp uppåt för 5000-serien, men är inte detta mest en fördel?

Det som gör testning primärt utan DLSS lite tveksamt på ett kort som 5060 Ti är hur väldigt stor effekt DLSS4, även utan frame-gen. Kikar man på TechPowerUps tester får man rätt mycket 2x FPS med transformer/balanced, vilket tar flera väldigt krävande titlar från väl under 60 FPS till fullt spelbart i 2560x1440.

Värt att notera här är också att DLSS4 utan frame-gen minskar faktiskt VRAM-kravet något. Däremot ökar frame-gen VRAM-kravet + att aktivering av DLSS4 i sig gör ju att man kan skruva upp inställningar, som i sin tur ökar VRAM-kravet.

5000-serien är inget stort lyft över 4000-serien förutom vissa GPGPU-fall. Går inte ta miste på vad Nvidia fokuserat på denna generation...

Vill man köra LLMs lokalt är 5060 Ti ett rätt stort lyft över 4060 Ti
Men fördelarna där är i TensorCores, inte alls samma fördel för 5000 över 4000 i t.ex. Blender som mer beror på CUDA-kärnor + RT-kärnor
Kan man acceptera frame-gen räcker ju ett 5060 Ti för att använda ray-tracing i 2560x1440, vilket absolut inte är fallet med 2000/3000-serien och tveksamt med 4000-serien

Priserna suger helt klart, men det finns ändå punkter där det trots allt varit en del utveckling.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag hade planen för över ett halvår sen att uppgradera till 5060 Ti, då trodde man ju att 50-serien skulle få sig ett lyft (I äkta frames.)

Men... Det blir INTE 5060 Ti från ett 6 år gammalt 2080.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Jag ger dig en möjlighet att kanalisera din feedback på ett ställe som berör ämnet.

Bättre rastrerad prestanda, bättre RT-prestanda, högre bildkvalitet och fler mjukvarufunktioner.

Kortet ger god prestanda, inte mycket god, utmörkt eller toppklass. Du kan spela merparten av spel med tillfredsställande FPS, men inte med Ultra-inställningar. Men säg det kort för en snarlik peng som kan det.

RT-prestandan är de facto godkänd. Inte god, mycket god, utmörkt eller toppklass. Men fullt tillräcklig för att man kan slå på lättare RT-inställningar.

Jag anser att DLSS 4 representerar ett enormt lyft i kvalitet, du gör det inte. Det går inte att kvantifiera en åsikt, dock.

Kommer i två minneskonfigurationer, är det dåligt på något sätt? Det är lätt att bli snöblind som entusiast. Det finns gott om folk där 500 kr hit eller dit är make or break. Sen att 8 GB-modellen inte kommer att prestera i 1440p, det bedömer jag som irrelevant för de personerna som väljer den modellen.

För att få en bättre inblick i din världsbild, varför insinuerar du att jag såklart måste ge Nvidia cred när de, enligt dig, inte förtjänar det? Tänker du att på min först arbetsdag i februari så satte sig chefen ned med mig och gick igenom en lista på företag jag skall vara extra snäll mot, eller att jag helt enkelt inte får en bonus varje månad om inte Big Tech är nöjda? När tillverkare hör av sig under en recension period och undrar hur det går, eller vart det barkar, så svarar jag inte ens. Ledsen, men min enda agenda i livet är att uppfostra mina döttrar korrekt.

Folk har ibland svårt att skilja på absolut värde och värde relativt andra lanseringar och förväntningar.

Det är väldigt få grafikkort senaste årtionden som varit dåliga som jag ser det. Mestadels har det varit saker som 1030 DDR4 (som verkligen är dåligt) eller kanske 1060 3GB som kändes som ett dåligt designval.

Men nästan alla kort som släppts är ändå bra. Om man inte kollar recensioner och inte är alltför oroad över pris/prestanda så finns det inte precis många GPU-modeller man kunnat köpa sedan Pascal som bara inte funkar bra alls.

Ner personliga värderingar är en annan sak- jag är inte förtjust i Nvidias riktning vad gäller priser och feature hype, men jag skulle inte påstå att korten i sig är dåliga, det finns inget kort sedan turing som jag, om någon frågade mig "jag har ett sådant här/kan få ett sådant här" skulle säga "nej skaffa något annat det är dåligt".

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Varför är korten så stora?

Detta kort har i stort samma prestanda som 7700xt men enormt större??

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör sig på namnen på alla dessa serier och dess kort? De borde vara utformade i en logisk ordning efter prestanda. Exempel:
GeForce 2 är bättre än GeForce 1. GeForce 3 är bättre än 2:an. GeForce 4 är bättre än 3:an osv. osv.
Högre siffor i namnet borde vara för att det har högre prestanda. Alla kort i 5000-serien borde vara bättre än 4000-serien som i sin tur borde vara bättre än alla kort i 3000-serien osv. Nu är det så rörigt när ett kort i 5000-serien kan ha typ samma prestanda som ett kort i 3000-serien.

Permalänk
Medlem

Först och främst, tack för recensionen! Välskriven och utförliga tester.

"Bra" produkt kan jag kanske köpa om kisar och jämför med 4060 Ti*, kanske? Håller inte helt med att FG kommer rädda prestandan i detta kort vidare länge dock. Bekant lyckades köpa sig ett 5080, testat en hel del i ett par spel och visst är det en suverän funktion MEN det är förutsatt att man i grunden har över ~50 FPS. Mindre än så tycker jag spelen känns som absolut skräp att spela även om FPS-nuffran är hög.

Och jo, jag förstår att testsviterna använder inställningar som inte är realistiska att använda med ett xx60-kort, ska bli intressant att läsa den planerade artikeln om hur det presterar med inställningar som "gemene man" kommer använda med kortet.

*Vänta nu, hah. Kikade in 4060 Ti 8GB recensionen. På något jäkla sätt verkar det vara ett rätt okej kort? Något måste ändras i betygen, SC. Userbenchmark-nivå av skygglappar krävs för att komma till den slutsatsen från ett rent objektivt perspektiv.

Edit: Ptjaa, läst/tittat på mer recensioner och ändrat min åsikt något. 16GB-varianten verkar vara ett "okej" budgetkort förutsatt att spelet har uppskalning.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

I de spel som är mer RT-krävande och inte lutar sig kraftigt mot raster, såsom F1 24 exempelvis, ger 5060 Ti snarlik, eller i vissa fall bättre, prestanda än 9070. AMD-kortet presterar bättre i F1 24 p.g.a. massivt övertag i rasterprestanda. Om så inte var fallet, då skulle du se samma typ av övertag för 9070 i Alan Wake II och Black Myth Wukong.

Med den stora prisskillnaden är 9070-prestandan i RT alltså otillräcklig.

Detta är något av ett komplicerat påstående. Jag är inte på några sätt insatt i hur pipelinen av RT fungerar, men som jag har förstått det så hanterar RT-cores bvh traversal och endast det. Själva ljussättningen är fortfarande vanliga matrisoperationer vilket då kan utföras av de kärnor som vanligtvis utför raster. RT-cores används för att lösa ut geometrin, vanliga fpus för ljussättningen given geometrin. Alltså borde en gpu med extremt mycket raster vara väldigt bra på RT i en väldigt simpel scen med t.ex. en kub, då geometrin är simpel.

I spel så är såklart geometri viktigt men vart den optimala balansen mellan geometri och ren ljussättnings-throughput går är svårare att säga. Spel måste redan nu simplifiera geometrin då äkta ray-tracing annars skulle ta extremt lång tid. Jag säger inte att det är så men teoretiskt så kan man överdriva geometrin vs raster delen för att favorisera en viss arkitektur till mindre faktisk visuell fördel.

Hoppas min förståelse är fel, då detta surely innebär en rättning.

Permalänk

Kör IOS 18.3.2 på en Ipad pro , kan inte välja att se andra spel än Alan Wake med pilarna i speltesterna , testar ni hemsidan något?

Permalänk
Viking
Skrivet av Kvicksilver:

Vid det här laget börjar man undra vad som krävs för att något inte ska få åtminstone bra produkt.

Begränsat stöd för grafikkort:
https://www.sweclockers.com/test/39013-fractal-design-mood-va...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Jag ger dig en möjlighet att kanalisera din feedback på ett ställe som berör ämnet.

Bättre rastrerad prestanda, bättre RT-prestanda, högre bildkvalitet och fler mjukvarufunktioner.

Kortet ger god prestanda, inte mycket god, utmörkt eller toppklass. Du kan spela merparten av spel med tillfredsställande FPS, men inte med Ultra-inställningar. Men säg det kort för en snarlik peng som kan det.

RT-prestandan är de facto godkänd. Inte god, mycket god, utmörkt eller toppklass. Men fullt tillräcklig för att man kan slå på lättare RT-inställningar.

Jag anser att DLSS 4 representerar ett enormt lyft i kvalitet, du gör det inte. Det går inte att kvantifiera en åsikt, dock.

Kommer i två minneskonfigurationer, är det dåligt på något sätt? Det är lätt att bli snöblind som entusiast. Det finns gott om folk där 500 kr hit eller dit är make or break. Sen att 8 GB-modellen inte kommer att prestera i 1440p, det bedömer jag som irrelevant för de personerna som väljer den modellen.

För att få en bättre inblick i din världsbild, varför insinuerar du att jag såklart måste ge Nvidia cred när de, enligt dig, inte förtjänar det? Tänker du att på min först arbetsdag i februari så satte sig chefen ned med mig och gick igenom en lista på företag jag skall vara extra snäll mot, eller att jag helt enkelt inte får en bonus varje månad om inte Big Tech är nöjda? När tillverkare hör av sig under en recension period och undrar hur det går, eller vart det barkar, så svarar jag inte ens. Ledsen, men min enda agenda i livet är att uppfostra mina döttrar korrekt.

Om jag hade några åsikter om skalorna i ert betygssystem så skulle jag naturligtvis dela med mig av det i den tråden men det är inte vad detta handlar om. Nu är skalan vad den är tills den ändras och ni kan inte bara hänvisa all kritik på nuvarande recensioner och vilka produkter får "Bra produkt"-badgen till tråden om det nya betygssystemet.

Ok, det kanske var onödigt saltigt med "ge cred till Nvidia"- kommentaren men man börjar ju seriöst undra när två minneskonfigurationer som en av 16GB kortets fördelar. Varför i hela världen skulle 8GB variantens existens vara en fördel för 16GB varianten i dess recension? Jag är inte ett dugg snöblind över att det behövs kort på alla nivåer och plånböcker men håll det i rätt recension när/om ni lyckas få tag i 8GB-varianten.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Helt ärligt aningen bättre än jag förväntat. Trodde det knappt skulle vara bättre än 3070ti.

Permalänk
Medlem

Missar målet, borde presterat som ett 4070 och kostat 4990kr. Låt det samla damm till i höst så kanske det får ett bra pris.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Är det oskäligt att förvänta sig att ett 5060 Ti borde vara i närheten av ett 5 år gammalt 3080?
Nåja, eftersom detta egentligen är ett 5050 så är jag inte förvånad över prestandan.

Bara priset som gör det till mer tråkig produkt, och 8 GB släppet såklart, men det funkar väl bra fortfarande i 1080p i de flesta spel vilket jag antar de de flesta som köper denna produkt spelar i.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Samsung 32" G80SD 240 Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Är det oskäligt att förvänta sig att ett 5060 Ti borde vara i närheten av ett 5 år gammalt 3080?
Nåja, eftersom detta egentligen är ett 5050 så är jag inte förvånad över prestandan.

Bara priset som gör det till mer tråkig produkt, och 8 GB släppet såklart, men det funkar väl bra fortfarande i 1080p i de flesta spel vilket jag antar de de flesta som köper denna produkt spelar i.

Ett 5060TI borde egentligen vara bättre än ett 4080. Var ju inte länge sedan 60 korten var ungefär som förra 80 kortet. 2060 var som 1080. Med 3000 serien behövde man köpa 3060ti för att få förra generationens 80 prestanda vilket väl var ok, men sen har det gått utför. Men det kan vända vi har fått tråkiga 60 serier förr (760 och 960 är några jag minns och efter de "fick" vi ju 1060 som var riktigt bra.)

GTX 660

GTX 1060

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Nä en ny generation borde iaf gå upp ett pinnhål på skalan 5060 borde slå 4070 som borde slå 3080.

Permalänk
Medlem

Priset behöver halveras för att detta ska kunna kallas "bra produkt"...

Tråkigt kort som inte ens är i närheten av det numera ålderdomliga 4070. Och vad är fördelen med att det kommer i 2 minneskonfigurationer? Mer än att det blir en orsak att överprissätta.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Om man hatar 12-pins kontakter så har Asus skippat kontakten helt med 5060 Ti Dual (16Gb). msrp pris. Den matas bara via 1x8-pin.

https://www.komplett.se/product/1323440/datorutrustning/dator...

Ganska dumt att ta ett kort med 8 pin i det här segmentet dock för att man "hatar" den nya kontakten. Då nya 12 pin har betydligt högre säkerhetsmarginal mot en enda 8 pin vid den här nivån av strömförbrukning.

Visst vill man slippa adaptrar osv och har ett äldre agg, go for it. Men att göra det om man sitter med ett 3.1 agg som faktiskt har en 12 pin är ren och skär idioti. Problemen som finns med 12-pin kontakten är irrelevanta om man använder den ett 5060 Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Priset behöver halveras för att detta ska kunna kallas "bra produkt"...

Tråkigt kort som inte ens är i närheten av det numera ålderdomliga 4070. Och vad är fördelen med att det kommer i 2 minneskonfigurationer? Mer än att det blir en orsak att överprissätta.

Poängen med 8gb kortet är att det går att klämma in i byggen där folk har en "moral" spärr som inte ruckas på. Hur tokig den än är.
Folk som köper för 20kkr+ brukar ha en mera resonlig attityd när dom får reda på att ökar man budgeten "si och så" många procent så får man betydligt bättre avkastning. Som exempel:

Vid 20.000kr för ett bygge. Rimligt vis skjuter du till 700kr för en dubbelt så stor SSD.
Vid 25.000kr för ett bygge. Rimligt vis skjuter du till 2000kr för ett 30-40% snabbare grafikkort.
Finns alltid sådana exempel. Här på SweC är folk ganska bra på att ta sådana råd.

Men! Under 15.000kr bland icke enthusiaster så får man nästan kallar kårar vilka val folk gör.

Kommer väl ihåg hur pass stor skillnad det var på GTX 1060 och GTX 1050(som såldes i 2342 olika modeller).
Man fick bita sig i läppen (ibland klarade jag inte det) när man står i kön i butik och en kund vägrar gå över 10.990:- till
12.499:-, som skulle resultera att en i3 9100 / GTX 1050 skulle bli i5 9400 / GTX 1060.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvicksilver:

Vid det här laget börjar man undra vad som krävs för att något inte ska få åtminstone bra produkt.

Ja, det känns som att allt som krävs är en Nvidialogga så blir det automatiskt "Bra produkt" eller bättre. Bara för att något är bättre än en bajsmacka (4000-serien), så betyder det inte att något är bra. Man måste ta hänsyn till vad som är en rimlig prestandaförbättring generation för generation, historisk prissättning och en mängd andra faktorer. Ni borde ta lärdom av till exempel Hardware Unboxed.

Börjar allvarligt ställa mig tveksam till Sweclockers recensioner, efter att ha varit medlem sen 2002 (tappade bort mitt första konto).

Permalänk
Medlem

Blev inspirerad av @Syglarn PPK-tabell och modifierade det lite med siffror från TechPowerUps siffror som har medelvärden i 1440p från 24 spel (tror det var 24):

Raster:

RT:

Det är sjukt mycket hat från vissa i dessa trådar för recensioner av Nvidias kort.
Tycka vad man vill om prissättningen och vad man tycker det "borde" prestera, men faktum är att jämför man med vad som finns att köpa idag så är ingenting riktigt "dåligt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvicksilver:

Som IGN som ger 7/10 till spel som ratas av gamers.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av johan4:

Ja, det känns som att allt som krävs är en Nvidialogga så blir det automatiskt "Bra produkt" eller bättre. Bara för att något är bättre än en bajsmacka (4000-serien), så betyder det inte att något är bra. Man måste ta hänsyn till vad som är en rimlig prestandaförbättring generation för generation, historisk prissättning och en mängd andra faktorer. Ni borde ta lärdom av till exempel Hardware Unboxed.

Börjar allvarligt ställa mig tveksam till Sweclockers recensioner, efter att ha varit medlem sen 2002 (tappade bort mitt första konto).

Absolut, som när vi recenserade det förra Nvidia-kortet - RTX 5070. Utmärkelse uteblev, och det publicerades med brasklapp.

Skrivet av FabriciusRex:

Som IGN som ger 7/10 till spel som ratas av gamers.

Breakdown av de senaste fem recensionerna:

RTX 5060 Ti - Bra Produkt
Asrock B570 Challenger OC - Missar Målet
RX 9070 Hellhound - Publicerades utan omdöme och med brasklapp
RX 9070 XT Red Devil - Publicerades utan omdöme och med brasklapp
RTX 5070 - Publicerades utan omdöme och med brasklapp

Det känns inte så "IGN 7/10", enligt min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan4:

Jag förstår att man inte tycker att 5060 TI är det bästa sen skivat smör, men nu är utmärkelsen "bra produkt" och inte "spring och köp, helst två!"

Kortet är ändå mer prisvärt än konkurrenterna och i dagens landskap är det kanske en helt OK prestation? För det verkar varken som äldre generationer eller nuvarande är speciellt konkurrenskraftig, bara B580 som är mer prisvärt men också en annan klass av GPU. AMD verkar skjuta sig själva i foten en generation till

Vilka andra kort är så mycket bättre att det får 5060 TI att se dåligt ut? Vad ska man rekommendera köpare idag som vill spela lite?

AMD ser en regression i prestanda denna generation, Intel också - inga nya toppkort. Nvidia är den enda som faktiskt ökar sin prestanda, om det nu bara är 10% så verkar ju ändå som stagnationen har kommit för våra grafikkort på riktigt, och inget grafikkort kan någonsin igen få en positiv rekommendation någonsin igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nä en ny generation borde iaf gå upp ett pinnhål på skalan 5060 borde slå 4070 som borde slå 3080.

Håller med och brukar säga samma. Det är synd då att Ett 5060 Ti, som ju ska vara ett halvt steg upp från 5060, inte presterar som ett 3080 utan lägre när de borde vara minst on-par om det vore ett vanligt 5060, eller något över.

4070:t i SweC prestandaindex är ju acceptabelt då det ligger runt 3080:t (+-5%) t.ex.

Så detta 5060Ti kan väl mer ses som ett 5050Ti (=4060/3070/2080) enligt den gamla "upp en generation, ner en modell", vilket verkar stämma bättre. Men till priset av ett 4070 eller 3080.

Permalänk
Medlem

Ett sånt tajfasande över testerna. Det är både gratis och valfritt att ta del av, är man missnöjd så kan man faktiskt avstå från att läsa.

Permalänk
Medlem

DLSS är relevant. Om framegen skall räknas så skal ldet finnas ett multiplayer och ett singleplayer läge.

Annars kan vi börja ha med "hur bra steamar det spel från streamingtjänster".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kesse2:

Blev inspirerad av @Syglarn PPK-tabell och modifierade det lite med siffror från TechPowerUps siffror som har medelvärden i 1440p från 24 spel (tror det var 24):

Raster:
<Uppladdad bildlänk>

RT:
<Uppladdad bildlänk>

Det är sjukt mycket hat från vissa i dessa trådar för recensioner av Nvidias kort.
Tycka vad man vill om prissättningen och vad man tycker det "borde" prestera, men faktum är att jämför man med vad som finns att köpa idag så är ingenting riktigt "dåligt".

Rätt sjukt hur illa AMD ser ut med dagens priser. RDNA4 ska köpas till MSRP annars är Nvidia det bättre valet som din tabell visar.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kesse2:

Raster:
<Uppladdad bildlänk>

RT:
<Uppladdad bildlänk>

Priset på 5060 Ti är väl dock inte riktigt rättvist?
Sådär billiga kort finns väl inte att köpa?

Eller var har du fått alla priserna ifrån?

Jag håller ändå med dig, reaktionerna från många här i tråden är helt orimliga och Swec har gjort en bra bedömning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag håller ändå med dig, reaktionerna från många här i tråden är helt orimliga och Swec har gjort en bra bedömning.

Finns gott om kort på Inet och Komplett för MSRP.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jo det finns det.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.